mama van Thijs

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik las net jou stukje over je miskraam, die je met 11 weken gehad hebt. Het lijkt erop dat we hetzelfde hebben meegemaakt.

Ik heb begin week 13 licht bloedverlies gehad, maar voelde me nog zwanger, we hadden die week al een echo gepland staan, en de huisarts vond dat we die dus maar af moesten wachten. En daarop bleek ook dat het kindje al een paar weken daarvoor overleden was.

Voelde jij je ook zo bedrogen door je lichaan?

groetjes,
Kirsten

Hoi kisrten,

Jou verhaal lijkt inderdaad heel erg op het mijne. Ik voelde me bedrogen inderdaad maar ik was vooral boos omdat ik nog weken heel goed voor mijn kindje had gezorgd door een alcoholvrije apre ski te doen, een bitter lemmon carnaval, gezond eten enz enz, terwijl het vruchtje al lang niet meer leefde. Mijn lichaam had me best eerde mogen laten weten dat ik zwangerschap afgebroken was en had daar geen 4 weken mee hoeven wachten.... Ook voor de toekomst zal dit denk ik veel onzerheid gaan geven. Hoe is het met jou verder gegaan, heb je ook een curretage moeten ondergaan en ben je inmiddels al weer zwanger??

Groeten mama van thijs

Hoi,

Nee ik heb gelukkig geen curetage hoeven ondergaan. Wel heb ik toen een heel zwaar weekend gehad, met veel weeen en uiteindelijk was het een anderhalve week na de eerste bloedverlies allemaal eruit.

5 maanden later ben ik weer zwanger geraakt, en heb inmiddels een prachtig dochtertje van 19 maanden.

Maar ik merk nu, nu we een 2e willen, dat ik bang blijf voor een miskraam. Ik heb met de goede zwangerschap al een echo gehad met 8 weken, mijn huisarts vond dat belangrijk, zodat we als het weer mis was geweest we het meteen geweten hadden. Maar toen was alles gelukkig goed. Heb daarna nog wel een hele angstige 13e week gehad.

En jij, heb jij de miskraam voor of na Thijs gehad, en hoe oud is Thijs?

groetjes,
Kirsten

Hoi kirsten,

Ik heb de miskraam dit jaar in februari en thijs is 16 maanden oud, dus dit was mijn 2e zwangerschap. Ik ben ook bang dat een eventuele zwangerschap nooit meer zo onbevangen zou zijn als bij thijs.

In eerste instantie zou ik  3 dagen na de echo op eigen verzoek een curretage krijgen. Mijn zusje was namelijk uitgeteld en omdat zij een miskraam kreeg in de 17e week toen thijs net 10 dagen oud was, wilde ik graag de miskraam achter de rug hebben voor zij ging bevallen. Toen er voor de curretage nog een echo gemaakt werd ( nadat ik al flink stolsels was verloren en flinke rugweeen had gehad)bleek het meeste al weg te zijn en de curretage werd afgeblazen. Toen heb ik 3 avonden met flinke rugweeen en veel stolsel en bloedverlies gezeten waarna het allemaal wat rustiger werd. Het bloedverlies bleef nog wel en ik was echt onzettend moe. Niet te beschrijven, ik ging me steeds slechter voelen en er ook slechter uitzien. Op maandag morgen is mijn nichtje geboren en nadat ik haar geknuffelt had moest ik naa r het ziekenhuis voor de laatste controle ( dacht ik) Bij de echo bleek er nog meer te zitten dan de vorige echo, ik moest dus alsnog gecurreteerd worden. Dit wilde ik uiteraard niet meteen die dag doen en dat is 3 dagen alter gebeurd. Daarna voelde ik met een stuk beter en een week later was ik nagenoeg de oude.
ik werk zelf in het ziekenhuis en ze zeggen dat verpleegkundigen altijd iets raars hebben en dat blijkt ook wel weer te kloppen dus. Ik heb wel gezegd dat als ik ooit weer een miskraam mocht krijgen, dat ik rechtstreek naar de operatie kamer loop en niet eerder weg gaat voor ik gecurreteerd ben...... Maar ik hoop uiteraard snel met goed berichten te komen. Maar tot nu toe heb ik alleen nog maar een onregelmatige cyclus. En jij ben je ook voor een 2e bezig?

Groeten mama van thijs

Hoi,

Wat erg joh, en wat raar dat ze op de eerste echo dan zo weinig zagen?

Ja, wij zijn bezig voor een 2e. Lijkt me heerlijk weer een klein baby'tje. Roos wordt alweer zo snel groot. Maar het wel genieten met haar. Het is een hele lieve meid, die goed luistert (nog althans), en lekker vrolijk is.

Stiekem hopen we allebei eigenlijk wel op nog een meisje, maar een jongentje lijkt ons ook wel leuk, zal toch wel heel anders zijn.

We gaan nu de 3e ronde in, en jij ben jij meteen na de miskraam weer verder gegaan, of heb je even een rustpauze genomen?

groetjes,
Kirsten

wij kregen het advies om 1 mensturatie af te wachten omdat dat het teken is dat het lichaam weer klaar is voor een nieuwe zwangerschap. Daarna zijn we er meteen weer voor gegaan en had ik mijn vruchtbare periode verkeerd berekend  In mijn vruchtbare week niet geklust en dan kun je natuurlijk ook niet zwanger worden. Mijn cyclus is nog steed onregelmatig denk ik, dus we klussen gewoon door deze keer. Ben erg benieuwd. De vorige 2 keren was ik zo'n geluks vogel die meteen in 1 keer zwanger was, maar ik probeer hier niet op te rekenen nu ( al valt dat soms niet mee) we zien het wel.

Thijs is ook een heel erg gemakkelijk kindje, altijd vrolijk en volop in beweging. Hij is de hele dag actief. echt een gezellig kind. Ik probeer er een foto bij te plaatsen van thijs, maar ik weet niet of dit lukt. Je zult het wel zien!! Deze is vorige week in New York gemaakt.

Groeten mama van thijs

hoi,

Jammer de foto is niet gelukt.

Mijn 2 zwangerschappen waren ook beiden snel, de 1ste in de 2e maand en van Roos 5 maanden na de miskraam, maar nu moet ik eerlijk zeggen dat de 1ste 3 maanden na de miskraam niet echt mee tellen voor mij, ik was toen nog zo met de miskraam bezig en we hebben toen weinig geklust. Dus eigenlijk beiden heel snel.

Het rare is dat ondanks dat je weet dat het niets hoeft te betekenen je toch onbewust een beetje ervan uitgaat dat het nu ook snel gaat. Jammer genoeg is de 2e maand nu ook om. Ik ging en ga er nog vanuit dat het nu langer zal duren, maar ik snap wat je bedoelt.

Wanneer ik een keer thuis achter de computer zit, zal ik een foto van Roos plaatsen. Maar meestal schrijf ik op mijn werk, daar heb ik het meestal niet zo druk.

groetjes,
Kirsten

Hoi kirsten,

wanneer heb jij je NOD?? Helaas was de foto inderdaad niet gelukt, ik ben ook niet oz'n held met computers. Ik vertrouw mijn cyclus nog niet zo, ik heb geen idee hoe en wat, ik wacht het maar even"rusti"af allemaal ( kan ook weinig anders)

groeten mama van thijs

Terug
Bovenaan