mama slaapt slecht

Hello,
Isis (8weken) gaat de nachten bijna doorslapen (word twee keer wakker, even troosten en weer zzzzzz) Hartstikke mooi, tuurlijk. Nu komt mijn dochter steeds meer op rust en regelmaat. Maar nu ik nog! Isis ligt snachts in haar eigen bedje op haar eigen kamer, grenzend aan onze kamer. Niet alleen hoor ik iedre piepje en kreuntje, ik slaap er ook op; onrustig, en ik droom ook steeds dat ze bij mij in bed ligt en dat ik haar kwijt ben...........Ergens ben ik bang dat ik haar niet hoor als ze me nodig heeft, verstandelijk kan ik me wel bedenken dat mijn man of ik haar echt wel horen, dat we op haar moeten vertrouwen, maar toch..ik hoop snel ook wat beter te gaan slapen. Overdag slapen vind ik ook moeilijk, om dezelfde reden of omdat ik andere dingen ga/wil doen als Isis slaapt. Over een paar weken moet ik weer gaan werken, dan heb ik toch echt mijn uurtjes slaap nodig..............herkennen jullie dit? Komt vast wel goed........
x Esther

Hoi Esther,

Wat herkenbaar! Stijn is nu 8,5 weken, maar de eerste paar weken droomde ik steeds dat hij bij mij in bed lag en dat ik hem kwijt was! Als mijn man later dan ik naar bed kwam, dan schrok ik soms wakker om hem te vragen waar Stijn was. 1 keer heb ik zelfs echt onder de dekens gekeken! terwijl hij nooit bij me in bed geslapen heeft.

Wat je zelf ook al schrijft je kunt er echt op vertrouwen dat je hem wel hoort hoor. Misschien niet direct bij het eerste piepje, maar als ze je echt nodig heeft dan hoor je haar heus wel. Dat is volgens mij zo ingebouwd bij moeders. Slaapt ze nog maar sinds kort op haar eigen kamertje? Dan is het natuurlijk even wennen, maar volgens mij komt het echt wel goed. Wat je zou kunnen doen voor je eigen geruststelling is de babyfoon op je slaapkamer zetten. In eerste instantie hadden wij de babyfoon in de wieg bij Stijn staan, maar toen hoorde ik echt elk zuchtje en elke beweging waardoor ik slecht en onrustig sliep. Nu hebben we de babyfoon verder van de wieg gezet en daardoor hoor je niet alles, maar zodra hij maar iets huilt dan hoor ik het direct. Het andere gedeelte van de babyfoon staat op mijn nachtkastje dus echt vlakbij. Zonder babyfoon hoor ik hem ook wel, want hij slaapt in de kamer naast ons, maar ik vond het zo rustiger.

Succes

Carina

Heel herkenbaar, Marieke kwam ergens tussen 5 en 7 's ochtends voor haar fles. Heel wisselend. Gevolg: ik lag vanaf 5 uur te 'wachten' tot ze wakker werd. Zonde van die uurtjes als uiteindelijk pas om kwart voor zeven wakker werd. Bij elk kreuntje dacht ik komt ze nu al?
Nadat ze een week achter elkaar tot rond 7 uur sliep, sliep ik ook weer een beetje door.
Nu kwam ze weer een paar keer veel eerder, gevolg: ik lig weer vanaf een uur of vijf naar elk geluidje te luisteren, gaat wel weer over ga ik maar vanuit.

Sterkte. Erica

Ik ben ook zo'n goede slaper...NOT! Ik gebruik tegenwoordig Dormiplant van VSM (homeopatisch) en slaap veel beter. Ik ben niet bang de kids niet te horen, maar ik lig altijd enorm te piekeren....boodschappenlijstjes, dingen die ik nog moet doen, regelen......erg fijn 's nachts.
Wat bij mij goed helpt als ik weer eens lig te 'malen': gewoon het lijstje in mijn hoofd letterlijk op papier zetten. Dan kan ik het niet meer vergeten en kan ik rustig slapen.......
Slaap lekker! Patricia

Hoi hoi,

Heel herkenbaar.
Thijmen is nu 15 weken maar ik slaap nog steeds slecht 's nachts.
Hij slaapt inmiddels elke nacht door maar toch blijf ik onrustig.
Vannacht heb ik voor het eerst sinds lang weer bijna 6,5 achter elkaar geslapen zonder wakker te worden. Ik schrok om hafl 6 wakker en dacht????? zo laat al?????
Ik ben ervan overtuigd dat het goed komt.

Van dat dromen weet ik ook heel goed hoe dat is.
Ik werd in de eerste weken elke nacht gillend wakker omdat ik dacht dat Thijmen niet in zijn eigen bedje lag maar onder mijn man....Ik droomde ook vaak dat anderen hem kwaad wilden doen....Ik werd vaak heel verdrietig wakker.

Gelukkig zijn het maar dromen en is dit nog nooit echt gebeurd.

Groetjes Marieke

Herkenbaar die nachtmerrie. Ik heb zovaak gedroomd dat ik haar uit bed had gehaald en bij mij had gelegd. Terwijl ik dat echt vreselijk eng vind en nooit gedaan heb. En vervolgens wakker schrikken omdat ik dacht dat ze gestikt was, of dat ik boven op haar zou liggen ofzo. Nu bij de tweede heb ik dat hypere gelukkig niet pfieuw. Nou slaapt hij ook erg vast s nachts. Hij ligt naast me in de wieg en meldt zich s nachts nooit meer, heerlijk.
Mijn moeder heeft me verzekerd dat je altijd een 'moederoor' houdt. Oftewel, je zal altijd van elk piepje van je kinderen wakker worden. Toen ik voor het eerst s nachts uitging 17 jaar, realiseerde ze zich dat ze nog steeds niet 'gewoon' kon slapen en hoorde dus altijd direct de sleutel in het slot s nachts..... .
T zal ons instinct wel wezen

Terug
Bovenaan