hoi hoi
Onze dochter van 3 jaar is behoorlijk wijs voor dr leeftijd.
ze kijkt ook gewoon de programma's mee op tv waar baby's geboren worden en vind het reuze interessant en helemaal niet raar.
ze vind het mooi om te zien zelfs!
nu begon ze laatst ineens met een soort rollenspel...
ik lag even op de bank en ze pakt een popje zonder kleren en legt die op mijn buik.
dan pakt ze een hydrofiel washandje en zegt: Mama als de baby geboren word is ze in haar blote kont he!
waarop ik antwoord ja dat is zo.
Mama? dan maakt de babydokter haar schoon he? omdat ze nog bloed op zich heeft he en dat is natuurlijk jakkie!
Dus ik antwoord weer Ja dat doet de babydokter dan.
ondertussen doet ze met de pop wat de babydokter zou doen..
en Papa gaat dan de euh hoe heet dat.... naveltje doorknippen he!
Dus ik antwoord weer jah dat gaat Papa dan doen!
oke zegt ze, daar wil ik bij zijn! ik wil naast jou staan.
dus daar lig ik met een pop op mijn buik, een baby in mijn buik die volgens mij grote pret heeft en een meisje van 3 jaar die mij aankijkt, heel zelfverzekerd en vol trots!
tja wat zeg je dan...
ik heb haar dus verteld dat mama dan pijn heeft en dat er dan ook bloed is enz, dus dat dat misschien niet zon goed idee is.
nou zegt ze dat weet ik wel hoor dat heb ik op tv ook wel gezien hoor!
Ik wil de baby ook direct een kusje geven hoor!
tja ik moest er wel om lachen maar ja ze is er zooo zeker van dat ik toch ben gaan nadenken..
mijn moeder komt hier oppassen als ik ga bevallen (thuis zoals nu lijkt) en die zei ach als de kleine er bijna is dan zorg ik gewoon dat ze in de buurt is en er meteen bij kan..
tja het lijkt me natuurlijk heerlijk om mijn grote meid er meteen bij te hebben maar ik sta nog verbaasd van haar!
het is een pienter meisje maar dit had ik nou niet verwacht..
ik kijk gewoon aan hoe alles gaat verlopen en dan zien we wel wat we doen! hoe dan ook wil ze de baby nog zien in dr blote kont!!! haha
Liefs Jenny (33wk 2 dagen)
Onze dochter van 3 jaar is behoorlijk wijs voor dr leeftijd.
ze kijkt ook gewoon de programma's mee op tv waar baby's geboren worden en vind het reuze interessant en helemaal niet raar.
ze vind het mooi om te zien zelfs!
nu begon ze laatst ineens met een soort rollenspel...
ik lag even op de bank en ze pakt een popje zonder kleren en legt die op mijn buik.
dan pakt ze een hydrofiel washandje en zegt: Mama als de baby geboren word is ze in haar blote kont he!
waarop ik antwoord ja dat is zo.
Mama? dan maakt de babydokter haar schoon he? omdat ze nog bloed op zich heeft he en dat is natuurlijk jakkie!
Dus ik antwoord weer Ja dat doet de babydokter dan.
ondertussen doet ze met de pop wat de babydokter zou doen..
en Papa gaat dan de euh hoe heet dat.... naveltje doorknippen he!
Dus ik antwoord weer jah dat gaat Papa dan doen!
oke zegt ze, daar wil ik bij zijn! ik wil naast jou staan.
dus daar lig ik met een pop op mijn buik, een baby in mijn buik die volgens mij grote pret heeft en een meisje van 3 jaar die mij aankijkt, heel zelfverzekerd en vol trots!
tja wat zeg je dan...
ik heb haar dus verteld dat mama dan pijn heeft en dat er dan ook bloed is enz, dus dat dat misschien niet zon goed idee is.
nou zegt ze dat weet ik wel hoor dat heb ik op tv ook wel gezien hoor!
Ik wil de baby ook direct een kusje geven hoor!
tja ik moest er wel om lachen maar ja ze is er zooo zeker van dat ik toch ben gaan nadenken..
mijn moeder komt hier oppassen als ik ga bevallen (thuis zoals nu lijkt) en die zei ach als de kleine er bijna is dan zorg ik gewoon dat ze in de buurt is en er meteen bij kan..
tja het lijkt me natuurlijk heerlijk om mijn grote meid er meteen bij te hebben maar ik sta nog verbaasd van haar!
het is een pienter meisje maar dit had ik nou niet verwacht..
ik kijk gewoon aan hoe alles gaat verlopen en dan zien we wel wat we doen! hoe dan ook wil ze de baby nog zien in dr blote kont!!! haha
Liefs Jenny (33wk 2 dagen)