Mamajuni en muurbloem

Hey Daisy,

Wat lief je belangstelling! Zelf merk ik dat ik op het moment niet echt sociaal ben op dit forum,druk met m'n rust te pakken en me misselijk te voelen, maar zodra ik mij weer stuk beter voel zal ik mij weer socialer opstellen op het forum :)
Mijn echo was hellemaal fijn! Het kleintje lag druk te bewegen in m'n baarmoeder en zelfs te zwaaien met z'n armpje,telkens over z'n gezichtje heen.
Vond het wonderbaarlijk mooi,hoe precies je al z'n beentjes armpjes en voetjes zag! Een heel groot verschil met de echo van 8 weken,alles zag er goed uit,momenteel nog de voeding uit het dooierzakje maar de placenta was al in wording.
Nu heb ik over 4 weken een soort van pretecho, dus nu kan ik aftellen over 4 weken echo en dan bij 14 weken kan ik weer de kleine zien na het aftellen van 6 weken,dan is er weer de 20 weken echo!
Liefs mamajuni

Pak je rust! Wat vervelend datje zo misselijk bent, zeg. Hopen dat je er snel minder last van krijgt!

Wat leuk dat je al van alles zag bewegen bij jullie ukkie. Dat lijkt me zo gaaf! Dan is het echt al een mensje!

En een hoop echo's in het vooruitzicht. Staan de data ook al gepland?

Sterkte met je misselijkheid!

Liefs Daisy

Hallo Daisy,

Zeker, heel lief je belangstelling!! Ik moet ook bekennen dat ik te weinig op dit forum zit, maar dat komt ook doordat ik na de echo helaas gelijk naar het ziekenhuis doormocht. Echo was trouwens heel gaaf om te zien, een heel mooi kloppend hartje gezien, echt te mooi om waar te zijn! Maar helaas is mijn bloeddruk te hoog, waardoor ik naar de spoedpoli mocht, en daar verder ben behandeld. Was er zo moe van, want ik moet nu een batterij aan medicijnen slikken, draaierig, noem maar op, dat ik zelf niet de mogelijkheid heb gepakt om hier een berichtje achter te laten. Halve dagen slapen is niks nieuws, en snachts ook gewoon doorslapen! Bizar! Wel fijn dat we in het ziekenhuis een tweede echo kregen, dat is dan het positieve, als je onder medice zorg staat, je mag wel vaker voor een echo. Maar ik doe niemand die vreselijke pillen aan hoor, bah wordt je niet lekker van!

Vandaag ook ineens te horen gekregen dat ik geen dekking heb voor zwangerschapsverlof, heel erg lullig gegaan, daar zal ik het fijne maar niet van op dit forum plaatsen, maar hoe ik dit nu weer ga oplossen weet ik niet. En dan moet ik me juist rustig houden! Help!

Dus ik ben heel blij dat we een super mooi wondertje mochten zien met een kloppend hartje, en alles zag er perfect uit volgens VK en het ziekenhuis, maar dit zijn toch twee flinke dompers.

Liefs

Aan de ene kant is het fijn dat we ons zo ongeveer allemaal even belabberd voelen aan de andere kant ook weer niet. Beetje dubbel, wel fijn om het met andere te delen.

Mamajuni ik hoop dat je je snel een stuk beter voelt.

Muurbloem, jee...wat heftig!! Was dit een verrassing (de hoge bloeddruk) of had je hier al mee te maken? Sterkte iig! Heerlijk dat de kleine het iig goed doet, dat is dan weer een hele geruststelling.

Muurbloem, wat naar van je verlof! Daar zit je nu echt niet op te wachten...
Maar toch het belangrijkste, met jullie kindje is alles goed! En ik ben van mening dat als er genoeg liefde en genegenheid is, de rest ook allemaal goed komt. Hoe dan ook blijft het natuurlijk wel een vervelende situatie.

Dank voor jullie lieve berichtjes, doet me echt goed! De hoge bloeddruk was zeker een verrassing, want 4 weken geleden bij de huisarts had ik een fantastische bloeddruk. En wat mij helemaal zo verbaasd, is dat ze gelijk zoveel en zo snel actie nemen. Ik snap wel dat ze geen risico nemen, maar ik was ook helemaal in de war na het mooie nieuws van het kleine wondertje (en ik moest 5 keer meer plassen door veel te drinken voor de echo), dat ik op een gegeven moment echt in de zenuwen zat. Ook heel je hebben en houden geef je bloot in zon intakegesprek, en dan meten ze op het laatst je bloeddruk. Allemaal spanningen!

Gelukkig heb ik wel even gegoogled en nagevraagd her en der, verzekeraars en uitkeringsinstanties zien zwangerschapsverlof als een ziekte, en dus is er links of rechtsom zeker een uitkering mogelijk. Ik heb zelfs begrepen dat elke zwangere een uitkering krijgt bij haar verlof, dat is zo geregeld in nederland. Dus die zorg kan ik redelijk van mij afzetten, moet er wel werk van maken, maar dat moet best lukken!!

Gelukkig, dat zal een pak van je hart zijn!

E fijn dat er toch zo snel actie wordt ondernomen, ondanks dat het voor jou/jullie even schrikken was. Beter te vroeg actie ondernemen dan te laat!

Terug
Bovenaan