makkelijk flesjes bereiden...tips?

Hallo,
Wie kan mij helpen aan tips om makkelijk een flesje te bereiden. Wij geven namelijk een keer per dag een flesje flesvoeding met gekookt water (staat op het pak van nutriolon dat dat moet). Dat water koken wij in de waterkoker, maar dan blijft het echt mega lang heet. We moeten dus al een uur voordat we het flesje gaan geven het flesje maken....niet echt handig.

Mag het ook met niet-gekookt water? En we hebben bv nog geen flessenwarmer. Is dat echt handig? Of zijn er ook ander manieren om het snel en makkelijk te doen?

Graag tips!

ps. nu voor een voeding per dag is het natuurlijk nog niet zo erg, maar we gaan er toch naar toe dat ie uiteindelijk helemaal overgaat op fles voeding.

Hoi,

Wij maken voor Yari gewoon elke fles apart, gewoon met water uit de kraan en dan even in de magnetron.
Het water in Nederland is schijnbaar zo schoon dat dat gewoon mag.

Hopelijk heb je hier wat aan want inderdaad uit de waterkoker is het veel te heet en moet je dus telkens ruim van te voren het water koken.
Is erg lastig.

Groetjes Marina.

Ik kook meestal het water en laat het dan afkoelen in de waterkoker.
Dat water maak ik dan weer warm in de magnetron.
Maar ook gebruik ik af en toe gewoon kraan water.
Dat moet net zo goed zijn.
Alleen moet je oppassen dat je geen loden leidingen hebt in je huis.
Maar dat is alleen in huizen van 60 jaar en ouder.
Dan mag je het water niet gebruiken en moet je het koken

Hallo,

Ik maak de flesje per keer klaar. Ik kook het water en laat het
afkoelen. Ik zet dan een kan met afgekoeld, gekookt water in de
koelkast en kan het zo elke keer makkelijk en snel klaarmaken. Ik warm
het flesje op in de magnetron. Binnen een paar minuten ben ik dus
klaar. Dit werkt voor mij heel erg goed.

Groetjes Natasja

Ik gebruik water uit een pak, dus bronwater zonder prik.
En ik maak een kan voeding klaar, dus zoveel voeding in een keer wat mike per dag drinkt en dan de koelkast in. En dan giet ik als mike voor een fles komt de gewenste hoeveelheid in zn flesje en dan warm maken in de magnetron...heb ook een flessenwarmer maar dat duurt me te lang, mike ook trouwens hahahaha
Had het van een vriendin als tip gekregen maar het cb heeft het ook gezegd.

Ik maak ook elke fles apart en gebruik ook gewoon kraanwater.
Wel kreeg ik de tip van de kraamphulp om het water even te laten
stromen voordat je het flesje vult. Opwarmen doe ik gewoon in de magnetron.
Maar je kunt ook water koken en het flesje in een mok/bakje zetten waar een laagje kokend water in zit....duurt alleen wat langer dan de magnetron.
Als Jari zijn flesje niet helemaal leeg drinkt dan warm ik het beetje wat over is wel zo op de manier in een mok met kokend water.
Ik zou geen flessenwarmer kopen, ik heb er bij mijn dochter een gekocht en die is maar 2 of 3 keer gebruikt en staat nu in de kast. Dat duurt nog eens veel warmer met zo'n flessenwarmer. En straks mocht je potjesvoeding klaarmaken kan dat ook gewoon in de magnetron opgewarmd worden. Groetjes Nessie mv Alissa en Jari

Hoi,

Ik maak iedere fles apart klaar doe dit gewoon met kraanwater. Volgens het cb mag dat als je het water maar direct gebruikt, dus geen uren in je tas meesjouwen.
Het opwarmen doe ik in de magnetron Thomas is ontzettend ongeduldig en de flessenwarmer duurt dus te lang. Alleen als ik onderweg ben en geen magnetron tot m'n beschikking heb gebruik ik de flessenwarmer.

Groetjes, Ria

Terug
Bovenaan