@mamavanbijna3

Hoihoi,

Nee wij gaan niet terug naar NL, maar mijn man wil heel graag EU burger worden en omdat duitser worden tóch te gecompliseerd is, gaat ie nu voor NLder, hihi.Leuk hoor, zijn we allemaal 1 nationaliteit.Ehm, wij hoeven niet naar NL voor de kids.Ze krijgen gewoon een NL paspoort in de ambassade.
Voor Jette konden we nog naar Stuttgart, Oscar waren we in München en omdat we tóch voor t examen naar Düsseldorf moeten, regelen we voor Aaron de boel dus maar daaro...Haha.

Fijn dat t zo goed gaat bij jullie, hier ook, vandaag voor t eerst weer alleen met de kids, spannend, even nieuw ritme vinden...Lekker dat je zo snel in NL kan zijn, kan je lekker inkopen, dát mis ik wel eens.Voor ons is t al gauw om de 6 uur rijden.

 
Leuk dat je man ook Nederlander wordt. Heel krom, maar wij moeten naar Nederland om het burgerservicenummer op te halen. Ik heb gevraagd of mensen die in China een kind krijgen dit ook moeten, maar die mensen kunnen schriftelijk een nummer aanvragen. Om dat ze van ons kunnen verwachten dat wij 5 kwartier in de auto gaan zitten (en dan ook weer terug...) krijgen wij het niet opgestuurd. Dat Annelot dan dus eerst illegaal de grens overgaat, doet er niet toe. Ze zeiden ook nog dat ik haar ook thuis kan laten. Alsof je een 4 weken oude baby die ook nog eens borstvoeding krijgt alleen thuis kunt laten... Wel een beetje jamer dat dit zo omslachtig moet, we kijken vanuit onze woonkamer namelijk uit op het gebouw waar we de ID kaart kunnen halen. Als we nu over de grens gaan, nemen we iig de geboorteakte maar mee, hebben we toch iets om te laten zien.
Spanend, voor het eerst alleen! Idd even een nieuw ritme vinden, hier viel dat gelukkig erg mee. Ik vond het lastiger toen nr 2 kwam en eigenlijk had ik nog de meeste moeite om met nr 1 te wennen. Ik ben vanaf vrijdag pas echt alleen, hadden eerder nog huish hulp.
O ja, in Nl inkopen doen, is echt super. Ik ben nl niet heel enthousiast over wat er hier allemaal te krijgen is. We kopen natuurlijk de meeste dingen hier, maar even AH binnen lopen blijft toch we erg fijn. Komt misschien ook omdat ik zeker weet dat wij hier tijdelijk zijn, anders was ik misschien wat gemotiveerder om aan de Duitse supermarkten te wennen. Ik ben overigens wel erg enthousiast over de curryworst, die vind ik echt heel erg lekker ;-)
 
Terug
Bovenaan