Mama, valt de baby dan in je onderbroek???

Ik had gisteren een "serieus" gesprek met mijn 3 jarige dochter. Op een of andere manier weet ze dat een baby "uit je billen komt". Ze is zich nu erg aan het afvragen hoe dat allemaal kan en of die dan zomaar ineens in je onderbroek valt.
Veel en veel te vroeg voor serieuze voorlichting, dus heb ik maar uitgelegd dat de dokter moet helpen en dat mama ook niet precies weet hoe het allemaal kan. Nam ze gelukkig genoegen mee. Ze wilde nog wel weten of de dokter de baby dan geen pijn doet en of die dan al kleren aan heeft.
Nienke

Ahhhh wat ontzettend schattig zeg!!!!!!
Helemaal geweldig dat ze zo meeleeft.
Tja ze gaan dan echt afvragen hoe het alelmaal in elkaar zit.

Liefs marielle

hihi!

Mijn dochter maakt zich meer druk wanneer de baby dan komt... Ze kan het niet uitstaan dat ik geen exate datum kan noemen.
"Maar hoelahang duurt het nou nog?"
"Hoeveel nachtjes is dat dahan?"

Hier ook steeds meer vragen van de kinderen.
Ik vind het moeilijk om er op te antwoorden.
We zijn al wel aan het aftellen, nu maar hopen dat de kleine niet te laat komt.

Liefs Petra

Aaahh wat schattig die zorgen om de baby.

Hier lagen we vanmorgen met zijn drietjes in bed. Ik zei tegen mijn zoon van 2,5: straks hebben we er een bebietje bij hè. Kan hij dan ook gezellig bij ons in bed liggen? "Jawoor!" zei hij en hij schoof een heel eind op, "kijk hier is een plekje voor bebie". Lief hè die kleintjes.

Verder maakt hij zich nog niet zoveel zorgen over het hoe en wat. Hij checkt af en toe even het wiegje en zegt dan: nog geen bebie in...en loopt weer door :)

Mijn nichtje van 3,5 jaar kwam laatst mijn buik kussen oftewel de baby kussen. Ze keek me aan en vroeg: 'Hoe komt ie er nou uit?'. Ja, toen stond ik even met mijn mond vol tanden. 'Eh, aan de onderkant' was mijn antwoord en gelukkig kwam mijn zus net aanlopen dus was er direct afleiding! Haha! Ze denken er dus toch over na!

Terug
Bovenaan