Mama met slaapgebrek, HELP!

Hee mama's, mijn zoontje is nu ruim 7 maanden. Het ging tot twee weken geleden zo dat als hij z'n laatste papfles om 23.00uur kreeg, hij dan doorsliep tot 6.00 dan een papfles en dan doorslapen tot 9.00uur. Maar nu is dat wel even anders! Hij gaat om 20.00uur slapen en krijgt dan een beetje warme melk. Hij wordt wakker om 0.00uur en heeft honger! Hij wordt wakker om 6.30uur, heeft honger EN wil niet meer slapen. Ja nu kun je pedagogisch verantwoord denken dat hij niets te willen heeft, maar ja we zitten in de fijne situatie dat we maar beschikken over 1 slaapkamer, dus meneer wakker, wij wakker (met koppijn). ZIjn schema is als volgt:

6.00     papfles 200ml met bambix
8.00     1uur slapen
11.00 melkfles 200ml
12.00 1 uur slapen
13.00 fruit (hele liga met hele of halve vrucht)
16.00 1 uur slapen
17.00 warm eten (groeten/pasta.rijst.aardappel/kip.ham)
20.00 beetje warme melk en slapen
0.00     papfles 200ml met nutrix

Hij heeft al nutrilon forte (voor hongerige baby's) Dus het is geen honger.
Dus daar zit ik dan van 6 tot 8 s'ochtends, en dan is meneer wel weer moe om 8.00uur en neemt weer een hazeslaapje.

Ik weet het even niet, slaapgebrek sloopt je gewoon.
Heeft iemand tips of trucs? (hihi)
En verder, hou doen (deden) jullie kindjes het rond de 7 maanden?

Ik ben heel benieuwd (ben normaal niet zo onzeker, maar ja er moet ook nog 15 uur in de week gewerkt worden, s'avonds ma-di-woe van 16.30 tot 21.30uur, en mijn man is nog student en werkt in het weekend in de avonduren)

We zijn jonge ouders, 21 jaar, maar verder heel blij en trots op onze zoon Pippijn.
(Pip ;)
Liefs mamalina
 
Hoi,

Helaas is dat 's ochtends niet meer willen slapen bij ons nog niet over....
Onze zoon is bijna 9 maand en ik denk sinds een dikke maand gaat hij na z'n vroege fles niet meer naar bed, helaas.
Die eerste fles is ergens tussen 6 en 6.30 en we hopen dan ook dat hij ooit wel weer slapen na die fles, maar voorlopig lijkt het tij nog niet te keren.

Hij krijgt z'n laatste fles rond 21.30 uur en slaapt dan gelukkig wel door tot de ochtend, dus we kunnen wel eens lekker op tijd er in kruipen, dat scheelt.

Helaas geen tips, ik hou me ook aanbevolen.

Groetjes,
Marije

p.s. hebben jullie niet een lieve oma/ oppas in de buurt waar Pippijn een nachtje kan logeren? Eén nachtje kan al zoveel schelen!
 
Hoi,

Het is heel moeilijk te zeggen, want ieder kind is anders, maar wij doen Anouk 's avonds in bad om ongeveer 19:00/19:30 uur en om 20:00 krijgt ze de laatste papfles en dan slaapt ze door tot 8:30. Misschien moet je eens proberen die laatste papfles omdraaien met de warme melk. Ik werk zelf ook alleen 's avonds van 16:30 tot 0:30 3 dagen in de week dus over slaap tekort kan ik meepraten alleen heb ik geluk dat Anouk doorslaapt.
succes
 
Hoi,

Wij hebben ook een hongerige baby maar hij slaapt wel door. De laatste fles krijgt hij om 20.00 uur en die drinkt hij meestal niet helemaal op. Soms komt hij wel om 0.00 uur maar dan krijgt hij een beetje sap en slaapt weer verder. Wij gaven eerst ook een fles als hij zich om 0.00 uur meldde maar hij sliep een keertje bij oma en die gaf wat sap wat werkte. Hij heeft dan gewoon dorst. Oma's weten soms toch net iets meer. Misschien handig om uit te proberen.
Andere tip; er zijn flessen van Avent die hebben handels dat de baby zelf de fles vast kan houden. Daar kan hij lekker op sabbelen (wel als hij plat ligt) en valt dan vanzelf in slaap. Wel ernaast blijven zitten, want omdat hij plat ligt kan hij zich verslikken. Wat onze zoon trouwens prima zelf opvangt door te hoesten en weer verder te drinken, maar je weet maar nooit.

Succes!
 
Terug
Bovenaan