mama 3007

A

Anoniem

Guest
Hoi!

Ooooooo ik moet me zó inhouden om niet al te testen.
En dat terwijl ik denk dat het niet raak is. Maar dat sprankje hoop he....
Hoe gaat het met jou? Al een voorgevoel?

Sterkte met afwachten ;)

Heej blabla,

Een voorgevoel...? Ja dat t weer niet raak is. Ik kan er niet meer tegen hoor. Elke maand die hoop, verplichte sex (zelfs mijn man trekt t niet meer). Gevolgd door die enorme teleurstelling. Helemaal gek word ik er van. Frusterend en verdrietig.
Hoezo lukt t nou niet?
Ik snap ook niks meer van mijn cylcus. Twijfel heel erg aan mijn lijf. Heb elke maand wel weer andere symptomen waardoor ik denk 'zou t?'
Aan de ene kant wil ik het opgeven. Klaar ben ik ermee. Aan de andere kant kan ik dat natuurlijk niet zo makkelijk.
Vind het ook heel frustrerend dat het leeftijdsverschil tussen die andere twee steeds groter wordt en er gaat een moment komen dat ik dat echt te groot vindt....hallo enorme tijdsdruk!!

Nee ik weet ik op dit moment echt even niet meer. Merk dat t ook een belasting is voor mijn relatie en het gezin. Kinderen voelen onbewust natuurlijk wel dat mama niet lekker in d'r vel zit.

Als je nog tips hebt voor me......heel graag.

En ik kan me voorstellen dat je graag wilt testen wn. T spannend vindt. Hoop voor je dat t snel raak is en dat t dan gewoon goed gaat!!!

Liefs mama3007

Ps sorry voor dit zeikverhaal maar ik moest t even van me afschrijven.

Hoi blabla en mama3007,
Allereerst allebei heel heel erg veel succes toegewenst! Ik duim voor jullie!

@mama3007: ik zit helaas in hetzelfde schuitje als jij en ik vroeg me af wat jij een (te) groot leeftijdsverschil vindt. Ben daar wel nieuwsgierig naar. Ik had voor mezelf graag 2 jaar tussen mijn kinderen gehad. Daarna dacht ik, 3 jaar is ook wel leuk. Nu is het al 4 jaar en het kan me eigenlijk geen bal meer schelen als er maar een tweede komt. Zo zie je maar, hoe je je verwachting bijstelt. Maar goed, veel succes met wachten, hoop dat het raak is!

Hoi!

Geef niks hoor. Daar is het forum voor bedoeld!
Ik begrijp je gevoel.
Maar twijfel niet aan je lichaam.
Het heeft al 2 gezonde kinderen gebaard.
En als je kijkt wat er allemaal moet gebeuren voor een kindje. Het is bijzonder dat het zoo vaak goed gaat en dat het de eerste 2 x zo snel ging .Dat leeftijdsverschil heb ik ook.
Mijn jongste is nu 4 jaar. Maar zie ik de voordelen wel van in.
Als er nog een baby komt kan ik daar nu wel optimaal van genieten. De oudste kunnen zichzelf steeds beter redden en beseffen straks heel goed dar mama zwanger is.
Maaaarrrrrrrrr dat alles neemt niet weg dat als je het wil... het gewoon wil...en wel NUU!! Dat begrijp ik als geen ander.
Die verplichte seks ken ik ook. Ik had ovulatie testen gekocht en deze bleef een dag of 3 positief. Plus dat we daar voor voor de zekerheid, ook seks hadden.
Bij ons werkte dat ook averechts 2 weken geleden.
Mijn man kwam bijna niet klaar en ik was ontzettend droog. (sorry voor mijn directheid...en lang leve dit anonieme forum)
Ik las dat droogheid bij de vrouw de sperma van de man beschadigd. Dus vandaar dat ik er niet op reken deze maand.
Die ovulatie testen klopte wel. Dus die koop ik volgende maand weer. Maar dan vrij ik pas op het moment van de positieve test. En ik vertel mijn man het niet. Want dat gevoel van hij moet nu "presteren" werkt averechts op hem! Pppffff wat een gedoe. Ik las ergens dat de zon ook een positieve invloed kan hebben op je vruchtbaarheid. Dus ik hoop maar dat het voorjaar ons goed doet!!
Sterkte en probeer...hoe moeilijk ook...te genieten van je 2 mannetjes!! Sterkte!!

