makkelijk poepen?? Niet dus!

Beste dames,

Onze zoon van bijna 9 maanden heeft een moeilijke stoelgang. We hebben al eens een laxeermiddel gekregen van de dokter, maar na een weekje zonder begon de ellende weer. Hij heeft echt een soort klei-achtige poep. Hij eet veel fruit, geen witbrood en natuurlijk geen banaan.

Wie heeft er tips? Of misschien iets homeopatisch wat ik kan proberen?
Alle ideeën zijn van harte welkom.

Groetjes, van mij
 
Hoi,
heeft je zoon dat allang?
Wij hebben namelijk hetzelfde probleem gehad met onze zoon. De eerste tijd ging het goed, maar toen hij ongeveer twee maanden was begonnen de problemen. Wij hebben ook vanalles geprobeerd (bijvoorbeeld: het poepgaatje 'masseren'   dus er over heen wrijven, vaak kwam het dan wel, maar goed de poep bleef hard).
Er leek niet veel aan te doen, totdat we bij een homeopaat terecht kwamen. We hebben bio-resonantietherapie gekregen (vraag me niet wat het is, staat vast wel info op internet) maar in elk geval bleek dus dat onze zoon niet tegen de vaccinatie kon (en dan met name het Hib-vacin). Hij is daarvoor behandeld, we hebben homeopatische druppeltjes gekeregen (ik weet geen naam, want die maakte die vrouw zelf) en we gebruikten Ortiflor junior (is poeder dat je door de melk moet doen). Vanaf die tijd gaat het echt super goed. Hij heeft weer normale ontlasting en hij hoeft er niet zo veel moeite meer voor te doen.
Dus mischien kun je je afvragen of je zoon het heeft gekregen nadat hij voor het eerst is in ge-ent. Dan zou het daar mee te maken kunnen hebben. En anders zou je de Ortiflor junior kunnen proberen. Deze kun je krijgen bij de apotheek. Dat is dus poeder speciaal voor de darmen op regel te brengen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt. Heel veel succes in elk geval.
 
Je zou ook met fruit het één en ander kunnen "manipuleren". In roosvice laxo zitten pruimen; je zou elke dag een pruim kunnen geven?
Ook appel schijnt een laxerende werking te hebben. Tenminste dat merk ik bij mijn zoontje.
Succes!

Groetjes Marieke
 
Hoi dames,
Banaan met een bruin of bruin gevlekte schil stopt inderdaad.
Daarentegen laxeert een groenige banaan heel goed.
Deze tip heb ik van de kinderarts waar wij een tijdje bij zijn geweest.
Eerst dacht ik van het zal wel...... Maar toen hij niet kon poepen toch maar eens
geprobeerd door fruithapje en yoghurt. En het hielp!
Ook toen hij aan de diaree was geprobeerd met bruinere banaan in fruithapje. En jawel
hoor het werkte. Dus sindsdien gebruik ik naar gelang bruine of groenere banaan.
Probeer het zelf maar eens uit als je er een keer last van hebt. Je zult het zien.
Hoop dat je wat aan deze tip hebt.
Groetjes melanie
 
hoi,

weet niet waar je vandaan komt, maar vlak over de grens bij enschede in Duitsland, is bij elke apotheek voor zeven euro het middel Sab Simplex te krijgen. Ik kom daar niet uit de buurt, maar kijrg het van een vriendin die in Enschede kraamverzorgster is. Het si het enige dat werkt bij Eva. Voor, tijdens of na elke voeding 15 druppels op een lepeltje in de ond gieten en de ontlasting komt dezelfde dag nog ipv na drie dagen... sterkte ermee!!
 
Hoi,

Heb je al geprobeerd om wat meer water aan de flesvoeding toe te voegen (bijv ipv 180 met 6 schepjes, 190 water). Dit heeft bij mijn dochter echt geholpen.
Succes.
 
Terug
Bovenaan