@Mamava

Hoi Eva,

Bedankt voor je tip voor de breastflow.
Wij hebben hem vandaag binnen gekregen.
Finn heeft er nu twee keer uit gedronken.
1x 130cc en 1x 150cc.
Super fijn dus!
Hoop dat dit door zet.
Morgen gaat Finn een ochtendje wennen op het Kdv.
Hopelijk drinkt hij daar ook goed!

Ik had nog wel even een vraagje.
Er zat namelijk geen gebruiksaanwijzing bij.
Je had het over 10 keer de speen indrukken.
Waar moet je dan drukken? Op het bovenste puntje of aan de zijkant knijpen?
Want als Finn nu drinkt komen er "deuken" in de speen waardoor hij niet echt goed kan zuigen.

Liefs Danielle.

Hee Danielle

Wat geweldig dat het nu goed gaat!! Wat fijn dat ik heb kunnen helpen.
Wij hebben inderdaad als tip van de lactatiekundige gekregen om de speen tien keer in te drukken.
Echt in de zijkant op het dikste gedeelte zodat hij vacuumtrekt dan voorkom je ook dat de speen indeukt tijdens het drinken. En als de buitenste speen zich helemaal vult met melk kan het ook minder goed gaan.
Dan kan je de melk terug laten lopen door de ventieltjes vlak aan de die helemaal onder aan de speen. Het is lastig uit te leggen hopelijk lukt het goed en ander laat je het maar weten. Het is even een fles met een gebruiksaanwijzing maar verder istie erg prettig. Nog een tip.. Niet in de afwasmachine daarna werkte het systeem minder goed.

Groetjes Eva

Ik was al blij met het forum maar nu helemaal.
Zat echt met mijn handen in het haar!
Had er al super slecht van geslapen dat mijn kleine ventje niet meer wou drinken.

Finn heeft net weer 150cc gedronken!!!
Ben heeeeel trots op mijn mannetje!

Ik snap wat je bedoeld, ga het bij de volgende voeding gelijk proberen!
Het terug laten lopen van de melk hadden we onder de knie. Ik had alleen geen idee of er nou wel of geen melk in de buitenste speen moest zitten;-)

Fijn dat je laat weten dat hij niet in de vaatwasser kan. Denk je zelf natuurlijk niet bij na!

Nogmaals bedankt.
Liefs Danielle

Hey Daan,

Was dan niet voor mij bedoeld maar heb toch even gelezen.. ;-)
Super om te lezen dat Finn zo goed heeft gedronken! Vond het zo rot voor je en vooral omdat hij morgen naar het kdv gaat..
Hoop dat het zo goed blijft gaan en ook op het kdv!

In ieder geval heel veel succes morgen, laat je even weten hoe het is gegaan?
Ik moet donderdag... zucht :-(

Liefs Kim

Haha dat mag hoor Kim!

Het was ook echt heel naar, maakte me echt even zorgen:-(
Zag de bui al hangen dat hij daar gewoon niets dronk.
Ik werk zelf op een Kdv en kan die kids niet alleen laten om mijn eigen kind eten te geven.
Maar gelukkig gaat het nu goed!

Tuurlijk laat ik weten hoe het ging!
Heb al 4 bladzijden (a5) volgeschreven met de "gebruiksaanwijzing" voor Finn.
Haha hoezo bezorgd!

Jij ook veel succes donderdag. Gaat Lars een hele dag? Finn gaat alleen de ochtend en donderdag de hele dag. Gelukkig komt Finn wel bij Roan op de groep.
Ben jezelf donderdag thuis of moet je alweer werken.
Ik heb nog twee weken vakantie.

Liefs Daan

Ja dat geloof ik goed, ik zou ook echt gek worden denk ik..
Maar heel fijn dat dit forum er is en inderdaad vooral op zulke momenten...
Ben echt blij voor jullie dat het nu wel goed gaat!

4 bladzijden geschreven ja? Jeetje daar heb ik helemaal niet aan gedacht, zij hebben tijdens het intakegesprek vorige week alles opgeschreven.. Nu begin ik te twijfelen of dat wel voldoende is...
Lars mocht de hele dag, maar dat wil ik zelf niet. Ik ben nog thuis en denk dat ik helemaal gek word als hij een hele dag weg is. Dus ik mag hem ophalen wanneer ik wil (10 uur smorgens weer hahaha) maar denk dat ik hem rond 13:00 weer ga halen.
Vrijdag gaat hij ook de ochtend, hij gaat dan altijd alleen de ochtend.
Lekker dat je nog 2 weken vakantie hebt! Ik had dat ook wel gewild maar omdat ik in maart al op vakantie ga en geen carnaval vier en mijn collega's wel heel graag, besloten om toch maar te gaan werken, dan kan er nog een persoon vrij nemen om feest te vieren.
En ik haat carnaval dus dan is het ook wel fijn om aan het werk te zijn, lekker rustig ook.
Begin maandag dus weer met werken, gelukkig gaat hij dan de hele dag naar mijn moeder. Dat vind ik wel fijn omdat we dan voor het eerst een hele dag zonder elkaar zijn.

Leuk dat Finn bij Roan komt, toch een vertrouwd gezicht in de buurt.. Lars komt op donderdag bij zijn neefje in de groep dus dat is ook wel heel erg leuk.
Geniet nog lekker van je vakantie! Ga je nog iets leuks doen, behalve van Finn genieten dan.. :)

Liefs Kim

Hoi Eva,

Finn drinkt goed uit de fles!!!!!!! Blij blij blij:)
Alleen komen er nog steeds deuken in de fles.
Ik knijp eerst 10x in de speen maar nog zuigt hij er deuken in.
Doe ik toch iets niet goed???

Liefs Danielle

Terug
Bovenaan