Mama's en werk..

Hallo Moeders..

Hoeveel uur werken jullie? En wat doen jullie voor werk?

Ik ga nog naar school, maar twijfel nu tussen een andere studie of gaan werken.. kom er helaas niet uit  Xx

Hallo,

Ik ben juf en sta voor de klas op de basisschool. Ik werk de maandag en dinsdag de hele dag en de woensdagmorgen. De rest van de week heb ik dan vrij. Voor ouderavonden en gesprekken en dergelijke moet ik natuurlijk ook vaker 's avonds terug. Maar goed dat hoort bij het beroep.
De rest van de week en de vakanties ben ik lekker thuis. Ja ik weet het je hebt als juf veel vakantie, maar het is dan ook niet zo dat je tussendoor een weekje weg kan. Daarbij heb ik ook nog vaak werk dat ik mee naar huis neem en dan nog 's avonds doe als ons meisje in bed ligt.
Ik moet zeggen ik vind het heerlijk om te gaan werken, maar ik vind het ook heerlijk om lekker thuis te genieten van mijn vrije dagen en onze meid.

Succes met je keuze.
Groetjes anne

Sinds 1 mei werk ik als oproepkracht op basis van een 0 uren contract bij mijn oude werk.
Ik werk als vig, (zit tussen verzorgende en verpleegkundige in) in een verpleeghuis.
Heb altijd met dementerende ouderen gewerkt, maar werk nu als oproeper door het hele huis dus ook op somatiek (mensen met lichamelijke aandoeningen maar geestelijk goed)
In de maand mei heb ik in totaal 16 uur gewerkt en nu in juni 10.5 uur
Vind het heerlijk dat ik toch af en toe kan werken maar niet aan een bepaalde tijd of dag vast zit en nu werk ik voornamelijk als mijn man thuis is of mijn schoonzusje kan oppassen, zij past vaak op en dat   is voor Daniël wel lekker een vast iemand in huis.

Succes met je keuze die je moet maken,
Laat je weten wat je gaat doen?

Liefs marina

Hier een thuisblijfmama. Heb t/m 2 kids wel altijd gewerkt (3 dgn) in het ziekenhuis. Ben van oorsprong psychiatrisch verpleegkundige, maar lang als beleidsmedewerker in verschillende ziekenhuizen gewerkt.
Nu al weer 6-7 jaar "gezinsmanager", zeg maar (haha, maar ja, met 4 sterke persoonlijkheden van kids is dat wel nodig).
Wel doe ik op vrijwilligersbasis redactiewerk voor een tijdschrift. Dat kan ik vaak 's avonds doen, als 'het spul' op bed ligt.....

Ik werk drie dagen per week als oefentherapeut Mensendieck. Ik moet zeggen dat ik het wel lekker vind om te werken, als ik er eenmaal ben. Wegbrengen van Zarah vind ik niet altijd even makkelijk, ook al heeft ze het prima naar haar zin op het kdv. De vrije dagen samen met haar kijk ik heel erg naar uit, lekker relaxed beginnen, vooral met dit mooie weer lekker naar buiten toe naar de kinderboerderij en het park.
En als ik werk hoef ik even een hele dag geen rekening te houden met haar slaaptijden, eten, luiers, etc.   De combinatie werk en thuis zijn bevalt mij dus prima!

Hey ha,

Ik werk ( maar nu met zwangerschapsverlof) 3 dagen in de week.
Het is wel zwaar lichamelijk werk, nl in een de bakkerij. Ik heb altijd full time gewerkt tot ik Jordy kreeg, daarna bewust 3 dagen blijven werken. Op dinsdag en donderdag ( Jordy is dan bij mijn ouders, die hebben ook een bakkerij) en de vrijdagnacht van 24 uur tot 7/8 uur 's morgens. Ik heb dus maar voor 2 dagen opvang nodig, 's nachts is mijn vriend thuis.
Ik heb de vorige keer echt gemerkt dat ik mijn maatjes ( Werk met bijna allemaal mannen ) heel erg miste. Ik vind het harstikke leuk om mama te zijn, maar tussen de heren kan ik ff lekker mezelf zijn.
Na deze zwangerschap ga ik ook weer 3 dagen werken, ik geloof trouwens dat je ondertussen wel blij mag zijn als je nog werk hebt.

Weet wel dat een studie oppakken of verder leren er niet gemakkelijker op wordt als je eenmaal gewerkt hebt.
Als je de kans hebt en het gaat financieel dan moet je nu verder leren. ( Dacht zelf ook dat ik nog wel verder zou leren. maar dat wordt steeds lastiger om daar tijd voor te vinden nu. Natuurlijk ook het inkomen wat ik dan zal missen)

Succes met je keuze! Doe vooral iets waarbij jij je goed voelt en niet wat anderen van je verwachten!
Groetjes Wen

Hier een thuisblijf mama!!! Heerlijk. Maar als de twee straks naar de kleuterschool gaan, dan ga ik wel weer iets doen.

We hebben wel een eigen zaak, dus hier word altijd wel gewerkt..

Groetjes

Terug
Bovenaan