Mama ik wil de baby zien als ze geboren wordt...???

hoi hoi

Onze dochter van 3 jaar is behoorlijk wijs voor dr leeftijd.
ze kijkt ook gewoon de programma's mee op tv waar baby's geboren worden en vind het reuze interessant en helemaal niet raar.
ze vind het mooi om te zien zelfs!
nu begon ze laatst ineens met een soort rollenspel...

ik lag even op de bank en ze pakt een popje zonder kleren en legt die op mijn buik.
dan pakt ze een hydrofiel washandje en zegt: Mama als de baby geboren word is ze in haar blote kont he!
waarop ik antwoord ja dat is zo.
Mama? dan maakt de babydokter haar schoon he? omdat ze nog bloed op zich heeft he en dat is natuurlijk jakkie!
Dus ik antwoord weer Ja dat doet de babydokter dan.
ondertussen doet ze met de pop wat de babydokter zou doen..
en Papa gaat dan de euh hoe heet dat.... naveltje doorknippen he!
Dus ik antwoord weer jah dat gaat Papa dan doen!

oke zegt ze, daar wil ik bij zijn! ik wil naast jou staan.
dus daar lig ik met een pop op mijn buik, een baby in mijn buik die volgens mij grote pret heeft en een meisje van 3 jaar die mij aankijkt, heel zelfverzekerd en vol trots!
tja wat zeg je dan...
ik heb haar dus verteld dat mama dan pijn heeft en dat er dan ook bloed is enz, dus dat dat misschien niet zon goed idee is.
nou zegt ze dat weet ik wel hoor dat heb ik op tv ook wel gezien hoor!
Ik wil de baby ook direct een kusje geven hoor!
tja ik moest er wel om lachen maar ja ze is er zooo zeker van dat ik toch ben gaan nadenken..

mijn moeder komt hier oppassen als ik ga bevallen (thuis zoals nu lijkt) en die zei ach als de kleine er bijna is dan zorg ik gewoon dat ze in de buurt is en er meteen bij kan..

tja het lijkt me natuurlijk heerlijk om mijn grote meid er meteen bij te hebben maar ik sta nog verbaasd van haar!
het is een pienter meisje maar dit had ik nou niet verwacht..
ik kijk gewoon aan hoe alles gaat verlopen en dan zien we wel wat we doen! hoe dan ook wil ze de baby nog zien in dr blote kont!!! haha

Liefs Jenny (33wk 2 dagen)

Ach wat schattig! Lijkt me moeilijk om daarover na te denken wel of niet erbij, het voordeel is dan wel dat je thuis bevalt dan zou ze af en toe om het hoekje kunnen komen kijken. Persoonlijk zou ik mijn kids er niet bij willen omdat ik bang ben dat ze er een trauma van krijgen, op tv heb je er toch niet zo'n emotionele band mee. Je eigen moeder die pijn lijdt is denk ik moeilijker om te zien, vooral ook met al dat bloed.

hey lillian,

ik denk dat het niet echt traumatisch voor dr zal zijn, en vanaf het moment dat het hoofdje er is valt het allemaal wel mee, wil ook niet dat ze teveel ziet hoor!
maar zodra het kindje er is meteen erbij vind ik wel heel fijn en leuk voor dr.
ligt ook aan het kind hoor! ik weet zeker dat ze het aan kan dus dat scheelt ook wel.
de verloskundige vond het ook geen raar idee gelukkig...gebeurde vaker
ik wacht de bevalling gewoon af! wie weet wil ze wel eerder komen en moet ik in het ziekenhuis bevallen!
ach hopen mag he!!

liefs

Hallo Jenny,

Ik vind het op zich wel een mooi idee om haar er zoveel mogelijk bij te hebben! Ik kan me voorstellen dat je moeder haar als het naar wordt even meeneemt, of zorgt dat ze niet tussen je benen kijkt ofzo.

Ikzelf heb een pleegdochter van 14, ik wil haar zoveel mogelijk de kans geven om erbij te zijn, behalve als ik het kindje er echt uit mag gaan persen, dat vind ik zelf niet prettig en het lijkt me voor haar ook te verwarrend. Maar ik vind het heel belangijk om haar zoveel mogelijk erbij te laten horen, ook hierbij dus. Ik ga wel een "oppas" regelen, omdat ik het belangrijk vindt dat iemand voor haar zorgt en dingen uit kan leggen enzo, zodat wij ons op de bevalling kunnen richten. Dat kan allemaal best lang duren, dan is het fijn als dingen als een boterham eten gewoon doorgaan voor haar.

Succes alvast!

Liefs,

Zeeuws Meisje

ik denk ook dat we gewoon zodra de kleine er is haar erbij halen! dan ziet ze niks raars of engs, en ze is er toch bij zoals ze wil!!

maar goed we zien eerst wel of ik gewoon thuis kan bevallen!
liefs

Lijkt me alleen maar goed, hoor. Volgens mij hebben veel vrouwen juist angst voor bevallen omdat ze nog nooit bij een bevalling geweest zijn, en alleen maar zoveel enge verhalen horen in omgeving en op tv. Als een kindje zoiets natuurlijks van dichtbij meemaakt, is het veel vanzelfsprekender en normaler, en bouwt er geen angst op voor iets onbekends, ze hebben het immers al eens meegemaakt? Lijkt me niet traumatisch.

Nou,   als je het mij vraagt,   ben je niet helemaal goed bij je verstand om een kind van 3 jaar naar zulke programma's te laten kijken.   Denk je dat het bij draagt aan een goede ontwikkeling?   Lekker buiten spelen, dat is normaal.    
En al helemaal bij je bevalling laten zijn lijkt me absurt.   Vergeet niet:   3 jaar is is 13 hoor.   Dat kleintje gaat alles in geuren en kleuren vertellen aan klasgenootjes en de moeders van die kindertjes staan met een mond vol tanden omdat ze niet weten wat ze horen.    
Nee,   ik hoor veel maar dit slaat echt alles.

Terug
Bovenaan