@ mama van een kleuter

Hoi Louise,
Lief dat je er naar vraagt.
De laatste keer dat de logopediste hier was, heeft ze gekeken hoe hij van een lepeltje eet. Dat deed hij goed. Toen hebben we ook nog iets vaster voedsel geprobeerd, maar dat ging weer niet. We hebben toen afgesproken het even zo te laten, tot de volgende afspraak samen met de fysiotherapeut. Dit om frustratie en afkeer te voorkomen. De nieuwe afspraak hebben we volgende week.

Nou zit Tim al dagen de kerstkransje uit onze monden te kijken en probeert hij ze af te pakken, en gisteren was ik het zo 'zat' (positief bedoeld!) dat ik hem een eigen koekje heb aangeboden. De eerste hap verslikte hij zich weer meteen, maar de happen daarna gingen wel goed. Al met al heeft hij een half berenkoekje op. Het is de eerste keer dat hij zover is gekomen! Je snapt, ik was trots!!! Hopelijk zet dit nu door. Mag onderhand ook wel, over 2 weken is hij al 11 maanden.

GR Ingrid

Wouw wat een vooruitgang knap van hem hoor!!!
En wat sta jij er goed in!!
Geen dwang en blijven proberen petje af hoor.
Blijf zo doorgaan volg zijn weg en het komt goed.

liefs louise

Ik ben ook erg blij met deze vooruitgang en wat jij al schrijft, ik dwing niet en probeer zoveel mogelijk te kijken naar wat Tim aan geeft. Ook als hij zich verslikt of zo, probeer ik rustig te blijven en te doen alsof er niets aan de hand is. Die kleintjes merken zo snel als je zelf schrikt, is mijn ervaring. Natuurlijk is het niet altijd makkelijk, maar ik ben allang blij dat hij verder gewoon goed eet. En met zijn eerste verjaardag, lukt het hem vast om een stukje van zijn taart te eten! Ik heb alle vertrouwen in mijn mannetje.

Terug
Bovenaan