Mama doen!

Sinds een paar weken is mijn dochtertje van 2,5 jaar nog meer dan anders op mij gefixeerd en mag mijn man helemaal niets meer. Mama, doen! 's Ochtends naar de creche brengen? Mama doen! Als mama eerder weg moet wat nog al eens voorkomt zet ze het tegenwoordig op een haast hysterisch brullen. Op de creche neemt ze geen afscheid van hem.   's   Avonds naar bed toe? Mama doen? Als papa haar naar bed brengt blijft ze nog eindeloos brullen terwijl ze bij mij vrijwel direct gaat slapen als ik het licht uit doe. Het is niet zo dat ze een slechte band met papa heeft. Ze doen veel leuke dingen samen, ze kan eindeloos met hem aan de telefoon zitten als hij op weg is naar huis, ze stoeien en kietelen, ze maken tochtjes en hebben pret. Daar ligt het dus niet aan.

Behalve dat ik het sneu vind voor mijn man (hoewel hij er zelf minder zwaar aan tilt) vind ik het gewoon irritant gedrag.
Is dit een fase? Is het herkenbaar?

Groeten, Mama Co
 
Hoi mama Co !

Heel herkenbaar!!!! Onze oudste is nu ruim 3 jaar en vertoont dit gedrag al een tijdje. Mijn man mag hem niet uit bed halen, moet mama doen. Schoenen aan moet mama doen. Op het cb vertelden ze mij dat het een fase is en vanzelf wel over gaat mits je er niet teveel de aandacht aan geeft. In discussie gaan heeft geen zin.
Neemt niet weg dat ik het soms zielig vind voor manlief! Hij is al minder bezig met de kids dan ik en dan ook dit nog. Ik denk Zelf dat het daardoor komt. Ik besteed de meeste tijd met de kids, waarschijnlijk komt het daardoor.

Succes! Misja, mama van Thijmen(3) en Marten(5mnd)
 
Ja hoor, heel herkenbaar. Onze oudste heeft dit ook gehad.
Wij zijn toen om en om naar bed gaan brengen, dus de ene avond mama, de volgende avond papa.   Ik ben zelfs wel eens weggegaan als het papa-avond was. Na een tijdje had ze het door en ging het beter.
Nu met de jongste hebben we dit probleem eigenlijk niet, maar komt waarschijnlijk omdat zij dit patroon gewend is. Ze vragen zelfs al overdag wie ze 's avonds naar bed gaat brengen, papa of mama.
En het heeft er ook niets mee te maken dat ze papa niet lief vinden, want zodra hij uit zijn werk komt, heeft hij 2 meiden aan zijn broekspijpen hangen.

groetjes Melanie
 
Hoi hoi,
hier hetzelfde probleem.. Ook zo dat papa echt een geweldige papa is, stapelgek zijn ze op elkaar..Maar liefst 'mama doen' idd.. Zo doet hij minstens zo uitgebreid het avondritueel als ik, meestal nog uitgebreider. En bij mij, ga ik weg en slaapt ze en de andere avond (wij doen ook om en om) is het de hele avond feest en kunnen we er nog tien keer heen. Dus ik hoop echt heel hard dat dit een fase is!!
Maar kan je verder dus geen advies geven, ik lees wel een beetje mee met het advies dat jij krijgt...
Groetjes Jude

 
Dank voor jullie reacties. Ik had wel verwacht dat die dame van mij niet de enige metkuren zou zijn want het is natuulijk typisch peutergedrag. Heb het er ook nog eens op het cb overgehad (normaal heb ik weinig vertrouwen in die club maar deze keer had ik zowaar een dame die zinnige dingen zei). We brengen haar de komende dagen samen naar bed en aan het einde van de week moet paa het een keer alleen doen. Ze zal er aan moeten wennen want volgende week ben ik een paar keer 's avonds weg. Gek genoeg maak ik me daar nog het minste zorgen om. Ik verwacht dat ze dan juist zonder problemen met papa naar bed gaat. Brullen om mama heeft alleen zin als mama er is.

Met naar de creche brengen gaat het ook goed als ik niet in de buurt ben. Vorige week zei ze in de gang van de creche zelfs tegen papa: " nu niet huilen he?". Ze snapt het dus best.

Groeten, Mama Co
 
Terug
Bovenaan