mama worden in BELGIE???

A

Anoniem

Guest
Hallo! Ik ben een jonge moeder van twee kindjesen woon sinds kort in Belgie, nu ben ik met mijn (nieuwe)  vriend net begonnen te proberen voor een 3e kindje. Ik zou graag in contact komen met andere ( hopelijk aanstaande...) mama's die in Belgie wonen.
En/ of met moeders die mij kunnen vertellen  hoe   Belgie 'bevalt' ???
 Groetjes astrid

Hoi Astrid,

Ik woon ook in belgie sinds 3,5 jaar. En werk in Nederland. Dus ik heb een verzekering in Nederland en in belgie. Ik probeer nu al een 1 om zwanger te raken. helaas is het nog niet raak. Ik heb dus nog geen ervaring met zwanger zijn in belgie. Maar hopelijk wel snel. Wij wonen in een nieuwe verkavelingsproject en daar zijn de afgelopen 2 jaar al 20 kinderen geboren en nog 8 op komst. Dus gelukkig kan ik daar ook veel vragen, misschien is dat bij jou in de buurt ook wel. Ik weet nog niet of ik voor nederland of belgie wil bevallen. ik mag kiezen. Maar in belgie is wel minder babystrefte om dat je niet thuis mag bevallen, alleen in de grensstreek en dan komt de verloskundig uit nederland. En je blijft altijd een dag of 5 in het ziekenhuis om aan te sterken. Je mag ook meer pijn medicicatie tijdens de bevalling. Maar ik heb zelf nog geen ervaring.

succes. maaike

hallo meiden ook ik ben een mama van 28 en heb een dochtertje van 14 maanden
mijn man en ik willen in april graag stoppen met de pil om voor een tweede kindje te gaan
ook wij wonen in belgie(lommel)sinds 3,5 jaar en het bevalt heel erg goed
ook ik werk in nederland en heb dus ook twee verzekeringen bij mijn dochter had ik een verloskundige in valkenswaard die ook gewoon thuis komt en ben ik bevallen in veldhoven maxima medische centrum met behulp van een keizersnee
als ik nu dadelijk weer zwanger ben gaat alles via belgie het bedrijf waar ik werk stopt in mei dus ook mijn ziekenfons dus
wat ik heb begrepen ga je hier als je zwanger bent naar de huisarts en die kan ook veel uitlegen