Hoi!!!
Leuk, je snelle reactie!
Vind het leuk om je weer te volgens!
Hier gaat alles keigoed eigenlijk.
Lieve is dus geboren na 41 weken op 18-07. Ik had heeeeel erg veel last van vocht vasthouden..enorme voeten!! Dat was de grootste kwaal..
Het was een snelle bevalling.
Ze was niet ingedaald, en ik moest bellen als de bevalling begon met gebroken vliezen..Nou dacht ik dat dat niet zou gebeuren omdat ik bij de andere twee eerst weeen kreeg.
Maar toch..op 18-07 braken rond 13.30 de vliezen, maar geen weeen nog. De vk kwam kijken en checkte even of de baby was mee gezakt met het vruchtwater..Ze lag er goed bij, en dus mocht ik gelukkig door lopen, en hoefde niet plat..
We wisten niet dat het een meisje zou worden overigens.
Dus ik dacht tegen drie uur, laat ik nog maar een dutje doen,voor het geval het nachtwerk word.
Maar echt slapen lukte niet, dus tegen half vijf weer op gestaan.[ 16.30]
Tegen 17.00 begonnen er weeen te komen, en dat was elke 10 min ofzo..goed te doen.
Het vruchtwater stroomde maar door..ieieie.
Tegen 18.00 kwamen ze vaker, en ik kon eigenlijk geen goede houding vinden, omdat ik vreselijke rugweeen had..echt ongelofelijk erg!!
Zat op kamertje van onze oudste op een krukje..dat ging nog het beste..
Tegen 19.00 belde de vk omdat dan de wisseling van de dienst was, en ze zou even checken of het evt al rommelde, en dan wist ze wat er die nacht te verwachten viel.
Nou mijn vriend was mijn rug aan het plat duwen..haha, en we konden de telefoon niet eens opnemen.
Uiteindelijk hadden we door dat het de vk was die belde, en dus belde we terug. Ik kon geen boe of bah meer zeggen..pfpfpfpf
Vriend zei; het gaat hier best al heftig, dus misschien kun je even komen kijken?
Ze kwam rond 19.15 ofzo, en dacht weer zo weg te zijn..
Maar ze zag me zitten op dat krukje, en zei;'' Oh, ik zie het al..kun je nog boven komen??
Dus ik naar zolder waar we inmiddels onze kamer hebben, en ik moest gaan liggen..Kon echt niet..verging van de rugpijn..Maar het moest, en ze toucheerde...10 CM!!!!!
Dus meteen handschoenen aan, koffer los, en kraamhulp bellen..Die echter te laat kwam, want om 19.48 was onze dochter er al!!
Ze was twee keer omstrengeld, en had net op de valreep gepoept, maar gelukkig niets binnen gekregen..
Ze woog maarliefst 3980 en was 54 cm..Flinke dame, waar we niet op hadden gerekend!! haha
Ze deed het goed, had alleen de eerste paar dagen last van kokhalzen door slijm etc..
Ik geef flesvoeding, en ze doet het prima..
Is bijna alweer 10 weken en weegt nu ruim 5600 gram, en is al 61 cm.Zelfs de eerste prikjes al gehad..
De oudste twee waren die dag bij mijn zus, en bij oma..Ging perfect zo, het was natuurlijk vakantie
Ze kwamen tegen 22.30 nog kijken, maar waren zo moe!!
Bente vind het geweldig, haar grootste wens is uitgekomen..
Mees keek er niet zo naar om, en nu vind hij het prachtig..Ze zijn heel lief voor haar, en waren wel met z'n tweeen erg druk in het begin.
Vind de overgang van twee naar drie erg meevallen!
De school is natuurlijk weer begonnen, en ik heb veel tijd voor de kleine meid.
Die overigens ook al doorslaapt ....sinds dag drie ofzo!!!
Zelfs sinds een week gaat ze meteen mee met de andere twee naar bed, en ik maak haar zo wakker voor een laatste fles, die ze al vanaf week 5 om de 4 uur krijgt..
Ze geeft het zelf perfect aan!!
Voorbeeldig dus tot nu toe..
Ze heeft zes weken bij ons op zolder gelegen in de bak van de kinderwagen, maar de laatste tijd al lekker in haar eigen bedje. Donderdag loopt mijn verlof af..alweer ja.
en ik heb nog vakantie tot 15 okt.
Ga dan ivm ouderschapsverlof twee dagen per week werken, en Lieve gaat mee.
Dus goed te doen zo..
Nou, een heel verhaal dus, en je bent weer een beetje bij..haha
Ik vind Mats denk ik beter passen bij de namen die jullie al hebben..
Zuus spreek ik regelmatig gewoon via de mail thuis zeg maar..Erg leuk, evenals Ruma..Heb ik ook leuk contact mee. We hebben elkaar ook geboortekaartjes gestuurd.
Nou, ik hoop dat alles lekker gaat voor je, en dat we elkaar blijven spreken..was altijd erg leuk toch?
Misschien ook adressen voor de mail thuis uitwisselen?
Veel liefs R..[ Rina]