mama slaan, knijpen, schoppen etc...

pfff, wordt er echt moedeloos van!!

puck zit nu echt in een uitprobeer-fase van mama slaan, knijpen, schoppen en als dat niet mag krijgt ze lekkere driftbuien.

lijkt wel of niets helpt. lief doen, boos doen, terug doen wat ze bij ons doet, negeren, het werkt niet...even later doet ze het gewoon weer.

herkent iemand van jullie dit probleem of zijn we de enige met zo'n '(b)engeltje?

xxx

Jesse heeft het een periode ook gedaan, maar alleen slaan. Bij ons hielp toen ook niks, wat ik nu doe, bij slaan, meteen de gang op.
HIj heeft daar een stoel waar hij 2 min op moeten zitten, voor dat hij daar heen gaat zeg ik streng, jesse mag niet slaan, dat doet zeer/auw.
IK moet zeggen dat het goed helpt, misschien een idee voor Jullie bengeltje.

Succes, Gr Linda

hoi hoi,
wat naar dat niets dan helpt. Hier geen slaan, schoppen of knijpen maar wel af en toe driftbuien met huilen en op de grond rollen...
Wat wij doen is haar eerst duidelijk zeggen dat het gedrag (dat benoemen we specifiek) niet mag en daarna negeren we haar driftbui volkomen.
Soms werkt het meteen en stopt ze snel, soms gaat ze nog even lekker door....zal wel een fase zijn vrees ik.

Nou succes met jullie bengel,
Tamar

Feline krijgt wel eens niet haar zin of ik wijs haar terecht en dan slaat ze ook wel eens en zegt ze: MAMA STOUT! op een brutale toon.

Dan zeg ik duidelijk dat het niet mag wat ze doet. Natuurlijk doet ze het dan nog een keer en dan zeg ik dat als ze het nog een keer doet ze in de hoek moet en dat doe ik dan ook. Dan komt ze er uit en dan zet ik haar net zo lang terug tot ze even blijft zitten. Dan moet ze sorry zeggen en dan knuffelen we en is het weer goed.

groetjes Maris

Benthe heeft hier de laatste tijd ook af en toe een handje van. In de hoek zetten helpt niet altijd, dus dan zet ik haar even in haar bedje en zeg dat ze daar even mag afkoelen.

Meestal is het dan met éé minuutje over. Bedje mag je eigenlijk niet gebruiken om te straffen, is mij altijd geleerd, maar dit werkt bij Benthe gewoon wel.

Groetjes Martine

Terug
Bovenaan