Mama van 3...

A

Anoniem

Guest
Hoi m3..
Ik ben heel benieuwd hoe het met je is, en hoop dat je dit berichtje hier leest..
Liefs R..weet je nog??

OOOOOOOhhh, WAT LEUK!!! Vroeg me laatst ook af hoe het met jou, Zuus en Natalie is. Maar zie jullie er ook nooit meer tussen staan.

Met mij gaat het goed. Ben nu 22 wk 3 dgn zwanger. Ik vind het zwaar om alle activiteiten met elkaar te combineren, baan, huishouden, sociale contacten etc. Vandaag gaan shoppen in de stad, na 2 uur had ik het wel gehad. Dus dat wordt nog leuk! Nou ja, eigenlijk mag ik niet klagen, de zwangerschap op zich gaat, na een minder goede start wel goed.
Ik kwam voor de eerste controle bij de vk, had ik een bloeddruk van 170/112!! Die vk schrok zich een hoedje en stuurde me direkt door naar het ziekenhuis. Nu ga ik daar elke 2 weken naar toe. De eerste weken moest ik in de ziektewet maar nu werk ik weer mijn gewone uren.  Tot nu toe gaat het goed: telkens een onderdruk die schommelt tussen de 90 en de 100. Moet ook telkens urine laten checken op eiwit maar 't is steeds negatief.  Twee weken geleden hadden we een echo en we weten nu wat we krijgen: het wordt weer een jongetje!!! En daar zijn we blij mee; al hadden we stiekum op een meisje gehoopt. Meteen toen we hoorden dat het een jongetje zou worden had ik het gevoel: dat is ook goed. Het maakt me helemaal niks uit, gelukkig.
Nu hebben we donderdag ook weer een echo omdat ze vorige keer het hartje niet goed konden checken. Dat is ook wel weer leuk; zien we hem weer even. Over de naam zijn we het bijna eens: Mats of Raf (wat vind jij leuker?) bij Nienke, Sjoerd en Thijs.

Hoe gaat het bij jullie? Ben je een beetje uit het oog verloren; eigenlijk weet ik niet eens hoe je bevalling is verlopen. Vertel!! Hoe vind je het; weer zo'n wurm bij de al wat grotere kinderen?
Door ons lastige verleden met het verwekken van deze telg en de miskramen heb ik tot nu toe steeds het gevoel gehad dat de gyn elk moment kon zeggen: GRAPJE, je bent helemaal niet zwanger. Sinds het afgelopen weekend begint het idee een beetje te landen. Eindelijk. De kinderwagen is besteld en verder moeten we nog heeeeel veel doen. We zijn de zolder aan het opknappen voor de jongens, dan moet Nienke even naar hun kamer en maken we haar kamer af. Daarna is de babykamer en de overloop aan de beurt. Ook de zoldertrap moet nog geschilderd worden en eigenlijk zou ik beneden ook nog wel wat lakwerk willen doen. Pfoe, dat wordt doorwerken.

Nou, ben heel benieuwd naar jou verhaal.

Groetjes,

M3

Hoi!!!
Leuk, je snelle reactie!
Vind het leuk om je weer te volgens!
Hier gaat alles keigoed eigenlijk.
Lieve is dus geboren na 41 weken op 18-07. Ik had heeeeel erg veel last van vocht vasthouden..enorme voeten!! Dat was de grootste kwaal..
Het was een snelle bevalling.
Ze was niet ingedaald, en ik moest bellen als de bevalling begon met gebroken vliezen..Nou dacht ik dat dat niet zou gebeuren omdat ik bij de andere twee eerst weeen kreeg.
Maar toch..op 18-07 braken rond 13.30 de vliezen, maar geen weeen nog. De vk kwam kijken en checkte even of   de baby was mee gezakt met het vruchtwater..Ze lag er goed bij, en dus mocht ik gelukkig door lopen, en hoefde niet plat..
We wisten niet dat het een meisje zou worden overigens.
Dus ik dacht tegen drie uur, laat ik nog maar een dutje doen,voor het geval het nachtwerk word.
Maar echt slapen lukte niet, dus tegen half vijf weer op gestaan.[ 16.30]
Tegen 17.00 begonnen er weeen te komen, en dat was elke 10 min ofzo..goed te doen.
Het vruchtwater stroomde maar door..ieieie.
Tegen 18.00 kwamen ze vaker, en ik kon eigenlijk geen goede houding vinden, omdat ik vreselijke rugweeen had..echt ongelofelijk erg!!
Zat op kamertje van onze oudste op een krukje..dat ging nog het beste..
Tegen 19.00 belde de vk omdat dan de wisseling van de dienst was, en ze zou even checken of het evt al rommelde, en dan wist ze wat er  die nacht te verwachten viel.
Nou mijn vriend was mijn rug aan het plat duwen..haha, en we konden de telefoon niet eens opnemen.
Uiteindelijk hadden we door dat het de vk was die belde, en dus belde we terug. Ik kon geen boe of bah meer zeggen..pfpfpfpf
Vriend zei; het gaat hier best al heftig, dus misschien kun je even komen kijken?
Ze kwam rond 19.15 ofzo, en dacht weer zo weg te zijn..
Maar ze zag me zitten op dat krukje, en zei;'' Oh, ik zie het al..kun je nog boven komen??
Dus ik naar zolder waar we inmiddels onze kamer hebben, en ik moest gaan liggen..Kon echt niet..verging van de rugpijn..Maar het moest, en ze toucheerde...10 CM!!!!!
Dus meteen handschoenen aan, koffer los, en kraamhulp bellen..Die echter te laat kwam, want om 19.48 was onze dochter er al!!
Ze was twee keer omstrengeld, en had net op de valreep gepoept, maar gelukkig niets binnen gekregen..
Ze woog maarliefst 3980 en was 54 cm..Flinke dame, waar we niet op hadden gerekend!! haha
Ze deed het goed, had alleen de eerste paar dagen last van kokhalzen door slijm etc..
Ik geef flesvoeding, en ze doet het prima..
Is bijna alweer 10 weken en weegt  nu ruim 5600 gram, en is al 61 cm.Zelfs de eerste prikjes al gehad..
De oudste twee waren die dag bij mijn zus, en bij oma..Ging perfect zo, het was natuurlijk vakantie
Ze kwamen tegen  22.30 nog kijken, maar waren zo moe!!
Bente vind het geweldig,  haar grootste wens is uitgekomen..
Mees keek er niet zo naar om, en nu vind hij het prachtig..Ze zijn heel lief voor haar, en waren wel met z'n tweeen erg druk in het begin.
Vind de overgang van twee naar drie erg meevallen!
De school is natuurlijk weer begonnen, en ik heb veel tijd voor de kleine meid.
Die overigens ook al doorslaapt ....sinds dag drie ofzo!!!
Zelfs sinds  een week gaat ze meteen mee met de andere twee naar bed, en ik maak haar zo wakker voor een laatste fles, die ze al vanaf week 5 om de 4 uur krijgt..
Ze geeft het zelf perfect aan!!
Voorbeeldig dus tot nu toe..
Ze heeft zes weken bij ons op zolder gelegen in de bak van de kinderwagen, maar de laatste tijd al lekker in haar eigen bedje. Donderdag loopt mijn verlof af..alweer ja.
en ik heb nog vakantie tot 15 okt.
Ga dan ivm ouderschapsverlof twee dagen per week werken, en Lieve gaat mee.
Dus goed te doen zo..
Nou, een heel verhaal dus, en je bent weer een beetje bij..haha

