mama`s met alleegie kindjes...

Kian is 5 maanden en krijgt ook nog geen bijvoeding. Maar als toetje zou je bijvoorbeeld kunnen beginnen met milde yoghurt ofzo? (of mag yoghurt nog niet). Nou ja, geen tips van mij dus, want ik weet het allemaal ook nog niet.
Liefs Phira

hoi hoi

sophie is geen allegie kindje, mar heft wel verhoogde risici ivm familie,,,,

wij hebben advies gekregen om nog niets te geven tot 6mnd
maar pfff wat is dat moelijk zeg...
vooral als je al die leuke verhalen leest over al die hapjes drankjes en toetjes...

ik weet dus niet wat je wel mag geven... maar zou ook wel advies willen hebben....

liefs tobi

hoihoi,
Sam is nu 5 maanden en 3 weken. Sinds 2 weken geef ik hem toch bijvoeding, ondanks ook het verhoogde risico. Sam was er zo klaar voor dat het CB mij heeft geadviseerd om gewoon met een 1/2 potje fruit en een 1/2 potje groente te beginnen. Kijken hoe hij er op zou reageren... nou hij eet -als het even kan- ook het lepeltje erbij op !!! Mijn man heeft astma en een huidziekte en er is niets aan de hand ! Ik ben het gewoon gaan doen. Laten we eerlijk zijn ... hadden onze moeders ook al deze voorschriften ??? Volg ook eens je hart ipv het CB ! Succes met je keuze.

Groetjes, Nicky mv Samuel

Mijn dochter van bijna 6 mnd heeft eczeem, oorzaak waarschijnlijk alleen maar erfelijk. Ik ben (nog) niet naar de dermatoloog geweest, maar vind dat ik bij het consultatiebureau hier (Belgie dus) niet veel info kreeg. Zo wist ik niet dat ik beter had kunnen wachten met bijvoeden tot ze 6 mnd was... Ondanks dat de oorzaak van mijn dochters eczeem waarschijnlijk alleen maar erfelijk is krijgt ze toch hypoallergene voeding, gaat ze maar twee keer per week in bad met 'speciale' badproducten, was ik kleertjes met speciaal wasmiddel en als bijvoeding probeer ik alles 'voorzichtig' uit. Ik heb persoonlijk veel geleerd van de site www.kindereczeem.nl , over eczeem en allergieen bij kinderen. Daarop staat ook iets over dat zure melkproducten wel mogen, en met welke voedingsmiddelen je op moet passen. Maar lees die site maar eens door.
Groetjes, Esther.

Terug
Bovenaan