Mama's op leeftijd.....

Haha, lees net dat Do 21 geworden is, gefeliciteerd hoor. Hier een mama van 38 (!!) jaar. Nog meer "ouwe taarten" (gniffel) van mama's? En vinden jullie het een 'nadeel' om een oudere mama te zijn? Ik zie aan beide kanten (jong en oud mama) voor- en nadelen, hoor. Toen mijn eerste werd geboren was ik 28. Maar benieuwd of ik de enige op leeftijd ben hier..... (jammer dat die emoticons nog niet actief zijn, die had ik nu wel kunnen gebruiken)....

Ehhhmmm..... Geen idee of ik oud ben eigenlijk... Vergeleken met sommige andere mama's wel misschien, WHAHHA! En vergeleken bij jou ben ik misschien een broekie. Ik word in november 33...
Voel me nog wel erg jong overigens, hoewel ik met de derde op komst bijna rap ouder word, hahaha!

Hoi hannah,
Ik ben 34 en nu in blijde mare(haha) van mijn 2de
Ik zie ook aan beide kanten voordelen maar was er gewoon niet eerder aan toe. Ik riep zelfs tot mijn 30ste dat ik geen kinderen wilden en nu zou ik er wel 4 willen. Ik vind het wel leuk dat de leeftijden hier zo uit een lopen. Sommige dingen zijn anders maar veel dingen die je tegenkomt geleden toch voor ons allemaal het zelfde, dat is wel relativerend

groetjes czaar

Hoi Hannah,
Ik WAS een jonge mama, was 22 toen onze 1e dochter kwam.Was altijd heel trots op mijn leeftijd toen.
Tja, ik denk dat het vooral te maken heeft met hoe je leven loopt.Onze relatie begon op mijn 17e en 1 jaar later ging we samen wonen, en nu dus (2 weken geleden) 12,5 jaar samen!Enfin, na 5 jaar samen waren we wel aan kinderen toe, ik was dus 22 jaar en hij 30.Sommige mensen om ons heen vonden mij wel jong toen, maar mijn vriend (nu man) kreeg dat vreemd genoeg niet te horen, omdat hij toen 30 jaar was...keurig landelijk gemiddelde..
Zo komt het dat ik nu zwanger ben van de 4e op mijn 29 jaar.
Moet wel wennen dat ik over enkele maandjes 30 jaar ben....Echt oud natuurlijk nog niet, maar wel anders....geen 2 meer in m'n cijfertje....Snif....
Groetjes Roos.

@ Roos, wow, je 4e kindje op je 29e!! Toen kwam ik nog maar net kijken.... maar het is inderdaad zo dat dingen lopen zoals ze lopen.
Ik voel me zelf met mijn 38 jaar nog jong, hoor, maar het klinkt wel gek dat je zometeen 40 bent. Gekker nog: ik ben getrouwd met een 10 jaar oudere man, die wordt dus straks 50. En als ik dan naar mijn grijze haren kijk (die ik natuurlijk wel verf), dan merk ik wel dat de tijd ook z'n werk doet.... whèh....... :)

Hoi Hannah en andere meiden,

Ik ben weliswaar niet echt een moeder op leeftijd (wordt in september 31), maar krijg toch nog wel eens te horen dat ik laat aan kinderen ben begonnen van mensen.

Zelf zeg ik dan vaak: "soms zit het mee, soms zit het tegen", maar voor anderen kan dat behoorlijk kwetsend zijn (mensen die bijv.al heel lang proberen zwanger te raken maar het lukt niet)

Ik ben dus niet echt een "oude" mama, maar toch een klein beetje.

Liefs Monica

Hoi Hannah!
Tja, de 4e op m'n 29e.Eigenlijk zal ik net 4 weken 30 jaar zijn als de kleine word geboren.
Dat het er 4 zouden worden had ik 10 jaar geleden nooit gedacht, maar dat ik jong moeder zou worden heb ik altijd geweten.We kwamen elkaar al jong tegen, en vond het maar onnodig om nog 10 jaar temoeten wachten om de gemiddelde 30 jaar te hebben behaald om vervolgens aan kinderen te beginnen...
En als ik wel had gewacht tot mijn 30e, dan zou ik dus nu ongeveer mijn 1e kind krijgen, zou zijn of haar vader een 'oudere' papa hebben daar papa nu 37 jaar is.We schelen bijna 8 jaar, dus eigenlijk was het voor ons erg fijn dat ik op jongere leeftijd al aan kinderen toe was...
Ben blij met onze levensloop, als ik 40 jaar ben is mijn oudste dochter 18!!!Heb straks nog een heel leven voor me als alles de deur uit is...
Gr.Roos.

Terug
Bovenaan