Maike's bevallingsverhaal (oeps wel heel lang hahaha)

vrijdag exact 40 weken:
voor controle naar het ziekenhuis, ctg maken omdat ik mijn kleine meisje weinig voelde de afgelopen 1,5 week. Dit was inmiddels crg 3 of 4 in de laatste periode.... ze waren me vergeten dus na 1,5 uur eindelijk van de ctg af maar wie ging er naar kijken?, eindelijk een gyn die tijd maakte, alles was goed, baarmoedermond half week (ging vooruit woensdag was het nog potdicht :))

maandag,
weer een ctg en controle, als het kon zou ik gestript worden.... maar helaas mijn man enkelbanden gescheurd en loopt op krukken, maar geen opmerking gemaakt over strippen laat de kleine meid maar zitten ... (slechte timing dat voetbal), wel een afspraak om ingeleid te worden meegekregen voor a.s. vrijdag

woensdag
8.15 mijn oudtse op de fiets naar school brengen, boodschappen doen en voor de rest niks, oppas regelen want we moeten naar de gyn vanmiddag, niet handig als de oudste meegaat. Hij mag mee met een vriendje gezellig...

15.15 uur op controle bij de gyn waar ik wekelijks kom, toch begonnen over strippen, die enkel duurt nog wel een tijdje (week of 2 met daarna een gipsvoet) met het idee dat het toch nog geen zin zou hebben, maar ik wil liever niet ingeleid worden (alternatieve manier spreekt me niet echt aan, en het idee van de snelle heftige weeen vanwege het inleiden ook niet) liever de natuur zijn gang laten gaan...

een kwartiertje later toch gestript met de melding, je hebt al 3/4 cm nergens last van?? nee ik niet, hopen dat het werkt nu, wel erg blij dat de inleiding nu niet hoeft, misschien wel wee-opwekkers vrijdag dus de afspraak blijft wel staan maar een uurtje later

15.30 ouders gebeld of ze vanavond onze kant op komen (komen uit het midden van nederland) en ze gaan richting huis spulletjes pakken en komen dan hierheen

16.00 oudste ophalen, als ik uit de auto stap voel ik een harde buik opzetten, kijk mijn man aan en zeg, denk dat het gaat beginnen

16.45 na de koffie bij onze vrienden (met om de 10 min. een harde buik) naar huis, ik rij zelf want mijn man kan dat niet... wel binnendoor voor als het niet wil met de weeen

17.00 thuis,
snel eten maken (boontjes doppen) want je weet nooit hoe lang de bevalling gaat duren, weeen komen om de 3/5 minuten
hmmm toch maar vast de spekjestoren maken zodat onze zoon morgen wat uit te delen heeft want dit is serieus

18.00 uur samen met mijn zoon hangen we over de bank, stoel en zucht ik wat weg... hij is zenuwachtig, opa en oma zijn onderweg

18.30
als ze aankomen kunnen we diract naar het ziekenhuis door

18.45
naar de verloskamers, aan een ctg om te kijken hoe het er voor staat

20.00
5/6 cm ontsluiting spontaan breken mijn vliezen. Balen kleine meid heeft in het vruchtwater gepoept. Dus blijf aan de ctg en aan bed vast, mag wel lopen maar heb erg veel (lees heel veel) vruchtwater

20.45
de weeen zijn niet leuk, kan ze bijna niet wegpuffen, naar de pijn toe is iets wat erg lastig is.... ik knijp het bed fijn

ineens moet ik op mijn zij, krijg zuurstof en een infuus helaas door de ader geprikt dus nog een infuus.... kleine meisje vindt de weeen niet leuk dus krijgt een sensor op haar hoofd
dit lijkt slechter te gaan dan beter, ze is niet ingedaald, drukt dus niet op de baarmoedermond, na een kwartier en een paar heftige weeen later staat de gyn aan mijn bed.... ze denkt dat er geen verandering in gaat komen de aankomende 2 uur, en haar hartslag daalt bij iedere wee, komt gelukkig wel weer bij maar het gaat te lang duren voor haar dus alle mensen worden opgeroepen om naar de OK te komen voor een KS.... wat een opluchting dat de keuze gemaakt is EN dat ik die nare weeen niet meer hoef op te vangen....
weeenremmers doen even hun werk maar het duurt nog ff voor ik op de OK lig, tijdens de ruggenprik schiet ik weg (oeps)

22.04 we zien de kleine geboren worden, wat bijzonder, tranen veel tranen, daar is ze dan eindelijk 40 weken en 5 dagen.....

Kleine meisje is klein, er wordt geraden door iedereen, 3 kilo, 3,2 ze doen allemaal mee hahaha nog net geen prijs p gezet... maar het is een groot feest op de OK. ik krijg foto's van Maike, verhalen over sporten van de kinderen, filmpjes op mobiele telefoons en de laatste roddels van het ziekenhuis. en te horen dat we voor een 3de mogen wat betreft een KS (uhm laat me even genieten van dit meisje eerst oke)..

om 23 uur eindelijk bij mijn meisje en mijn man, ik voel me super! even genieten van ons 3 voordat we de opa's oma's en ooms en tantes gaan bellen.....

Haha leuk verteld met al die tijden erbij! Maar het is wel ineens snel gegaan he?! Wel vervelend dat het toch uiteindelijk weer een ks moest worden, maar kan me voorstellen dat het op zo'n moment ook meer een gevoel van opluchting kan zijn. Je hebt een supermooie meid nu! (ze staan voor elkaar gereserveerd he ;) )

Terug
Bovenaan