Malle molen

Hallo meiden,

Dit is mijn eerste keer op dit forum en net mijn account aangevraagd. Ziet er goed uit! Sommige verhalen erg leuk, andere (helaas) wat minder positief, maar al met al wel verhalen uit het hart!

Wij proberen nu 13 maanden zwanger te worden, 1,5 jaar geleden gestopt met de pil. Nog niet zo lang vergeleken met een aantal van jullie, maar wij staan op het punt om naar de huisarts te gaan. Gewoon even kijken of we iets nog niet geprobeerd hebben enzo.

Vruchtbaarheidstestjes hebben tot nu toe helaas ook nog niets opgeleverd...

Ik hoop niet dat we, na het bezoek aan de huisarts, in een malle molen van allerlei onderzoeken terecht komen. Daar zit ik niet echt op te wachten. Maar goed, ik heb er op dit moment echt alles voor over om zwanger te worden!

Het is voor ons, en ook voor jullie, een moeilijke tijd van hopen en hopen.
Hebben jullie nog tips voor mij om zwanger te worden of dingen die echt niet werken? Ik heb het afgelopen half jaar al van alles geprobeerd, maar de gouden tip zat er niet tussen.
Nu is iedereen anders de enige tip die werkt bestaat niet, maar misschien dat jullie wat ervaringen met mij willen delen over de maniertjes die jullie hebben geprobeerd?

Op naar de volgende eisprong...

Hallo daycey,

Het is heel moeilijk om tips te geven.
Ik zou niet weten wat we niet hebben geprobeerd, 's morgens, 's middags, 's avonds, voor de eisprong, tijdens de eisprong, na de eisprong.
Beide mankeren we niets, maar de zwangerschap laat nu inmiddels alweer 9,4 jaar op zich wachten.
Het enige advies dat ik je kan geven, maak je eigen niet gek, als je dat doet dan is je hele lichaam in de war en wordt je zelf helemaal tureluurs.
Nou meid ik hoop voor je dat je de malle molen bespaard blijft en dat je spontaan zwanger mag raken.

Groetjes pxdt44

Hoi!

De beste tip bestaat niet. Anders hadden een boel meiden hier die ook graag gehad. Het is en blijft een wonder. Ook wij hebben van alles geprobeerd, maar helaas bleef een zwangerschap uit. Zijn nu in de 15e periode en net sinds deze periode de officiele "mallemolen" ingerold. Ik voel het zelf als een opluchting. Ben er, ondanks de wekelijkse of dagelijkse ziekenhuisbezoeken, zelfs minder gespannen mee bezig. Alsof je het uit handen hebt gegeven. Natuurlijk wordt mijn NOD volgende week wel spannend. Maar ik weet niet hoe hoe te omschrijven.Momenteel voel ik me akelig relaxt eronder. En dat ken ik helemaal niet van mijzelf. Het is bijna eng aan het worden.

De beste tip die ik je kan meegeven; laat het los. Doe andere leuke dingen. Plan niet alles rondom een mogelijke zwangerschap, Maar geniet ook van je leven nu!!!

Succes ermee in ieder geval.

Liefs Louise

Daycey, de huisarts kan kleine onderzoekjes al doen zoals soa test en spermaonderzoek en verder kan je worden doorgestuurd naar de gyn maar dat is een keuze die bij jullie ligt. Want ga je naar de gyn dan beginnen de onderzoeken..Zit nu zelf sinds ong. 2 weken bij de gyn. En ben nu voor gesprek geweest, 2 inwendigeecho's, maandag weer bloedprikken en weer een echo..

Succes en sterkte, en probeer het af en toe los te laten, maar ik weet het zelf dat is errug lastig...

Als je graag zwanger wilt worden en het lukt niet, dan kom je op een gegeven moment bij de huisarts terecht. Sommige huisartsen doen zelf wat "simpele" onderzoeken, de meesten sturen je door naar het ziekenhuis. En als je in het ziekenhuis bent, dan volgt er meestal een periode van 1 a 2 maanden waarin je vaak (en dan bedoel ik dus bijna iedere week) naar het ziekenhuis moet voor onderzoeken. Dit zijn onderzoeken die je cyclus volgen, dus eigenlijk volgen ze je een hele cyclus, van ongesteldheid tot volgende ongesteldheid. En soms lukken niet alle onderzoeken in 1 keer omdat de timing net effe niet goed is en dan duurt het dus 2 maanden. Die onderzoeken zijn wel nodig om vast te stellen of er dingen "mis" zijn, want je kan natuurlijk wel op de juiste momenten sex hebben, maar als er iets niet goed is bij 1 van de 2 (en dat kan ook iets "simpels" zijn als geen eisprong of zo) dan gaat er nooit iets gebeuren. Na het einde van zo'n periode onderzoeken volgt een evaluatie en een plan van aanpak. Als het iets is wat oplosbaar is, dan gaan ze dat doen, als er "niets" is, dan weet je dat ook weer en dan zullen ze je misschien nog een paar maanden naar huis sturen of misschien gaan ze toch behandeln (varieert per ziekenhuis). Je zal zien dat de frequentie van ziekenhuisbezoeken dan ineens beperkter wordt. Sommige vrouwen krijgen medicijnen en dat was het dan, anderen hebben wel behandelingen nodig en zullen dus vaker naar het ziekenhuis moeten. Het zegt dus nog niets.

Verder is er weinig wat je kan doen om zwanger te worden. Als je al een jaar lang regelmatig vrijt, misschien ovulatietesten hebt gebruikt of je cyclus gevolgd hebt, dan heb je denk ik alles gedaan wat je kon doen. Het is heel zuur, maar bij sommigen lukt het gewoon niet "vanzelf"(zoals bij mij en velen hier op dit forum.)

Succes!

Esk (na 5 IUI's en 1 IVF inmiddels moeder van een zoon)

Bedankt voor alle lieve reacties!

Maandag toch maar de huisarts even bellen. Vreemd, maar het is toch een flinke stap om te maken.
Alsof je ineens toegeeft dat het niet lukt ofzo...

Ik houd jullie op de hoogte!

he
nee een goude tip heb ik niet voor je (anders zat ik niet op deze forum)maar net zoals de meeste hierboven al schrijft laat je niet gek maken.Ga ook leueke dingen doen en niet alles laten ivm een kans op een zwangerschap.

Ik heb 3.5jr geleden spontaan een dochter gekregen na een doorspoeling via kijkopertie. konden ze niks op vinden.
En nu zijn we alweer bijna 3 jr bezig met een 2e. Ze kennen niks vinden, en nu hebben we al 5 iui's gehad.

Dus ik zou zeggen ga naar de huisarts en kijk wat die zegt en blijf genieten van je man enz.

sterkte ermee
natasja

@daycey,
Ik had dat ook toen ik de huisarts ging bellen. Zweet stond in mijn handen en hart klopte in mijn keel..Maar daarna valt er waarschijnlijk wel wat last van je af..

Terug
Bovenaan