@mamavan een kleuter

Hoi,

Wat lief dat je er naar informeert! De eerste ronde onderzoeken zijn inmiddels afgerond (muv het gehooronderzoek, dat moet opnieuw. Tim wilde vorige keer niet meewerken...). Er is geconcludeerd dat Tim een communicatienood heeft. De oorzaak hiervan is (nog?) niet bekend. Voor dit moment geven ze Tim tot januari de tijd om het "zelf op te lossen", even kort door de bocht gezegd dan. Op advies zijn we gestart met een oudercursus, Hanencursus genoemd, met als doel de communicatie van en met Tim te verbeteren. Maar de logopediste die met ons die cursus doet, geeft aan doet we praktisch alles al "goed" doen. Ze kan ons weinig nieuws leren, dus de vraag is of de cursus veel resultaat gaat opleveren. Dat is afwachten.

In januari krijgt Tim nieuwe onderzoeken en zou hij dus vooruitgang "moeten" hebben geboekt. Zo niet, dan komt er een ander traject. Wellicht gaat hij dan naar een peutergroep van het audiologisch centrum. In de tussentijd kunnen we zorg aan huis krijgen, maar daar voelen we nu nog niet zoveel voor.

De dagelijkse praktijk is pittig. Een dreumes met communicatienood is geen fijne combinatie. Hij is volledig van ons afhankelijk en dat is precies wat een dreumes op een gegeven moment niet meer wil. Ze willen het allemaal zelf doen! Wat voor Tim erg frustrerend is, is dat hij wel pienter is en heel veel snapt van wat wij zeggen maar dat hij zelf moeilijk iets duidelijk kan maken. Het gat tussen dingen begrijpen en zelf iets duidelijk maken/produceren is groot. We hopen dat zijn frustratie snel minder wordt, want dit is voor Tim niet fijn. En voor de rest van het gezin natuurlijk ook niet.

Groetjes
Ingrid

hoi ingrid wel fijn dat je nu weet hoe of wat maar lijkt me idd lastig dat je niet veel meer kan doen dan wat je nu doet lijkt me.

heb even gegoogled naar het woord communicatienood en kwam op de vlg link, wellicht heb je het zelf wel gelezen

http://www.bosk.nl/templates/mercury.asp?page_id=7615

hoop dat hij toch snel zijn frustraties echt kan gaan uiten en je de oren van je kop gaat kletsen ;-))

hoop ook voor je dat hij je binnenkort de oren van je kop af kletst.
Alicia wil ook niet meer praten en zegt alleen nog maar opa, papa en cindy (de hond). maar kan zich wel heel goed duidelijk maken in gebaren enzo.

Tjee joh dus eigenlijk weet je al heel veel maar ook niks....
En wat frustrerend moet het zijn dat hij zo afhankelijk is van jullie qua communicatie, en wat je zegt dat wil een peuter echt allemaal niet die willen alles ZELLUF doen.

Toch wel fijn te horen de "experts" dat jullie het zo goed doen met Tim.

Hopelijk ontwikkeld hij zich de komende tijd goed.
Ik duim voor jullie.

liefs

Pfft meid, de zorgen nog lang niet aan een eind. Fijn dat je wel bevestiging krijgt dat je op de goede weg zit. Dat geeft wel een beetje vertrouwen. Tjerk is ook gestopt met praten, maar dat is meer dwarsliggerij. Dus heel de dag eeeeeeeuuh. Kan me voorstellen dat je daar wel een beetje moedeloos van wordt.

Heb je nog wel een beetje tijd voor de oudste? Lijkt me zo lastig om je tijd eerlijk te verdelen. Daar loop ik nu wel tegenaan. Hopelijk komt er in januari wel wat duidelijks uit. Het is toch makkelijker als het beestje een naam heeft om het even cru te zeggen. Hoop dat je veel vooruitgang boekt. Geniet in ieder geval wel lekker van je kids.

Ik denk aan je!

Liefs Supertje

@mama van een kleuter.
ik heb nog nooit gehoord van communicatie nood.
houdt dat in dat Tim bv dorst heeft, zelf weet dat hij dorst heeft, maar jullie niet duidelijk kan maken dat hij dorst heeft??
Of zit ik er nu helemaal naast?

groetjes smooty

@Smooty, nee, je zit er niet naast, zo zou je het kunnen zien. Hij kan ons moeilijk dingen duidelijk maken en dat zorgt voor grote frustratie. Deze uit hij door "agressief" gedrag te vertonen. Begrijpelijk, maar lastig.
@ Supertje: we hebben minder tijd voor de oudste dan we zouden willen. Tim eist wat dat betreft heel veel aandacht op en dat zuigt de energie uit ons. Gelukkig willen mijn ouders Tim in de herfstvakantie twee dagen opvangen, dan hebben wij twee dagen alleen met de oudste.

Terug
Bovenaan