Mama en fibromyalgie

<p>Ik heb al een tpoic hsp mama erop gezet. Ik heb een groter “pretpakket”. Zijn er ook moeders met fibromyalgie die hun ervaringen zouden willen delen. Of praktische tips hebben...</p><p>Mijn lijf is hertellende van een bevallingstrauma en de nodige complicaties ervoor/erna. Ik merk dat hierdoor mijn pijnklachten vanuit de fibro enorm toenemen. Ik heb de afgelopen jaren een hele gereedschapskist aan tools aangelegd zodat ik weet wat ik kan doen als... echter de slaap die ik nu gewoon nodig heb om te herstellen, krijg ik voorlopig niet. Daarnaast merk ik dat ik geen enkele houding (met of zonder voedingskussen) kan vinden die de pijn in mijn lijf stabiel houdt of verminderd. Ik besef goed dat ik er op dit moment gewoon ff helemaal doorheen zit en ik krijg wel hulp via de haptonoom. Dit is hulp die traag gaat en op langer termijn zal gaan werken. Ik ben nu even zoekend naar  de spreekwoordelijke symtoom bestrijding, zodat ik mijzelf in het NU ook wat comfortabeler kan voelen. </p><p>Iemand met een zelfde ervaring of advies?</p>

Hoi lunanova
Ik heb ook fibromyalgie en ben nu opnieuw zwanger,  15 weken. Ik had na mijn dochter haar geboorte erg veel last. Ik nieuwe klachten.  Ik ben pas na een jaar bij de osteopaat terrecht gekomen en die heeft me goed geholpen. De klachten werden aanzienlijk minder of verdwenen . Door weinig slaap en de hele rollercoaster van nieuwe ervaringen werd het erger. Ik heb ook best een nare zwangerschap,  bevalling en herstelling gehad. Mijn vriend hielp me wel goed overal mee. De nachten wilde ik hem sparen omdat hij op een gegeven moment weer moest werken. Dit was toch te heftig voor mij en hebben op een gegegeven moment afgesproken dat in de nacht hij onze dochter een  schone luier deed en aan mij gaf, ik gaf haar dan de borst en ik legde haar weer terug.  Voor mij alleen duurde dit zo 45 min à 1uur bij elkaar. In het begin was dit 23u, 3 u, 6u etcetera dus steeds maar 2 uur slaap maximaal en als ze eerder kwam nog minder. Ik had als nieuwe kwaal zere voeten en kon er bijna niet op staan,  ook pijnlijker lichaam. Toen hij zijn ritueel deed om mij te ontlasten ging het wel beter. Misschien is het een idee dat hij jou daarmee kan helpen?  Wakker wordt hij toch een hij kan na 5 minuten wel weer gaan liggen,  kan jou wel enorm ontlasten.  En een osteopaat zou ik aanraden. Ik ga nooit meer naar de fysio maar gelijk naar de osteopaat. Werkt bij mij veel beter.  Ontlasting door even tijd voor jezelf is heel goed. Even wat leuks doen met vriendinnen...
Misschien heb je er wat aan ?

Hoi Melissa,
Dank je voor je reactie. Ik vind het, ondanks jou nare ervaringen, moedig van je dat je nu weer een kleintje erbij krijgt ?
Wij geven inmiddels flesvoeding, omdat door complicaties de borstvoeding niet opgang kwam. Het voordeel is dat mijn vriend nu de late fles van 24.00 geeft. Heeft hij meteen wat extra quality time met zijn dochter. Ik voel mij hier enigzins schuldig over, omdat hij regelmatig erg vroeg op moet voor zijn werk. Ik compenseer dat door wel alles te regelen (kruik warm/fles maken ed), daarna duik ik er terug in totdat Renee zelf tussen 4/5 uur voor de volgende komt.
Mijn vriend geeft zelf aan dat hij het echt niet erg vind. En af en toe laten we lieve briefjes aan elkaar achter. Goed voor onze relatie haha. Ik merk wel dat ik nu 's nachts wat meer slaap krijg, beter de dag door kom.
Ik zal de osteopaat in mijn achterhoofd houden. Ben nu bij een haptonoom onder behandeling.
Helaas wonen mijn goede vrienden niet dichtbij omdat ik afgelopen sept verhuisd ben. Ben nog druk bezig nieuwe te vinden in de buurt...

Terug
Bovenaan