mama van drie kids help!

A

Anoniem

Guest
hallo meiden

ik lees heel vaak dat er meiden zijn die van de derde zwanger zijn ,
nu vraag ik me af of jullie andere 2 kinderen ook zo vervelend zijn en om heel veel aandacht vragen .
heb 2 hele mooie dochters van 7 en 3 en ze kunnen helemaal niet met elkaar overweg .
de oudste voelt zich net een moeder wil dus baas spelen en de kleinste accepteert dat niet want zij is ook GROOT , dus dat draait uit op hele dag ruzies die wil dit en de andere wil dit ook en als ik ze iets anders aanbiedt willen ze dat ook nioet word er helemaal gek van en nu ik zwanger ben kan ik bijna niks meer verdragen lijkt wel of het erger is geworden , nu zitten ze achter mij een verlanglijstje voor sinterklaas te maken , ma ik heb maar 1 schaar en 1 lijm en delen kunnen ze niet dus zijn al hele tijd aan het schreeeuwen geef mij die lijm geef mij die schaar en heb al gepraat geholpen en niks helpt weet dus niet goed wat ik hier mee aan moet voel met net zo,n zwangere politieagente
heb ze nu ma na boven gestuurt en zijn nu allebei aan het huilen , dus zal zo eens een goed gesprek met ze aangaan , op kinderlijke manier natuurlijk maar dat doe ik altijd en lijkt of niets helpt!
wie kan mij helpen ?en wie heeft tips?
groetjes van een onzekere mama (anna 7wk en 6 dg )
sorry staat er 2 x op ma volgens mij slaat het onderwerp niet goed aan

Hoi Anna,

Heel herkenbaar hoor! Ik heb twee jongens van bijna vijf en 2,5. En nu
32 weken zwanger van nummer drie. De jongens kunnen soms heerlijk samen
spelen, maar er zijn ook dagen bij dat ze de hele dat elkaar lopen
jennen. Om gek van te worden, vooral ook omdat ik merk dat ik zelf niet
altijd zoveel geduld met ze heb.

Tips die voor mij helpen. Zorg dat je tijd neemt om ook apart iets met
ze te ondernemen. Samen met je partner, moeder, vriendin even de
kinderen los van elkaar aandacht geven werkt hier altijd goed.

We hebben ze de laatste tijd ook wel eens een nachtje te logeren naar
opa en oma gebracht. Zelf even bijtanken en opa en oma en de kinderen
vonden het ook geweldig.

Zelf benoem ik ook vaak naar de kinderen als ik moe ben/ even niet
zoveel geduld heb. Kunnen ze misschien nog wel niet zoveel mee, maar
geeft mezelf wat ruimte. Ook kom ik 's avonds voor het slapen gaan nog
even op de dag terug.

Succes ermee,

Judith

Hoi lotgenote

Ook hier hetzelfde probleem alleen hebben wij al twee jongens een van 7 en een van 4.Het helpt echt om ze af en toe los van elkaar uit te besteden zodat de ander wat extra aandacht krijgt.Logeren bij opa en oma werkt perfect.Wij gaan ook vaak als ze zo druk zijn even naar het bos ofzo.Dan kunnen ze even lekker uitrazen.

Succes

Groetjes Jes

hallo

bedankt voor jullie tips , tis alleen zo dat ik zo moe ben
heb ook abbo voor de dierentuin vinden ze prachtig kan me alleen goed toe verzetten om ook echt te gaan liefst wil ik hele dag slapen en dat gaat natuurlijk niet , ma hoop dat dit zo snel mogelijk voor bij is die moeheid .
ma goed gisteren is m,n man even lekker met de kinderen weggegweest en dat heeft al iets geholpen , vanmiddag gaan we gezellig verven met z,n allen
beetje meer de boel de boel laten is miss ook wel goed .
groetjes van anna 8 weken

Je kunt ook met ze de stad in gaan en een nieuwe schaar en een extra pot lijm gaan halen. Kunnen ze daarna weer verder met hun lijstjes.
Jij bent er even uit en de ruzies zijn weer even voorbij. ( tot het volgende jonge meiden probleem zich aandient uiteraard)

Voortaan hebben ze dan beiden hun eigen schaar en pot lijm. (wel afspreken voor wie de nieuwe schaar is en voor wie de nieuwe pot lijm)
Een oude schoenendoos om de spulletjes in op te bergen, versieren. Ieder hun eigen.Kunnen ze er geeen ruzie meer over maken.

succes ermee!
Annemieke ( mama van 4)

Terug
Bovenaan