@ Maikje

Hoi!

Ik lees in het topic Maikje-Mariska dat je Tim wel eens op zijn zij laat slapen. Wij moeten dat bij Charlotte eigenlijk ook doen, omdat ze een sterke voorkeurshouding heeft en haar hoofdje kans heeft scheef te groeien. Maar... ik vind het eigenlijk doodeng! Doen jullie het op een speciale manier met bv een kussentje achter zijn rug? Op het CB zeiden ze me dat er speciale kussens (een mooi engels woord ik ben het vergeten) voor te koop zijn. Gelukkig gaat het nu al iets beter met haar voorkeurshouding, maar op haar zij laten slapen durf ik dus echt niet. Als ik har hier in de box op haar zij leg, dan draait ze ook al meteen verder, dus daarom durf ik het ook niet s nachts.

Groetjes Babybelle

Babybelle,
Even bemoeien hoor. Maar kan Charlotte haar hoofd al goed omhoog doen en draaien? Zodra Feline en Gijs dat deden zijn we ze op de buik gaan leggen. Ze slapen dan veel beter (Gijs niet, maar dat is wat anders hahaha)

groetjes Mariska

Hai Babybelle,

Hugo (nu 10 maanden) had ook een sterkte voorkeurshouding. Wij zijn toen bij een baby fysiotherapeute gaan lopen en zij heeft ons een babysleep geadviseerd. Hugo sliep er vanaf 7 weken in en nu nog (soms lig de babysleep ergens anders in zijn bed de volgende ochtend, hi hi). Ik zou het zeker aanschaffen als ik jou was. Ze kunnen met de babysleep niet verder draaien. Als je het 's nachts eng vindt kun je hem ook alleen overdag gebruiken.

Succe.s

Groetjes, Floor

Hoi Babybelle,

Ik heb destijds bij babywalz.com een soort kussentje besteld om je baby tussen te leggen. Ik weet niet meer hoe duur die was omdat ik die al bij Sven gebruikte. Het is niet een officiele babysleep zoals de dames hierboven zeggen maar voor onze kindjes werkt die prima. Ik zou Tim ook niet zonder dit kussen in bed leggen hoor.

Groetjes,
Maike

hoi hoi,

ben ik nu een ontaarde moeder als ik vertel dat wij onze ruim 4 weken oude dochter al vanaf de eerste dag gewoon "los" op haar zij te slapen leggen?
Dit omdat ze veel spuugt (last van reflux) en dat dan de beste houding is. Nu moet ik er wel bij zeggen dat wij een aerosleep matras en hoes hebben en ze dus niet zichzelf kan verstikken op haar buik. Maar ze draait helemaal niet naar haar buik, wel naar haar rug en dan met haar hoofd keurig opzij naar de kant waarop we haar neer hebben gelegd :) en die kant wisselen we dus steeds af.

Maar Babybelle ik zou als je je er prettiger bij voelt dus zeker zo'n kussentje kopen en haar wel op haar zij leggen. Nu kun je nog corrigeren, als ze echt een voorkeurshouding heeft en een afgeplat hoofdje ervan krijgt moet je ergere dingen doen. En idd evt alleen overdag tussen de kussentjes leggen als je dat fijner vindt zodat je kunt gaan kijken.
Succes ermee!

groetjes Tamar

Bij babyplanet hebben ze een speciaal kussen, waar ze tussen kunnen liggen, Jesse lag er vanaf 6 weken ook in tot een half jaar, daar ben ik nog erg blij mee, anders had hij een helmpje moeten hebben.

Gr Linda

Terug
Bovenaan