mama ik wil in een pamper poepen!!!!

Onze zoon word in juli 4 jaar, Hij is helemaal zindelijk ook s nachts slaapt hij zonder pamper. Hij plast gewoon op de wc maar wil absoluut niet op de wc poepen. Ik krijg hem er met geen 2 paarden naar toe a;s het zo ver is. We hebben hem al een groot cadeau belooft, maar hij doet het echt niet.
Wie heeft er tips!!!!!!!!!!!!!!!!

groetjes pien
 
Hallo Pien,

Ik herken het probleem, en ik heb helaas geen tips. Mijn dochter wordt in juni 4 en verder ook helemaal zindelijk.
Door je titel begrijp ik dat hij wel in een pamper wil poepen? Dat doet mijn dochter ook niet, ze doet het gewoon in haar broek. En dan ook nog niets zeggen. Ik hoop dat er iemand is die er wel iets op weet, want het wordt zo langzamerhand een smerige boel.

Groetjes Irma
 
Hai Pien,

Wij lopen met ons zoontje voor obstipatie problemen op het ziekenhuis. Heel iets anders, maar ik heb misschien wel een bruikbare tip voor je. Op het ziekenhuis geven ze mee dat het voor sommige kinderen een enorme stap is om te poepen op de wc. Je kunt proberen om je zoon, MET pamper, op het potje of de wc te zetten. Om de druk van de ketel te halen kun je hem laten bellen blazen, zo ontspant hij meteen de bekkenbodemspieren, en maak je er een feestje van. Als dat eenmaal lukt, heb je het ergste gehad, en kun je de pamper langzaam laten afwennen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt!

@ Irma, heeft je dochter wel aandrang? Of 'verliest' ze haar ontlasting? Als het dat laatste is, moet je actie ondernemen, dat kan namelijk betekenen, hoe vreemd het ook klinkt, dat je dochter obstipatie heeft. Dan zou ze last hebben van 'doorloopdiarree'. Als er een dikke keutel in de darmen zit, loopt de dunne poep er gewoon langs. En van dunne poep heb je geen aandrang, vandaar dat 'verliezen'.

groetjes,
Mariette
 
Hoi Pien,
Onder psyche&gezondheid van zowel kleuter en peuter heb ik een paar keer gereageerd (je kunt me zien vinden door te kijken op laatste reactie Judith68)
Mijn dochtertje heeft er namelijk tot haar 4e jaar ook een hele tijd problemen mee gehad.
Succes!!
 
Hoi Pien,
Onder psyche&gezondheid van zowel kleuter en peuter heb ik een paar keer gereageerd (je kunt me zien vinden door te kijken op laatste reactie Judith68)
Mijn dochtertje heeft er namelijk tot haar 4e jaar ook een hele tijd problemen mee gehad.
Succes!!
 
Wij zijn net van dit probleem verlost... onze jongste was zindelijk tot een foutje van het kdv...grote boodschap in de boxer en dus weer een pamper aan. AAAHHH maar ja boos worden op je ventje helpt dan ook niet he... dus wij weer pampers gekocht..tot 2 weken geleden. Hij weet heel goed wanneer hij een poep moet maken want hij komt tenslotte die pamper halen ervoor. Dus op zondag deed hij de laatste poep in zijn pamper en gelijk daarna verteld dat dit de laatste keer was en dat hij het nu op de wc moest doen. Nou het duurde 3 dagen en toen moest hij heel nodig plassen, maar hij was natuurlijk al aan het ophouden met de grote boodschap en toen kwam de kreet uit de wc...MAMMM ik heb een poep gemaakt. Feest in ons huis en gelijk door naar de speelgoed winkel want daar mocht hij een motor uitzoeken. ppfff gelukkig na 8 maanden is hij weer helemaal zindelijk. Wil niet altijd werken natuurlijk he maar bij ons wel.
groetjes
 
Hoi hoi

Ook hier een dochter van bijna 4 (juli) die ontlasting in luier doet. Wij hebben haar nu sinds enkele maanden zover dat ze op de wc in de luier poept.
De laatste weken zijn we zover, dat we de luier na het poepen, los maken op de wc. Dan vegen we haar billlen dus op de manier hoe het op de wc gaat. Dus nu maar afwachten....fijn om te weten dat meer ouders in deze positie zitten!

Groetjes!
 
Terug
Bovenaan