mama's kindje

Wie kan mij helpen.Onze dochter van 20mnden raakt tegenwoordig helemaal overstuur als ze mij niet ziet.Ik moet alles met d'r doen,zelfs d'r vader mag d'r niet meer naar bed brengen.We doen het wel gewoon,maar ze ligt dan gemiddeld 15 min te krijsen.Oook op het dagverblijf wat vroeger een feest was om naar toe te gaan is nu een ramp.Wat kan ik hier aan doen?

Hoi,

Lastig dit soort dingen. Ik heb er geen ervaring mee, maar ik heb het even voor je opgezocht in het boek "Baby en Kind" van Penelope Leach. Zij zegt dat het een soort verlatingsangst is en dat deze heel reëel is. Ze zegt ook dat het vanzelf weer over gaat als je er niet te veel aandacht aan besteed. Ik hoop voor je dat dit van tijdelijke duur is. Hopelijk heb je hier wat aan...

groetjes,

Desiree

Onze zoon heeft er ook last van gehad.
zodra ik weg ging begon hij te huilen. trouwens als mijn vriend gebeurde dat.

We zijn toen begonnen met praten als de ruimte uit gaat en niet te lang weg blijft. Hij hoorde ons dus was hij rustig. Verder is een kiekeboe spelletje ook leuk je gaat de kamer uit en je keert meteen weer terug...en je zegt kiekeboe...prachtig vond hij het en langzamerhand wende hij eraan dat ik even weg ging.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Het is een fase   maar knap vervelend als je kind begint te huilen als je wat wil doen. ( trouwens ik vond hetstiekum ook wel lekker dat ie graag zijn moeder wilde hebben)

martine

hoi,
Het is een fase waar je doorheen moet, maar wat weer overgaat.
Mijn oudste heeft ook een tijdje gehad dat alleen mama haar naar bed mocht brengen, wij zijn toen gaan afwisselen en haar ook uitgelegd   : vandaag brengt papa je naar bed, morgen mama weer. Het heeft even geduurd, maar na een tijdje was het geen probleem meer.