mama en Kyara hebben de waterpokken...

Ja hoor, zoals het topic al zegt;

Mama en Kyara(10w) hebben de waterpokken...
Normaal krijgen kindjes onder de 6 maanden deze ziektes niet vanwege de antistoffen die mama ze meegeeft.. Helaas heeft deze mama geen antistoffen aangemaakt omdat ze zelf niet veel kinderziektes gehad heeft.
Gelukkig heeft Kyara er niet veel last van tot nu toe, ze heeft wat bultjes en is wat slaperig en af en toe wat jengelig. Vanmiddag had ze lichte verhoging, maar na een zetpilletje voor baby's was het alweer snel voorbij.
Ikzelf heb er ook nog niet zo heel veel last van, het jeukt een beetje af en toe, maar het valt nog goed mee!

Tja dat is het vooruitzicht voor mij voor de komende jaren... kinderziektes... ach ik zei gister al tegen mijn vriend, Ik leef in iedergeval echt mee met onze dochter ;)
Wel jammer dat dit nog in mijn bevallingsverlof gebeurd, kon beter gebeuren als ik moest werken, had ik nog een   week of 2 "vrij" gehad.

Groetjes,
Nymue

Hmmm, helemaal niet leuk natuurlijk, heel vervelend zelfs, maar ik vind het stiekem ook wel een beetje grappig (maar alleen omdat je schrijft dat jullie beide er niet veel last van hebben hoor!!!!!!!). Je hoort het niet vaak dat de mama vrolijk meedoet met de kinderziektes.

Heel veel beterschap voor jou en je kleintje!!!! En dat jullie maar niet te vaak samen ziek zullen zijn!!

Ah, heb ik als kleutertje niet voor niets zo geleden met die vervloekte waterpokken! Is dus toch wel wat voor te zeggen, het doormaken van kinderziektes...

Heel veel beterschap voor jullie allebei!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (13 weken)

Wat is trouwens jullie ervaringen op het gebied van waterpokken?
Kyara heeft ze nu 3 dagen (en ik 2) en tot nu toe valt het reuze mee qua hoeveelheid en last. Kan ik erger verwachten of blijft het zo?

Verder is het wel balen, want vrijdag zou ze haar eerste prikjes krijgen, en met waterpokken mag ze niet naar het cb in verband met besmettingsgevaar. De volgende afspraak kon pas weer over een dikke maand,   zucht NOG langer wachten dus, want ze is nu eigenlijk al over de 2 maanden....

Groetjes,
Nymue

Hoi.

Wat balen zeg!! Teun heeft ze 2 weken geleden op het kdv opgelopen.
Hij was toen 4,5 maand. Het vervelende is als ze het voor het 1-ste jaar hebben gekregen dat ze het waarschijnlijk nog eens krijgen.
Ik kreeg de tip om zemelen te kopen (gewoon bij kruidvat of drogist) die in een washand doen,dicht knopen en dan een nacht laten trekken in heet water.
De dag daarna het (afgekoelde bruine) water aanlengen met heet water voor een aangename temperatuur en daar de kleine in badderen dan drogen de pokjes snel in.
Bij ons heeft die tip goed geholpen. Ik deed ook mentolpoeder op de  pokjes en creme van VSM voor waterpokken. 1 geluk,ze zijn nog zo klein dat ze niet kunnen krabben dus kleine kans op littekentjes. Maar het is echt heel zielig!!
Heel veel beterschap voor jullie beide!!

Groetjes Mikkie.  

even aanhake op wat mikkie zei.
Je kunt ook havermout in een washandje stoppen en dat in het badje soppen. Het water wordt lekker roebel maar het helpt ook met het indrogen van de blaasjes.
Mijn zoontje kreeg ze vorig jaar (  toen 11 maand) en mij is toen verteld dat wanneer ze flink onderzitten met de waterpokken( voor het eerste jaar)  ze niet perse nog een keer het bokje zijn.
Dat spul van vsm werkt trouwens goed tegen de jeuk!

Beterschap!

jonna

Terug
Bovenaan