Hi...
Fijn dat je hier je ei kwijt kan he. Haha.
@ ilse1977; tussen mijn oudste zit twee jaar. Wij wilden dat graag en waren blij dat dat gelukt was. Alleen wij hadden ons niet zo gerealiseerd wat voor een impact dat voor jezelf heeft. De eerste jaren vielen ons best wel zwaar. Ze zijn allebei veel ziek geweest en slecht geslapen. Dus die derde -die we altijd al wel wouden- werd steeds maar even uitgesteld. Ook wouden we een groter huis. Mijn man wou nog wel eerst aan die derde beginnen maar ik wilde liever eerst verhuizen. Dat leek mij relaxter. Nu zijn we er helemaal klaar voor maar wil het dus niet lukken. De jongste is 4. Stel dat ik nu zwanger zou zijn dan is hij dus al 5 (en de oudste 7) als de baby komt. Eerlijk gezegd vind ik dat al een groot leeftijdsverschil. Maar stel dat het nog anderhalf jaar duurt ofzo. Wil ik dat dan nog wel? Ik weet t niet.
Waarschijnlijk stel je idd je grenzen bij. Maar in mijn geval betekend dat misschien ook wel een wereldreis gaan maken met z'n vieren ofzo.
Gelukkig hoef ik nu nog geen knoop door te hakken maar t speelt wel door mijn hoofd.

@blabla: oooh haha ik herken dat bijna niet klaarkomen. Het lukte mijn man ook bijna niet. Hij was er daarna helemaal klaar mee, waardoor ik weer lekker Sjachie werd natuurlijk haha.
Of t echt tegen je werkt weet ik niet maar t is sowieso niet bevorderlijk voor je relatie.
Welke ovulatietesten gebruik jij? Misschien moet ik dat ook maar eens een keer proberen. En dan niet zeggen idd.
Heb overigens nu al een paar dagen een vreemde smaak in mijn mond en weinig eetlust. Dat vind ik dan wel weer apart, maar ben natuurlijk net ziek geweest dus t heeft vast daarmee te maken.

Nou ja. Ik zal voor je duimen. Je weet maar nooit ;)
Ilse1977 in welke ronde zit jij dan?

Liefs mama3007

Ik heb de testen van kruidvat en clearblue gehad.
Het klopte bij mij wel altijd.
Wat goed...die vage klachten ;)
Ik hoop zoooooo voor je dat het raak is!!
Er hieft immers maar 1 zaadje te zijn...
Ik heb de hele dag al het iedee dat ik ongesteld moet worden.
Steeds lage buik en rugpijn.
Nog niet door gezet....
Toen ik de laatste keer zwanger was toen had ook ook die klachten... maar ook enorme borsten en dat heb ik nu niet snik. Slechts theezakjes ;(

Hou me op de hoogte!! Duim duim duim!!

@blabla: ik had precies datzelfde toen ik zwanger was. Zat eigenlijk gewoon op mijn ongi te wachten, dus wie weet... Ik hooooop het voor je!

@mama3007: ik zit nu in ronde 14 (2e keer clomid). Maar doordat mijn cyclussen ervoor superlang waren zijn we al dik anderhalf jaar bezig. Wij gebruiken trouwens ovu-teste clearblue, duur maar ze kloppen wel.

Het meest frustrerende vind ik dat het de eerste keer heel snel ging, dus je hebt zoiets van waarom kan dat nu niet... Begin het hele zwanger zijn wel als iets heel bijzonders te beschouwen, wat ik me toen niet zo had gerealiseerd. Behalve het leeftijdsverschil hadden wij ook extra druk omdat we in augustus naar het buitenland verhuizen. Ik was heel graag bevallen bij mijn eigen trouwe gyn, maar dat lukt nu ook al niet meer. Ik denk nu van: als het maar komt is het goed. Waar, hoe en met hoeveel jaar ertussen doet er niet meer toe.

Succes meiden, ik duim voor jullie (ben zelf pas volgende week aan de beurt)!

Zo even een snelle update. Net stiekem getest met zo' n vroege test. Harstikke wit natuurlijk. Diep van binnen weet je wel of je zwanger bent denk ik. Mijn stemmetje zegt: niet zwanger.
Nou wachten op de ongesteldheid dan maar en ga online wat ovulatietesten bestellen.

En ilse1977 het is inderdaad heel frusterend dat het eerst wel leuk (bij mij gewoon twee keer) en nu niet. Waar ligt t aan? Ik snap t niet.
Zelf ben ik bang dat t aan mijn leeftijd ligt (35). Maar ja.....zoals blabla zegt...moet proberen niet te twijfelen aan mijn lijf.

Nou jullie nog even sterkte met wachten....ik duim voor jullie!

En Ilse....ronde 14...jeetje respect man. Hoe hou je dan in vredesnaam vol. Ik sta nu al op instorten ;-)

Terug
Bovenaan