Makkelijke en gezonde traktaties

<p>Hoi allemaal, </p><p>Zoontje is afgelopen vakantie 5 geworden en gaat woensdag a.s. trakteren in groep 1/2.</p><p>Snoep en cake traktaties mogen wel maar ik wil liever iets van fruit geven. </p><p>Wie heeft er tips voor fruit traktaties die niet al te veel werk zijn? Heb dit jaar gewoon geen zin 2 uur in de keuken te staan. </p><p>Ben nu bijna geneigd een vlaggetje in een appel te prikken en call it a day??.. Zie alleen bij veel lunch boxen nog wel al het fruit klein gesneden erin zitten.. Kinderen van 4 kunnen toch gewoon een appel eten of niet? ?</p><p>Hoop heel erg dat iemand hier een de gouden tip heeft! (iets hartigs kan trouwens ook)</p><p>Alvast bedankt??</p>
 
Ik ben leerkracht in het basisonderwijs en een hele appel (naast de standaard pauzehap) is echt veel te veel.
Wat dacht je van een prikkertje met een blokje kaas en een plakje leverworst? 
 
Een plak bananenbrood? Of een rups van druiven maken? Een halve banaan met stift een racebaan erop tekenen en autootje erop? Of van een halve banaan een dolfijn maken.. kijk eens op pinterest, daar staat veel!
 
Bedankt voor de tips! 
Het Banaan piraatje zag ik toevallig ook voorbij komen maar vond indd een hele banaan ook wat veel, ik denk dat ik de bananen doormidden snijd zo blijven ze gelijk leuk staan op een schaal en er piraten gezichtjes op teken. Met een doosje rozijntjes of snoep schatkistje erbij!
Bedankt voor het meedenken! 
 
Pinterest! Waarom niet iets lekkers maar gewoon een normale dosering. Plastic monsterzakje met 2 likkoekjes. Bekertje popcorn, bootje van een halve eierkoek. Klein worstenbroodje/kaasbroodje ook blije gezichten! 
Ik ben ook leerkracht en zie de meest bizarre dingen voorbij komen. (Van zakken snoep tot suikervrije cakejes die niemand lust) Leuk als je veel tijd hebt, maar kinderen zijn echt niet zo kieskeurig. Soepstengel met een vingerpoppetje, niet veel werk -> wel leuk. 
 
Terug
Bovenaan