mama van Stijn

Hoi,hoi,
Ik las net je stukje over de bevalling wat een verhaal zeg!! Wat zijn dat voor jullie angstige momenten geweest zeg. Hoe zijn jullie die weken door gekomen? Maar als ik het goed heb begrepen is hij nu wel thuis toch? Jullie mannetje heeft al heel wat moeten doorstaan!! Ben je zelf wel opgeknapt, want lijkt me dat je daar niet veel tijd voor gehad hebt.
Als je me te nieuwsgierig vindt moet je het zeggen hoor!
Ik hoop dat het nu allemaal goed gaat en schrijf hier gezellig mee!

groetjes Sonja

Hoi sonja,

Hardstikke bedankt voor je lieve reactie!!!

Ik zal het verhaal in het kort proberen op te schrijven.
3 Dec: Mijn man en ik waren in de stad om de laatste inkopen te doen voor sinterklaas,en mijn buik voelde al niet zo heel erg lekker,maar daar had ik wel vaker last van.We waren bij mijn ouders op visite en ineens voelde ik iets weglopen! Samen met m'n zus naar de wc(manlief was buiten)en het was alleen maar bloed.De hele fam.in paniek,behalve ik,heb nog eerst rustig mijn kopje thee gedronken en toen naar het ziekenhuis.In het ziekenhuis was alles goed,ik zou een paar dagen blijven ter observatie.Totdat ik me niet goed voelde,en met de ogen begon te draaien.De verpleging wou nog een echo maken,maar het hartje van Stijn konden ze al niet meer vinden!Ze hebben gerend voor ons leven.Eenmaal in de ok kreeg ik een ruggeprik en toen begonnen ze gelijk te snijden.Mijn man mocht de ks niet ziet,want het ging er hard aan toe.Ik heb ook niks geen uitleg gekregen,was geen tijd voor.Nu zijn ze er tijdens de ks achter gekomen dat ik ook nog hartproblemen heb,dus moet ik regelmatig naar de cardioloog.
Stijn zag helemaal blauw en ze hebben hem gelijk gereanimeerd,daarna is hij met loeiende sirenes naar Zwolle gebracht.Ik er s'nacht's achteraan.Stijn is geboren met een gewicht van 1325 gram en 35 cm lang. 2 dagen later was hij 1800 gram,alleen maar vocht! Stijn heeft 2 1/2 aan de beademing gelegen,daarna cpap en low flow.Hij heeft 3 bloedtransfusies gehad,verbindinkje in het hart  wou niet sluiten,hij  had in elk voetje en handje infusen zitten,echt heel zielig.Wij hebben  in die tijd veel in het Ronald MC Donalds huis gezeten,dit was erg fijn!
Stijn mocht op 3 jan.naar enschede toe met een gewicht van 1770 gram.Het leek allemaal goed te gaan,hij mocht uit de couveuse,in de wieg,diezelfde avond heeft stijn een ademstilstand gehad,ze hebben hem  3x op de kop moeten houden+ 100% zuurstof toegediend.En de volgende dag werdt er RS test gedaan,op verzoek van ons,en ja hoor Stijn had het RS-Virus.Uit de wieg,in de couveuse,in carrantaine(?) en besmet verplegen.Toen,na bijna 2 weken het RS Virus weg was ging het ook steeds beter met Stijn.Hij begon zijn flesjes leeg te drinken,dus de neussonde mocht eruit.Hij had toen alleen nog zuurztof nodig,omdat zijn longblaasjes nog niet goed ontplooit waren.Erik en ik hebben toen besloten om stijn met zuurstof mee naar huis te nemen! Na enige  voorbereiding mocht Sitijn op 9 FEBR.mee naar huis,met een gewicht van 2820 gram!
Het ging  heel goed thuis totdat we te horen kregen dat Stijn auditieve neuropathie heeft.Stijn is niet doof,maar alles wat hij binnenkrijgt in de hersenen is vervormd.Hij kan niks van elkaar onderscheiden,wat veel gevolgen heeft voor de toekomst.

Erik en ik zijn heel erg blij dat we hem nog hebben,het had ook heel anders kunnen lopen.Morgen schijf ik wel even wat voor een inpact dit op ons heeft gehad,en nog heeft,want het is niet makkelijk!
Sorry het is een heel lang verhaal geworden,ik kan het toch niet in het kort op schrijven.

liefs kim Mamma van Stijn 3-12-06  

Hoi Kim,
Echt een kippevel verhaal! Wat hebben jullie veel meegemaakt. Ik probeer me daar een voorstelling van te maken, maar ik denk dat je er eigenlijk niet over mee kunt praten als je zoiets zelf niet mee hebt gemaakt. Ik hoop voor jullie dat jullie veel steun hebben aan familie en vrienden en ondanks alles toch lekker kunnen genieten van jullie zoon. Misschien kan dit forum je ook helpen in de verwerking door lekker van je af te schrijven.

groetjes Sonja mama van Evi (6-1)

Jemig wat een verhaal. Onbezorgd genieten van je kraamtijd en  je kindje is er niet bij voor jullie. Maar wat een  sterk mannetje! Echt een vechtertje zo te horen! Die heeft in zijn jonge leventje al heel wat moeten doorstaan.  

Ik wil jullie heel veel sterkte wensen voor de tijd die komen gaat. Het zal niet altijd gemakkelijk zijn, lijkt mij. Maar geniet ook vooral  van  je kereltje! En van elkaar! En schrijf hier lekker van je af, altijd wel een luisterend 'oor'!

Liefs,
Mienetje    

jeee mamavanStijn wat een verhaal ...zoiets had je niet voor ogen he maar wat zijn jullie knokkers zeg enorm ben blij dat je hem idd nog hebt ......wij kunnen je alleen maar veel sterkte wensen en veel liefs dikke knufff zal je nodig hebben

liefs mamavanTimo en Renzo

Hoi mamma van Stijn,

Woorden te kort en teveel voor zo'n ervaring. Ik wens jullie het allerbeste en heel veel sterkte toe voor de komende tijd. Als ik het zo mag lezen is jullie zoontje een echt vechtertje en die geven niet op. Hopelijk vinden jullie genoeg rust en troost bij elkaar en kunnen jullie het een beetje verwerken als dat al kan.

Groetjes
Marjanne

Lieve Kim en erik en Stijn..
Ik ben je verhaal aan het lezen..en ergens komt het me bekend voor...misschien raar als ik het vraag maaruuhh... heb jij een collega die irene heet en erik een collega die matthijs heet? je kan me mailen voor verdere uitleg van mijn kant uit.
martine_kikker@hotmail.com

Liefs

Terug
Bovenaan