Mama's voetenvraag

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik heb even een vraagje. Vooral aan het eind van mijn zwangerschap kon ik mijn schoenen niet meer aan. Dat zullen veel mama's herkennen!
Maar nu een jaar na de bevalling, kan ik ze nog steeds niet aan. Zelf ga ik er vanuit dat mijn voeten gewoon blijvend groter zijn (vooral iets breder), want anders waren ze toch allang weer "gekrompen"?
Wie herkent dit?
Op zich zou het wel een goede reden zijn om eens goed voor schoenen te shoppen! Ik loop nu al die tijd op een geleend paar en een paar nieuwe schoenen... Haha!

Groetjes,
Dory

hoi dory,

Ik heb hier geen last van gehad maar wel gelezen hoe het komt.
er komt onder invloed van hormonen tijdens je zwangerschap meer ruimte
tussen al je gewrichten dus ook je voeten. Die zakken als het waren een beetje uit
(wat niet) door je eigen gewicht. Je voeten kunnen tijdens je zwangerschap ook dikker worden door vocht maar dit is allang verdwenen dus ik denk dat je er vanuit kan gaan dat het blijvend is jammer van al je schoenen maar inderdaad wel een goede rede om eens wat nieuws te kopen. veel plezier daarbij

czaar

Hallo

Ik ken het probleem heel goed .Toen ik zwanger was van milton zat ik tegen zwangerschapsvergiftiging aan pre-eclampsie had ik. Ik hield heel veel vocht vast het leek net alsof ik varkenpoten had echt niet normaal meer. Na de zwangerschap ging het grootste gedeelte weg maar ik heb toch nog een voet die dikker is gebleven helaas. Ik heb soms echt wel problemen om leuke schoenen te kopen. Helaas kan ik niet zeggen dat het helemaal weg is getrokken milton is nou 3 jaar en 4 mnd .
Heel veel succes met het kopen van een nieuw paar schoenen verwen je eigen maar heb je tenslotte verdient elke moeder trouwens vind ik.

groetjes lisette

Hoi Dory,

Heb je nou ook nog grotere voeten!
Het klinkt logisch van dat uitzakken,, al heb ik het op andere plaatsen.
Nou ga jezelf maar eens lekker verwennen met een dagje shoppen!
Meteen ook maar een matching broek ofzo..hihi
Veel plezier

Gr MJ

Haha, ja ook hier is er wel meer uitgezakt dan alleen mijn voeten...
Maar dat is lang niet zo leuk shoppen als in dit geval.
De verklaring van het uitzakken klinkt heel logisch. Ik had aan het eind van mijn zwangerschap ook veel last van vocht vasthouden. Dus de eerste tijd, ook na mijn bevalling,  ging ik er vanuit dat het hieraan lag. Mijn ringen kon ik toen ook absoluut niet om. Maar die kan ik al lang weer dragen, gelukkig maar! Maar die lompe voeten veranderden dus niet mee terug . Nou ja, ik had gelukkig een kleine schoenmaat, dus dat scheelt. Dat kan je over mijn kledingmaat niet meer zeggen....
Nu heb ik in ieder geval een goede reden om te shoppen. En om mijn kast op te ruimen. Wel zonde, aan de ene kant. Maar ja, er zijn veel ergere dingen, niet waar?
Ik ben wel benieuwd of er nog meer mama's zijn die hier last van hadden.
Ik ben trouwens wel blij dat mijn voeten ongeveer gelijk zijn gegroeid. Een voet die veel dikker/groter is dat is veel lastiger, lijkt mij. Ik "bof" dus nog best.
Groetjes Dory

hoi dory,

ik heb echt heel erg gelachen om bovenstaande verhaal erg
relativerend allemaal. En dat voor een vrouw die nauwelijks slaapt
ben benieuwd hoe je bent als je uitgerust bent. Gaat het al beter met die
kleine van je?

groet czaar

Hoi,

Nou je bent niet de enige hoor! Ik ben van schoenmaat 37 naar 38/39 gegaan!
En inderdaad geen vocht, die ben ik allang kwijt.
Ik heb in een schoenenwinkel gewerkt en ik wist al dat dit zou kunnen gebeuren met zwangere dames.
Maar ja ook ik had maar een pietieterug maatje dus geen ramp en shoppen maar!

Veel plezier met shoppen en ga nog deze week nu is alles nog in opruiming.

Liefs Reneke

@ czaar: leuk dat je om mijn stukje kon lachen, daar hou ik wel van!! Ik probeer er ook echt wel de humor in te houden, zoals je ziet. Zonder slaap ben ik wel scherper, dus mijn humor ook . Lief dat je er trouwens naar vraagt! Er is nog niet veel verandering, helaas.

@ Reneke: bedankt voor de tip dat er nu nog uitverkoop is. Zelf kom ik zelden ergens (behalve mijn werk), dus ik hou het niet meer bij. Maar nu weet ik dat ik moet proberen deze week nog toe te slaan, haha!

Jullie horen wel of ik geslaagd ben!

Groetjes, Dory

Terug
Bovenaan