Ik vind Mats denk ik beter passen bij de namen die jullie al hebben..

Zuus spreek ik regelmatig gewoon via de mail thuis zeg maar..Erg leuk, evenals Ruma..Heb ik ook leuk contact mee. We hebben elkaar ook geboortekaartjes gestuurd.
Nou, ik hoop dat alles lekker gaat voor je, en dat we elkaar blijven spreken..was altijd erg leuk toch?
Misschien ook adressen voor de mail thuis uitwisselen?
Veel liefs R..[ Rina]

Oeps..verlof is morgen afgelopen..gek idee..
Nog twee weken vrij!
En dan weer aan het werk.
Nu Lieve lekker in bedje stoppen, net gebadderd..alweer onder de poep..haha
Groet Rina

Hoi Rina,

Wat gaat het snel he, morgen alweer back in business, jeetje.
Mijn verlof gaat in met de kerstvakantie en duurt dan zo tot half april. Ook gek want van de andere kids had ik ook steeds de zomerperiode verlof. Heb je er zin in om weer te starten? En waar blijft Lieve tijdens je werkuren? Kom je wel terug in je gewone contract of neem je ouderschapsverlof? Wat een vragen he.
Ik herken het trouwens wel wat jij schrijft over de anderen. Onze jongens van 5 hebben ook niet echt veel interesse nu. Met de 20 weken echo waren ze mee maar later zeiden ze "dat ze liever thuis waren gebleven". Nienke vindt het wel geweldig, bewaart onder haar kussen een lijstje met namen en ook een verhaaltje dat ze geschreven heeft  voor de baby. Ze wil ook graag voelen en m'n buik insmeren.
Ik vind het wel leuk om mailadressen uit te wisselen. Ik ben bereikbaar op marjasiemons@hotmail.com.
Lijkt me ook leuk om weer wat van Zuus te horen. En Ruma heb ik wel gevolgd maar we hadden geen contact ofzo.
Nou, werk ze morgen, rustig aan en geniet er ook een beetje van.

Groetjes,

Marja

O, ik zie nu dat je nog 2 weken vakantie hebt. Niet goed gelezen dus!
Nou ja, geniet dan vooral van je vakantie!

Hoi.
Ik heb inderdaad nog twee weken vrij..gelukkig.
Ik neem [ had ik al vertelt... oeps.] ook ouderschapsverlof ja..5 uur per week, voor anderhalf jaar.
Ik heb een contract van 23 uur, en werk dan dus twee dagen van 9 uur.
Lieve gaat mee naar het kdv waar ik werk..
Ik kwam hier bij het juli 2007 forum ook een moeder tegen die haar derde verwachtte en blijkt nu dat ze haar kids op het kdv heeft waar ik werk!!
Dus haar jongste zoontje komt straks bij Lieve in de groep..toevallig.
Heb wel zin om weer iets voor mezelf te doen ja..alleen maar thuis is ook niet alles.
Ik heb dan 5 maanden vrij gehad.
Zou er wel aan kunnen wennen, maar toch...
Vind een beetje financiele onafhankelijkheid ook wel lekker.
Ik mail je ook nog mijn adres door oke..dan hoeven we niet perse via het forum te mailen..
Groetjes Rina.

Terug
Bovenaan