Mamaaaa ik wil GEEN groente!!!!! HELP...

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik was erg actiefg op het 'zwanger' forum, maar helaas kom ik tegenwoordig tijd tekort om regelmatig te reageren. Wel lees ik mee zodra het even lukt.

Ik zit met een probleem. Mijn zoon Hugo is 7 maanden en verdomd het groente te eten.
Fruit gaat erin en makkelijk. Hij doet zijn mond zelfs voor open. Volgens het CB zou hij al volop groente moeten eten, brood en minder flessen.

Het is echt een DRAMA ik heb geen idee hoe ik groente naar binnen moet krijgen.
En...moet ik me zorgen maken? Soms lukt het een hapje of 4-5 naar binnen te werken, maar dan duw ik het echt naar binnen.

Ik heb gelezen dat het geen zin heeft om te pushen, hiermee kun je creëren dat hij dit een zeer vervelende ervaring vindt en daardoor he-le-maal niet meer wilt eten.

Zucht... ik geef momenteel pap s'morgens in de fles 200cc, want happen wil hij niet.
Dan om de 4 u een flesje van 200cc, tussendoor fruit en s'avonds nagenoeg GEEN groente. In totaliteit 4 flesjes van 200cc over de gehele dag.

Heeft iemand een tip, zodat mijn kleine man groente wilt gaan eten?
Vliegtuigje spelen werkt niet, eten met de teletubbies aan ook niet, voordoen hoe je moet happen ook niet.

Groetjes Dees.

Hallo Dees,

Wat vervelend zeg. Mijn zoontje is ook 7 maand, maar hij eet (gelukkig) alles.
Ik begrijp dat je zoontje wel graag fruit eet; dus hij houdt van de zoete smaak.
Worteltjes bijvoorbeeld hebben van nature ook een zoete smaak. Maar waarschijnlijk heb je dit ook al wel geprobeerd.
Een groente die goed met fruit te combineren is; is witlof (met rozijntjes en/of sinaasappel) of bruine bonen (met appel).
Als je dit eens probeert, en dan beginnen met een heel klein beetje groente, en veel fruit (zoete smaak). Wanneer hij dit wel eet, iedere dag iets meer groente toevoegen en iets minder fruit. Je zou hem hopelijk op deze manier langzaam aan de smaak van groente kunnen wennen.

Veel succes, ik ben benieuwd hoe het verder gaat!
Hebben ze jou op het CB ook geen tips kunnen geven?

Groetjes mama van Jort

groenten zijn hier ook vies.Blijven proberen en experimenteren met andere groenten, wellicht zit er toch iets tussen dat ie wel lekker vindt. Berend vindt alleen tomaat echt lekker.

vliegtuigje spelen, pushen, of "goed zo" roepen bij elk hapje doe ik allemaal niet. hij eet als hij wil eten en anders niet. Hij zal heus niet verhongeren en ik heb er alle vertrouwen in dat hij ook heus wel went aan eten.

Ik vermeng soms het eten dat hij niet lekker vindt met eten dat hij wel lekker vindt (wortel met appel, sperziebonen met yoghurt, witlof met appel, pompoenpuree op brood) en zo went hij ook langzaam aan de smaak. En dan langzaamaan de verhouding groenten in het eten steeds groter maken.

Misschien helpt het als je jouw kindje zelf probeert te laten eten, kleine stukjes eten geven (rapley methode en eigenlijk ook gewoon de manier die in de cb boekjes beschreven wordt). sommige kindjes willen gewoon graag alles zelf doen.

Ik hoop dat je hier wat mee kan, succes.

Niet pushen!!!
Misschien wel de hoeveelheid melk gaan vermidneren zodat je kind meer honger heeft op het moment van het eten van de warme hap.

Mijn dochter is morgen 7 maanden en zit op 3 x 200 ml en 1 keer 100 ml.
Van de ochtendfles maken we van de helft pap en die geven we met een lepel. Gewoon blijven proberen, je hoeft niet een heel bord pap te geven, maar gewoon hapjes. En wat de groente betreft net zo. 4/5 hapjes prima, dan niet meer pushen en de volgende dag gewoon weer.

Succes.

Miep

Hoi,

mijn zoon is net 7 maanden geworden.
Ik geef hem wel elke dag groente, de ene vind hij lekkerder dan de andere.
Maar bloemkool bijv. vind hij niet erg lekker. Dat gaat er ook moeilijk in.
Maar mijn zoon is gek op yoghurt, ik doe er dan een beetje yoghurt in.
Dan eet hij het wel.
Misschien is dit een tip?

Misschien als hij Echt honger heeft dat hij het dan wel gaat eten..?
Je weet wel wat ik bedoel.

Voor de rest weet ik het niet.

Mijn nichtje heeft tot 1 jaar ook geen groente gegeten omdat ze het vies vond..
Nu is ze bijna 3 jaar, en eet   het wel.
Maar ze is wel goed gegroeid.

Misschien ook pompoen proberen? Wortels?Oh ja, en nog had ik ergens gelezen over rijst met wortel en mango. Lekker zoet.

Super bedankt voor jullie tips!

Ik ga ze stukje bij beetje eens proberen, kijken wat werkt.
Ik voelde me al helemaal slecht omdat mijn kind niet eet wat hij behoort te eten.
Maar begreep van  anderen dat het echt niet allemaal in een keer goed hoeft te zijn.
Ik voel me dus geruster en ga meer expirimenteren.
Er zal vast iets tussen zitten wat werkt.

Groetjes Dees

Terug
Bovenaan