mama's na een keer inleiden, normaal bevallen??

Hallo mama's,

Ik ben met mijn eerste zwangerschap ingeleid, wat helaas eindigde in een keizersnee. De weeen waren erg onnatuurlijk en ik lag binnen een half uur, vol in de weeen.
Nu ik zwanger ben van de tweede, hoop ik echt natuurlijk te bevallen. Mijn gyn heeft gezegd dat inleiden er bij mij niet meer inzit, dus het moet dus echt voor de 40 weken vanzelf komen.
Ik ben nu 32 weken zwanger en heb rare buikpijn. Het zit een beetje in heel mijn buik. maar het is niet in combinatie met harde buiken. Al heb ik die ook de gehele dag. Ik weet dus helemaal niks van voorweeen enzo. Herken je dat??? Weet je wanneer het zover is??
Ook beginnen mijn tepels sinds vandaag te lekken? Dat ken ik niet van mijn eerste zwangerschap. En  heo groot  was bij jullie de kans op een natuurlijke bevalling??
Veel vragen, maar ik hoop op een antwoord.

Bedankt,

Groetjes  

Hoi,

Bij mijn oudste ben ik ook ingeleid en gelukkig heb ik dat zelf 'af' mogen maken. Al was er al wel gezegd dat het nog max een halfuur was (ik was toen pas een kwartier aan het persen)  en dan zou ik ook richting OK mogen.... dat was wel een enorme stimulans om na de knip en met pressie op mijn buik de klein grote man eruit te krijgen.
Heb door het infuus ook een enorme weeenstorm gehad, wist niet wat me overkwam en wat je zegt idd niet echt natuurlijk voor m'n gevoel.

Daarna ben ik nog 2x 'gewoon' bevallen zonder inleiden dus.

Overigens nooit voorweeen gehad, maar ik had bij de 2e ook zoiets: wat kan ik verwachten, weet ik wel als het begonnen is etc. Met 39+6 begonnen toen de weeen waarvan ik eerst nog zoiets had: dit is het vast nog niet (had die weeenstorm nog in mijn hoofd) maar het zette door. Na het breken van de vliezen overigens weer een weeenstorm die qua heftigheid niks onderdeed voor de ingeleide bevalling. Met 40 weken precies werd toen onze 2e geboren.

En afgelopen november ben ik met 40+2 bevallen van de 3e. Begon met wat harde buiken en toen ik dacht: dit is het, het gaat beginnen! was het nog maar 2 uur toen de jongste op mijn buik gelegd werd

Hoop voor jou dat je deze keer 'gewoon' mag bevallen zonder toeters en bellen!

groetjes,
Marije

Hoi,

Ik ben bij de oudste ook ingeleid. Daarna ben ik nog 2x keer gewoon bevallen zonder medische hulp. Voorweeen heb ik bij de oudste en middelste niet gehad en nu bij de jongste had ik alleen de middag voor de bevalling een paar uur achter elkaar met regelmaat harde buiken.
Ik hoor weer van collegaatjes die wel weer een langere periode voorweeen hebben gehad, dus dat is echt heel persoonlijk en per zwangerschap verschillend.
Heeft het niet ingeleid kunnen worden te maken met je keizersnee? Zoiets heb ik nl. wel van een vriendin gehoord, die kon ook niet ingeleid worden vanwege het litteken, ingeleide weeen zouden te krachtig kunnen zijn.

Ik hoop voor jou dat je bevalling zich op tijd (voor de 40 weken) inzet en dat je op jouw manier kunt bevallen!

groetjes, keesje

Terug
Bovenaan