@ mam van een kleuter

Hallo,

Ben even heel benieuwd hoe het met Tim gaat? Ben je nu naar het audiologisch centrum geweest? En gaat zijn ontwikkeling nu wel goed door?

Sorry als ik per ongeluk iets gemist heb, maar dan vraag ik het gewoon even zo ;)

Hoi supertje,

Lief dat je er naar vraagt. We moeten volgende week vrijdag naar het audiologisch centrum. We zijn nu nog bezig met een test via de logopediste - die we al eerder hebben gedaan - om te kijken of er nog steeds een achterstand is en zo ja, hoe groot die is. Dat weten we over een paar weken.

Qua eten gaat het echt ontzettend goed en heeft Tim veel vooruitgang geboekt. Hij kan inmiddels alles aan vast voedsel eten en doet dat graag en veel! We zijn de avondfles, die hij kreeg als aanvulling op de warme maaltijd, aan het afbouwen omdat hij volledig mee eet nu. Hij krijgt nu nog een flesjes van slechts 90cc. Verder dus alles "gewoon".

Praten doet hij nog niet. Hij zegt wel mama en pa (voor zowel zijn vader als Daan, zijn broer). Maar ook zijn papa noemt hij wel eens mama. Dus in hoeverre hij het echt snapt, weten we niet. De communicatie van ons naar hem gaat erg goed. Hij begrijpt veel van wat we zeggen en dat neemt een stuk frustratie weg. Alleen de communicatie van hem naar ons toe is moeilijker. Hij kan moeilijk duidelijk maken wat hij wil en dat frustreert. Zijn manier om te communiceren is vooral slaan en met dingen gooien, pure frustratie en onmacht dus. Erg vermoeiend en vooral grote broer moet het ontgelden.

Qua motoriek gaat het allemaal top! Hij loopt al ruim 4 maanden, rent, klimt, loopt de trap op enz. Fysio heeft hij niet meer, dus daar zijn we erg blij mee.

Nou, het was een heel verhaal!

Groetjes Ingrid

heerlijk meid. Ik word hier ook regelmatig papa genoemd hoor en mijn man mama. Weet niet of dat nu zo'n ramp is. En dat driftige herken ik ook, maar ik denk dat het bij Tjerk een karaktertrekje is (komt me iets te bekend voor hahahah) Heel veel van wat hij wil hebben is gewoon HUUUUUHH. En als hij het niet gelijk krijgt gaat hij ook gooien en slaan.

Ben echt blij voor je dat het zo super gaat. Als ik het zou moeten zeggen, geloof ik niet dat ie nu nog een achterstand heeft. Hij heeft in ieder geval wel heeeeeeel veeeeeel ingehaald in korte tijd.

Hou me op de hoogte!

Ja idd, heel veel dingen die je verteld komen toch wel bekend voor. Hier worden mama en papa ook wel eens verwisseld.
Evy heeft een heel sterk karakter en als we haar niet begrijpen wordt ze echt driftig. Ze probeert wel aan te geven wat ze wil door er naar te wijzen of er naar toe te lopen. Dus dat is misschien wel een verschil.

In ieder geval heel fijn dat het zo goed met hem gaat!

Terug
Bovenaan