@mam van een kleuter

Hoe gaat het nu met Tim? Krijgt hij nou extra logopedie? En hoe gaat het met zijn fysio? Hebben ze nog verder onderzoek gedaan? Of kijken ze het eerst een tijdje aan? Bij een neefje van mij (inmiddels 25) bleek dat hij 1 spier van de tong niet goed kon gebruiken, die heeft ook heel lang niet kunnen praten, wat later kon hij de "r' niet, maar hij heeft geleerd dat te verbergen en je hoort nu geen verschil. Ik zag hem vandaag toevallig en ik moest ineens aan Tim denken.

Allereerst bedankt voor je berichtje. Toevallig zijn er deze week weer wat nieuwigheden te melden, maar had nog geen tijd gehad om een nieuw topic aan te maken.

Afgelopen donderdag hebben we de uitslag gekregen van de observatietests die we hebben gedaan. Daar komt dan uit welke leeftijd hoort bij de communicatiemanieren (zowel verbaal als non-verbaal). Tim blijkt op alle gebieden een achterstand van 6 maanden te hebben. Daar zijn we best van de geschrokken. De logo ook, die had ongeveer 3 mnd verwacht.

We gaan nu een traject in met Tim om hem nog meer te stimuleren. Daar horen we volgende week weer meer over. Ook moeten we woensdag met hem naar de kinderarts. De huisarts kon nl niet genoeg dingen uitsluiten die het zouden kunnen zijn. Dus het medische gedeelte is even afwachten.

Ook qua eten gaat het maar langzaam vooruit. Koekjes lukken inmiddels, maar al het fruit en warme maaltijden moet ik nog steeds helemaal glad maken.

Fysio krijgt hij nog wel, maar dat zijn we aan het afbouwen omdat het steeds beter gaat. Dus dat is fijn!

Gr Ingrid

Jeetje dat is zeker schrikken zeg. Dat is best veel. Maar nog even afwachten dan wat ze voor jullie kunnen betekenen. Gelukkig wel dat de fysio minder kan en dat het eten beter gaat. Dat zijn toch weer kleine stapjes. Hopelijk kan de kinderarts wat meer doen.

Ik ben ook blij met ieder klein stapje die hij zet en probeer me ook vooral daar op te focussen. Maar dat valt niet altijd even mee. Gelukkig kunnen we snel terecht en worden er hopelijk wat dingen uitgesloten en kunnen we gericht een traject kiezen waar Tim iets aan heeft.

Tjee joh daar schrik ik ook van want 6 maanden achterstand is echt veel idd voor zijn kleine hum!
Poeh hee ik hoop dat jullie een goed traject vinden om samen met Tim de eindstreep te halen. Zodat Tim in zijn verdere leventje zijn mannetje kan staan.
Fijn dat jullie door kunnen naar de ka, hou je ons op de hoogte?
Heel veel sterkte en sucses de komende tijd en Tim mag trots zijn op ouders als jullie die alles uit de kast trekken om hem zo te helpen en begeleiden.....

liefs louise

zo dat was dan idd schrikken maar gelukkig ga je nu een traject in en gaat het toch beter met de fysio en eet hij al ietsjes beter, heel veel sterkte en sluit me helemaal bij louise aan tim mag trots zijn op jullie als ouders, dikke knuffel

Terug
Bovenaan