mama slaapt slecht

A

Anoniem

Guest
Heeft Isis 2 nachten goed doorgeslapen (op enkele spookgeluidjes na) ben ik mijn slaap weer kwijt! Ik slaap slecht in en door..................zo vermoeiend............Ik heb ook weer zoveel gepiekert over een 'schema' voor Isis (van 5 naar 4 flessen per dag) dat ik al mijn energie daar in heb gestoken, terwijl het best erg goed gaat met ons meisje! Nu pieker ik weer over haar 'huiluurtje' tussen 17:00 en 19:00, terwijl daar toch geen pasklare 'oplossing' voor is..................zucht, word zo moe van mezelf. Respect voor moeders (met meer kleintjes) die wat relaxter zijn en meer de dag/nacht nemen zoals hij komt, ging een paar weekjes best goed. Maar nu de dagen er net iets anders uitzien schiet ik al bijna in de stress!
Ik ga vanavond 'uit' met mijn mannetje, we zijn 3 jaar samen. Hoop dat ik een beetje kan genieten en Isis een beetje   los kan laten,
fijn weekend meiden!

x Esther (Isis 291106)

Ik slaap de laatste week ook slecht, ik ben s avonds echt supermoe, zit om half 10 al te knikkebollen en als ik dan na de laatste fles om 23 uur in bed lig ben ik zo vertrokken.
Alleen dan begint het, ik word wel tig keer wakker en dan lukt het moeilijk om in slaap te komen terwijl ik voorheen altijd een goede slaper was die een paar minuten voor de wekker af ging uitgerust wakker werd. En waarom ik wakker wordt, ik weet het niet. Ik pieker nergens over en heb geen zorgen, dus..
Maar nu.....
Hopen dat snel weer over gaat, want het is best vermoeiend.

pfff vermoeiend he! En een goede nachtrust is zooo belangrijk!
Maar ja, als het niet lukt...
Ik slaap gelukkig wel heel goed maar ben wel ongeveer de hele dag moe!! Ik sta moe op en ga doodmoe naar bed na de fles van 23.00 uur. Om 21.00 uur vallen me inderdaad al bijna de ogen dicht, terwijl ik toch zo'n 7 uur slaap heb snachts.

Maar even voor diegenen die niet goed slapen, hebben jullie al eens iets homeopatisch geprobeerd??
Mijn vriend sliep door omstandigheden ook heel slecht, viel vaak om 3.30 snachts pas in slaap en moet om 5.00 weer opstaan om te werken! Dat hou je niet lang vol dus heb ik hem iets homeopatisch gehaald (weet even het merk niet meer, maar daar heb je heel veel verschillende van)
Het gaat nu een stuk beter!
Ik ben er absoluut niet voor om meteen slaappillen ofzo te gaan gebruiken, maar iets homeopatisch kan geen kwaad en valt te proberen toch!

Succes ermee!!
X 4dec

Hoi,
Vervelend zeg dat je zo loopt te piekeren. Je moet toch eens gaan proberen om iets losser te worden mbt je schema, want zo gaat het je leven beheersen hoor!
Makkelijk gezegd, dat weet ik maar al te goed hoor. Ik deed bij de eerste precies hetzelfde. Gelukkig ben ik nu bij de tweede wat gemakkelijker.
Maar houd jezelf wel goe din de gaten hoor. Bij mij sloeg het toen echt door naar de verkeerde kant.
Sil

Thnx voor jullie lieve reacties, gisteren kwam t even tot een dieptepunt, ik was zo enorm aan t piekeren over schema's enz. dat ik helemaal niet meer aanmezelf toe kwam laat staan aan mijn man. Ik word zooooooooooooooo moe van mezelf en Wil ook ondertussen, het ging nergens anders meer over. Al mijn energie gaat naar Isis (dus ook als ze slaapt of als ik zelf niet thuis ben) dat twerwijl het zo goed met haar gaat en dat ze zelf zoo veel aangeeft. Gelukkig geniet ik nog wel van haar, maar er moet echt iets veranderen in mezelf.
Gisterenavond ben ik naar mijn moeder gegaan en heb ik daar een nacht geslapen, ruim 8 uur geslapen, dat merk ik wel. Al werd ik vanmorgen met een rotgevoel wakker, vluchten voor jezelf kan toch niet. Soms (zelfs een paar weken) lukt het me om wat losser te zijn en de dag te nemen zoals hij komt, dan kom ik ook echt aan mezelf toe!
Dat probeer ik nu weer op te pikken, dus als Isis slaapt (of lief alleen speelt) naast huishouden, ook wat dingen voor mezelf doen (dan heb ik het al over douchen, tv kijken, boekje lezen of eten!!!) Alles wat ik voor Isis nu wil (balans tussen ont en inspanning, goed eten, goed slapen enz. leren, ontwikkelen) pas ik niet meer opmezelf toe, wat voor voorbeeld geef ik dan! Moeilijk hoor, ik kom mezelf gigantisch tegen,
Sil, jij herkent het ook (bij je eerste kindje) hoe ben jij er uit gekomen? Zal wel een leerproces zijn, met vallen en opstaan. Maar nu zou ik wat meer willen ontspannen en 'go with the flow'.......................Weer een heel verhaal..............
x Esther

Hey Esther,
Ik wilde nog even reageren. Ik had namelijk niet in de gaten dat het zo slecht met je gaat, daar helpt een slaappilletje (alleen) natuurlijk ook niet tegen!
Erg moeilijke situatie he! En even ergens anders gaan slapen kan je inderdaad niet altijd gaan doen, maar ik denk dat het op dit moment wel een verstandige keuze was! Even goed kunnen slapen...
Ik ken het gevoel wel, van heel veel piekeren, nadenken, plannen maken, hoe ga ik dit doen? hoe zou ik dat gaan doen? Gaat het wel allemaal goed? Krijgt ze genoeg voeding binnen? Slaapt ze niet te lang? slaapt ze niet te kort? En noem maar op.... doodmoe word je daar inderdaad van!
Maar bij mij is het gelukkig nog niet zo erg dat ik er zelf echt aan onderdoor ga, dus goede raad/tips of advies kan ik je helaas niet geven.
Praat er in ieder geval over!!!

Heel veel sterkte! X 4dec

Hoi,
Ik heb toen veel te laat aan de bel getrokken en eindigde ermee dat ik depressieve gevoelens had en in therapie moest en aan de anti-depressiva.
Daarom schrik ik altijd een beetje als ik een verhaal als de jouwe lees; het is zo herkenbaar en ik hoop dan zo dat diegene wel op tijd aan de bel trekt.
Dus let goed op jezelf!   Idd eens wat tijd voor jezelf nemen kan al zoveel schelen!
Heel veel sterkte en succes!
Sil

herkenbaar hoor..
Ik kan de hele dag 'in the flow' zijn, totdat Sam begint te huilen.. kan ik inene flink stressen en door de bomen het bos niet meer zien! Sinds kort ga ik zo rond 18.30 een rondje wandelen met hem, t is tenslotte heerlijk weer! Door lekker buiten te zijn kom ik zelf ook weer tot rust en Sam vind het heerlijk om in de bak te liggen spelen en dommelen.. en vergeet dan vaak te huilen!
Sterkte meis! Ik hoop echt dat het gauw beterder gaat!
Enne.. was het 3jarig uitje nog geslaagd??

Lievs, Margreet en Sam 13dec.

Terug
Bovenaan