@ mamaroos

He,

Ik dacht, maak maar even apart topicje van...
Jammer, maar helaas, ik woon echt aan de andere kant van Maastricht, ha ha! We wonen in de Heeg, namelijk, dus ik neem aan dat we niet dezelfde VK hebben en ook niet dezelfde zwangerschapsgym...

We wonen er nog niet zo lang (nu bijna een jaar), maar ik heb wel jaren al in Maastricht gewoond tijdens mijn studie, dus ik ken de stad wel. Mijn man komt uit Hulsberg, dus ook geen echte Maastrichtenaar, maar dus wel Limburgs. Ons zoontje van 17 maanden (geboren in Eindhoven) wordt dus '2-talig' opgevoed ha ha! Ik spreek alleen maar Nederlands, maar ik versta het dialect vrij aardig in Maastricht en omstreken. (ik heb jaren op Fort Sint Pieter, toen het nog restaurant was, in bediening gewerkt en ik was de enige Nederlands-talige medewerker, ha ha! Dan wen je wel...)

Groetjes, Karin
11+2 weken

Hoi Karin,

Leuk wat te horen van je!

Ach De Heeg is ook de andere kant van de wereld niet he! Gelukkig is Maastricht vrij klein!

Ons eerste kindje (een zoontje Frank) is nu 21 maanden. Die twee zitten dus ook vrij dicht op elkaar qua leeftijd!

Mijn verloskundige (Verloskundige Praktijk Maastricht) zit geloof ik een anatal dagen aan deze kant en een aantal dagen in de Heeg. Dus wie weet! Degene van wie de praktijk is heet Desiree Kramer!

Maar het leven in Maastricht bevalt jou dus wel? Wat doe je voor een werk, als ik vragen mag? Ben wel beetje nieuwsgierig... Zef werk ik drie dagn per week als Reclassreingswerker.

De kans dat we samen op zwangerschapsgym zitten is dan idd wel heel erg klein.

Groetjes!

Hoi,

Ja, het leven in Maastricht bevalt me prima! Ik kom zelf uit Eindhoven, dus gewend aan stadsleven. Gelukkig is Maastricht een stukje kleiner, dus lekker overzichtelijk en makkelijk bereisbaar. Ik mis alleen heel erg de prenatal... Moet meteen naar Heerlen daarvoor (al is dat wel een grote!)...

Ik werk nu voor 24 uur op de universiteit, waar ik les geef aan geneeskundestudenten (vandaar onze keuze voor de Heeg, ha ha!) en kan dus lekker op het fietsje. Mijn zoontje Christian gaat naar KDV vlak in de buurt, lekker handig. Ik heb deze 2e spruit ook al opgegeven en ik ga er maar even vanuit dat ze straks plek hebben (al ben ik echt niet onder de indruk van het functioneren van bureau relatiebeheer van het MIK!).

Hoe voel je je verder in deze zwangerschap? Is het veel verschil met de 1e? Ik vind deze 2e echt zwaar tot nu toe, vooral omdat rust pakken zo moeilijk is met die dreumes die door het huis raast. En van te weinig rust word ik zo misselijk... Moet 1-2 dagen per week plat op bed liggen omdat ik zo ziek ben. Dat had ik de 1e keer echt niet! Maar goed, allemaal voor het goed doel, he? En met een beetje geluk is het over een paar weken over.

Ik ga naar verloskundige praktijk in Heer, Schoffelen, van Vleuten en nog iets. De naam Desiree Kramer zegt me niets, dus zal wel echt een andere praktijk zijn. Ik vind het sowieso wel weer spannend, omdat al mijn vorige ervaringen dus allemaal in Eindhoven waren en nu, in een andere stad, is het toch weer een beetje nieuw.

Groetjes, Karin

Hoi Kaarin,

Ook wij vinden het leven hier heerlijk!
Lekker door de stad slenteren. Heerlijke restaurantjes, terrasjes etc...

Maar idd geen Prenatal....
Wij gaan zaterdagochtend naar Heerlen!

Maar goed gelukkig is er nog een babyplannet in Maastricht! En een leuk winkeltje in Scharn/Heer is Ut Grummelke. Ken je dat?

Groot gelijk hoor dat je zo dicht bij je werk bent gaan wonen! Ik werk zelf op de Heerderweg (achterkant Station) en fiets een klein half uurtje. Maar, dat is alleen maar goed voor me!     Frank gaat naar Pinokkkio, dat is een partuiculier KDV (nog niet opgeslokt door het MIK). In eerste instantie hebben we via MIK een gastouder gezocht....Maar die organisatie was erg belabberd! Moet zeggen dat ons KDV erg goed bevalt! Daar is ook gelijk een BSO en een basisschool waar we Frank straks naar toe laten gaan.Maar gelukkig duurt dat nog even!

In de eerste weken van deze zwangerschap ben ik wel wat misselijk geweest en moe! Bij Frank had ik echt nergens last van. Dus in die zin is het minder...Maar het is allemaal goed te doen! Wel balen dat jij je zo beroerd voelt! Ik ga wel vaak even liggen als Frank slaapt (op de dagen dat ik thuis ben).

Een van jouw verloskundige is dus Judith van Vleuten! Een leuke meid. Ik ken haar prive (viavia). Toevallig was ze toen aan het vervangen in de verloskundige praktijk waar ik was. En ze heeft mijn bevalling gedaan! Ook toen ik uiteindelijk naar het AZM moest (naar de gyn) is ze de hele tijd bij me gebleven! Ect super!

Veel succes met alles! En mocht ik je niet meer spreken dan wens ik je alvast een fijn weekend!

Groetjes, mamaroos

Terug
Bovenaan