@ Mamamariska

Hee Mariska,

Was benieuwd hoe het nu met Gijs gaat. De uitslag van de arts gaf je ook niet veel steun dus ik vroeg me af hoe jullie er nu mee verder zijn gegaan. Houd je het nog een beetje vol?

Groetjes,
Maike

Hoi Maike,

Lief dat je aan me denkt. Ik lees nu ineens een topic speciaal voor mij. Ik reageer net op jouw topic.
We zijn nog steeds aan het vogelen, want wellicht heeft hij toch echt honger soms, omdat hij onwijjs actief is.
Maar ook laat hij steeds scheetjes, dus dat kan ook dwars zitten. Ik heb nauw contact met de orthopedagoog en die belt maandag weer en dan kijken we hoe het gaat. Gelukkig is hij wel uit logeren geweest 2 nachtjes (1e nacht was Feline aan het spoken....) maar de 2e nacht goed kunnen slapen. En als t niet goed gaat deze week dan gaat hij snel weer uit logeren, want het is nog steeds er vermoeiend. Ik werk nu 75%, dus van 9 tot 3 of half 9 tot half 3, zodat ik even rustig kan zitten thuis en dan eten voorbereiden voor ik de kinderen ophaal. Gelukkig heeft mijn baas alle begrip.

groetjes Mariska

Hee Mariska,

Sjonge, het blijft wel aansukkelen he? Wat jij omschrijft heeft Tim ook wel. Ik weet dat je niet naar een osteopaat wil maar misschien dat ik je toch wat tips mag geven?

Wij moeten Tim op zijn zij leggen bij het slapen om zijn zenuwbanen vrij te krijgen die daar naar het maag- en darmkanaal gaan. Ook moeten we er voor zorgen dat hij zich niet kan overstrekken en dat hij een beetje in een kommetje ligt, ook bij het drinken omdat hij anders de zenuwen naar zijn zuigreflex afklemt. En dan kan hij dus niet goed zuigen. En vaak fietsen met de beentjes maar die kende je vast al wel. Vooral dat in een kommetje liggen helpt goed bij Tim. Enne, ik ben Tim nu aan het afleren met een speentje te slapen want wij konden 's nachts ook om de 5 minuten zijn speentje weer terugstoppen (omdat hij dus niet goed kan zuigen). Het gaat aardig goed, soms protesteert hij nog.

Ik hoop dat de orthopedagoog je ook nog kan helpen want dit is niet vol te houden.

Petje af meid voor hoe je het allemaal aanpakt.

Groetjes,
Maike

Hoi Maike,
Op zijn zij blijft hij niet liggen, tis net als zijn zus een echte buikslaper. En vast leggen dat durf ik niet.
Met drinken ligt hij idd al in een kommetje en hij fietst kilometers hahaha.
Afgelopen nacht werd hij om 2, 4, 6 en 8.30 wakker. 1e twee keren met speen stil gekregen en aai over zijn bol en massage van zijn rug (belachelijk hoeveel scheten hij laat!)
Om 6 uur hadden we dus het gevolg van 2 en 4 uur. Een onwijze poepbroek, lees: van zijn oksels tot zijn enkels onder, want t was zo veel dat het overal naast was gelopen. Pyjama, romper en slaapzak ook onder.
Morgen belt de orthopedagoog weer op om te kijken hoe de zaken er voor staan.
Hopelijk gaan we een betere nacht tegemoet, maar we zien t wel....

Hoe was jouw nacht?

groetjes Maris

Hee Mariska,

Tjonge jonge wat een toestanden. Eigenlijk zou je het zo moeten kunnen regelen dat hij die poepbroeken overdag krijgt. Maar ja, helaas doen ze dat niet op commando he?
Bij ons was de nacht van zaterdag op zondag ook een drama. Richard was naar een feest van een goede vriend van hem. Toen ik Tim zijn laatste fles aan het geven was, werd Sven hysterisch wakker. Dus bij Tim de fles uit zijn mond getrokken en naar boven gegaan. Sven gerustgesteld en weer naar beneden. Maar ja, toen was Tim natuurlijk ook over de flos. Uiteindelijk tot 1:30 bezig geweest het spul rustig te krijgen. En toen werden ze om 5:30 uur weer wakker. Kort nachtje gehad dus.
Maar..... vannacht ging het weer goed. Van 0:30 tot 6:00 kunnen slapen. Dat is voor ons al luxe!

Hopelijk krijg je een oplossing aangedragen van de orthopedagoog. Want op een gegeven moment ben je gewoon uitgedacht he?

Groetjes,
Maike

Wij hadden een luxe nacht! Van 10 uur tot 4 uur heeft Gijs geslapen! Wij gingen zelf half 11, dus best lang kunnen slapen!
Vanmorgen de orthopedagoog weer gesproken en we gaan op dezelfde weg verder. Hopelijk wordt t snel beter!

groetjes Maris

Terug
Bovenaan