mama in coffeeshop

Hey mama die in een coffeeshop werkt. Is dat er een waar ze ook wiet roken? Nou gewone sigaretten zijn natuurlijk ook enorm slecht en verslavend. Dat is je baby nu dus ook inderdaad. Marje wist vat wel dat rook slech tis toch? tegenworodig staat er op de verpakking dat je er kanker van krijgt en al dat soort dingen.
Maar meis je kan van daga nog stoppen en verder leker veel gezonde lucht in ademen voor je baby!!!!!

Het schijnt zelfs zo dat een baby latterlijk nara adem snakt in de baarmoeder wanneer de moeder rookt of in een rook omgevind zit.. ONgelovelijk he...

Ik hoop dat je in de gelegenheid bent dat je kan stoppen met je werk... Je hebt nog mar een para weken toe maak daar gebruik van en ga veel het bos in of indien mogelijk nara de zee even voro de frisse lucht. Wel dik aan kleden he!!
Nou zet hem op meid!! Tis nog niet te laat! Je hebt nog 10 weken! HOewel als je zelf rookt of veel in rokerige ruimtes kank je kindje eeerder geboren worden. Mijn zus moest al met 35 weken bevallen omdat ze perse bleef roken grrr. En de kleine ging de couveuse in..
Tuurlijk wil ik je niet bang maken maar tis als voor beeld om de ernst van de zakin te zien. Maar ja zijn ook veel mensen super eigenweis zoals mijn zus want har eerste was ook al te vroeg geboren :(((

nou zet hem op he je kunt het!!
vraag of je mag stoppen en zo nodig tijdelijk aan d euitkeriing je doet het voor je kleintje succes!

bibi :)
 
He Bibi,
Je hebt helemaal gelijk maar ik zou zelfs een stapje verder willen gaan. Roken veroorzaakt niet alleen vroeg geboorte en/of laag geboortegewicht. Wanneer moeder rookt heeft de kleine meer kans op ADHD en PDD-NOS o.i.d. PDD-NOS is een aan autisme verwante stoornis. Mijn collega is afgestudeerd psychologe en heeft hier onderzoek naar gedaan 3 jaar lang. Ik werk zelf met kinderen met ADHD en PDD-NOS en geloof me, als je dit soort dingen weet en kinderen kent die dit hebben dan stop je accuut!
 
Eigenlijk is het heel simpel.Zodra je je werkgever hebt laten weten dat je in verwachting bent, Is hij/zij verplicht om je werksituatie aan te passen naar een zo veilig mogelijke situatie voor moeder en ongeboren kind.
En ik neem aan dat de gezondheid van jou en je kind belangrijker voor je is dan de relatie met je werkgever dus zou ik er eens werk van maken.
succes
 
Terug
Bovenaan