Mama's gezocht met fysieke uitdagingen

<p>Hoi iedereen,</p><p>Ik ben op zoek naar mede moeders die net als ik een fysieke uitdaging hebben. Sinds juli 2020 ben ik mama van onze mooie dochter Flore. Echter ben ik in oktober 2020 geopereerd omdat ik botkanker had. Daarbij hebben ze mijn bot in mijn rechterbeen bijna volledig vervangen door een inwendige prothese. Al met al kanker vrij (waar we dolgelukkig mee zijn) maar veel nieuwe uitdagingen rijker. Nu merk ik dat ik soms het idee ben dat ik de enige moeder ben die bang is voor sommige normale zaken zoals rennende kinderen die je niet bij kunt houden of voetballen met je kind. En ik probeer via deze manier wat gelijk gestemde te vinden en hopelijk ook nog ideeën uit te wisselen om hoe om te gaan met mijn rol als mama. Ik ben soms bang dat ik niet de (spotieve) mama kan zijn die ik zelf altijd voor ogen had. Hopelijk zijn er wat mama's hier die zich herkennen in een soort gelijke situatie. </p><p>Groetjes, Denise </p>

Hoi Denise,

Heftig verhaal! Gelukkig ben je kankervrij, maar ik kan me de fysieke uitdagingen wel indenken. Lastig he dat je een bepaald beeld voor ogen hebt wat moeders zouden ‘moeten kunnen’ of wat je zou willen en dat je dat beeld moet bijstellen.
Op dit moment heb ik een dochter van 16 maanden en heb ik een (acute) hernia. Als het goed is tijdelijk, maar dit zorgt wel voor uitdagingen in de zorg voor m’n dochter. Hiervoor had ik ook al bekkenproblemen, dus ik moet me aanpassen aan deze omstandigheden en het moederzijn toch anders vormgeven dan gehoopt. Dus in de zin van de fysieke uitdagingen komen we wel overeen. Ik ben benieuwd of er nog meer moeders zijn. Sterkte ermee!
Groetjes,
Roos

Terug
Bovenaan