Mamafiets

Ik heb de gazelle bloom. Wel 2ehands want ze zijn echt duur. Maar bevalt super goed. Goede stevige fiets! Wat ik ook heel handig vindt is dat je het stuur op slot kan zetten. Zo kan je makkelijk en veilig  je kindje in het zitje doen.

Hier geen speciale mamafiets maar een transportfiets; Gazelle Miss Grace. Heeft ook een stuurslot, breed stuur, dubbele standaard. Ik heb een fietstoeltje van yepp voorop en heb nog meer dan voldoende ruimte over om op/af te stappen. Heb een mand voorop dus kan makkelijk dingen meenemen. Ik ben er heel blij mee, maar moet wel eerlijk zeggen dat ie best zwaar is ? Weet niet hoe dat met een echte mamafiets is. 

Ik heb de Batavus Mambo (2ehands ook, voornamelijk omdat ik m ook op t station moet zetten kunnen)
Hele fijne fiets. 
Als aanrader zou ik vooral letten op ruimte tussen stuur en zadel, stuurslot en dubbele standaard. 
Vroeger n miss Grace gehad, ook n fijne fiets. Maar helaas gejat. 

Ik ben klein van stuk (1,63) en merkte daardoor dat een Cortina fiets niet bij mijn lengte past. Zat hier in een vreemde zithouding op. Handen te hoog en moeite met over het stoeltje kijken. 
Bij de Gazelle en Batavus Mambo had ik dit niet. Omdat ik een framemaat 48 nodig had kon ik geen tweedehands vinden. Dus via het fietsplan van mijn werk een nieuwe gekocht. Ben er heel tevreden over. Mijn partner (1,93) kan hem ook gebruiken vanwege een verstelbaar zadel. 

Terug
Bovenaan