@maikje

A

Anoniem

Guest
Hoi Maike,

Dus jouw Sven die kruipt en loopt dus ook nog niet? Ik dacht dat Vera zo ongeveer de enige was op dit forum die zoveel achterliep.
Wat zegt de fysio bij Sven dan? Leert de fysio Sven kruipen of lopen?
Vera zo ongeveer allebei. Maar ze vindt ze oefeningen niet meer leuk.

Je schreef dat je een kennis had waarvan het kindje pas met 20 maanden liep, maar ik denk dat er ik daar zeker rekening mee mag houden met Vera. Ze is tenslotte al 15 maand en kan alleen nog maar twee minuutjes aan de tafel of box staan, thats it.
Tuurlijk gaat het allemaal wel goed komen op den duur, maar soms zakt de moed me gewoon in de schoenen!

Groetjes Karin

Hoi Karin,

Ik ben dan wel niet Maikje, maar ik wilde toch even reageren.....

Mijn dochter Eva, inmiddels een flinke meid van 4, was ook niet zo ´n snelle. Ze is pas met 18 maanden gaan lopen en écht kruipen heeft ze maar kort gedaan. Ze kon wel goed tijgeren, waardoor ze gelukkig niet zo vaak gefrustreerd was. Maar zelf gaan zitten, dat heeft ook ontzettend lang geduurd.

Gebruik je voor Vera de box nog wel eens? Dat kan het alleen spelen stimuleren (ik weet hoe moeilijk het is om de kids dat te leren).

Verder zijn we vaste klant van de kinderfysio hier in het dorp. Eerst voor Eva (omdat toen ze uiteindelijk ging lopen, ze dat alleen op haar teentjes deed) en nu voor Bas (omdat zijn fijne motoriek erg achter blijft). Wij maken altijd één groot spel van de fysio oefeningen. Als afsluiting krijgt hij altijd wat extra's (kan een mandarijn, koekje of doosje rozijnen zijn, dus echt niks bijzonders). De kinderen hebben de oefeningen nooit vervelend gevonden.
Misschien zou je een leuke kinderCD kunnen kopen met liedjes en die iedere keer gebruiken tijdens de oefeningen.

Uiteindelijk is het met mijn dochter ook goed gekomen. Ze liep dus pas laat en op haar tenen, maar nu is haar 'achterstand' bijna in gehaald, maar nog altijd is ze een beetje lomp, log en onbehouden.
Wat ik nu bijzonder vind om te zien is dat Bas motorisch dus veel sneller is (lopen, klimmen en rennen bijvoorbeeld), maar hij praat nog nauwelijks. Eva daar in tegen kon met 16 maanden al veel meer zeggen dan Bas. Zo'n verschillende kids.

Succes met je kleine beenhanger. Probeer je zelf nooit schuldig te voelen. Dat kost zo veel kostbare energie.....

Groetjes, Karin

Terug
Bovenaan