Mama fiets

<p>Ik heb een nieuwe fiets nodig dus ik dacht er aan meteen een goede mama fiets aan te schaffen voor als ons meisje straks in een fietszitje mag. Welke kunnen jullie aanraden? Elektrisch of gewoon?</p><p>Fiets niet heel veel nu, van huis naar werk is 10 min fietsen. Naar de trein 20 min. Geen rijbewijs. Geen familie dichtbij op fietsafstand. Opa en oma en kinderboerderij 40 min fietsen. </p>

Ik heb een Batavus E-cargo, dat is een elektrische transportfiets (met dus stuurslot en dubbel standaard). Elektrisch is echt een aanrader! Zelfs met een flinke wind zoals vandaag ga ik nog gerust een heel stuk fietsen naar het bos of strand. Geen regen is nu de enige voorwaarde als het gaat om een stuk fietsen.
Ik hield normaal echt niet van fietsen, maar nu is het geen belemmering en dus zelfs leuk en gezellig.
En ik ben af en toe net een pakezel, kind voorop, en heel de fiets afgeladen met boodschappen, ik zet hem een standje hoger en ik fiets fluitend weg!

Ik heb laatst ook een elektrische fiets gekocht. Zou nu geen gewone fiets meer willen. Bij mij zitten er 2 kindjes op, maar ook voor met alleen een kindje voorop is het echt een aanrader. Vooral als je bijv een heuveltje op moet ofzo.

Hier ook een elektrische fiets (cortina family transporter) en ik ben fan! Wij wonen midden in de stad en met de fiets ben je zo lekker in de natuur. Het fietsen zelf vindt mijn dochter ook al geweldig en we gaan toch makkelijker even snel ergens naartoe. 
Vond het wel een flinke investering maar het tot nu toe elke cent waard geweest. 
Misschien een fijne tip, probeer wat verschillende modellen uit. Je hebt best veel fietswinkels met indoortestbanen, ideaal!

Ik zou ook voor een electrische fiets gaan. Ik heb de Stella dolce geen moederfiets maar een transportfiets die ook geschikt is voor kinderzitjes

Het is een investering maar misschien heb jij of je partner via het werk een fietsplan? Dat heb ik gedaan en het scheelt toch flink.

Terug
Bovenaan