@mamma Anne

Hoi!

Ik ben net gisteren voor het eerst bij de GYN geweest. Dr. de Roos. Het is een vrouw en dat vind ik heel prettig. Ze nam ook echt de tijd om alles rustig te bespreken.
Ik ben daar omdat onze eerste met de KS is geboren omdat hij zo groot (zwaar) was.
Nu gaan ze voor een vaginale bevalling.
Mag jij wel normaal bevallen??

Groetjes!
Margo

Hallo Margo,

dr. de Roos zegt me zo niks, maar ja ben ook geen vaste ziekenhuisganger.

ik zit bij de gyn (nu 1x geweest) omdat ik zwangerschapsdiabetus heb, ze houden de groei van de kleine nu extra in de gaten.
Bij Levi ben ik ook in het ziekenhuis bevallen, dit meer omdat ik met thuis bevallen niks heb en me prettig voel in het ziekhuis (maar goed ook want Levi moest uiteindelijk met de vacuüm pomp gehaald worden).

Hoe oud is jou eerste eigenlijk??

Groetjes Anne

Hoi Anne

Stefan is nu 2,5 jaar. Dat is een hele leuk eleeftijd, maar soms ook erg vermoeiend....
Hij heeft van die buien dat ie echt niets meer wilt en erg begint te zeuren/huilen/drammen als hij zijn zin niet krijgt.

Omdat Stefan zo groot was ben ik toen in ZH bevallen met de KS. Nu is met een groeiecho gezien dat deze baby IETS voorloopt op groei, maar vooralsnog word het een vaginale bevalling.
Dr. de Roos kende ik ook niet. Het is een vrouw. Het is een hele aardige vrouw. Met de geboorte van Stefan is er een hoop fout gegaan (en dan bedoel ik niets medisch gelukkig, maar wel met omgang enzo), maar in haar heb ik wel vertrouwen geloof ik.

Ik moet over 2 weken weer naar haar toe. Gelukkig gaat mijn moeder mee. Wanneer ga jij er weer heen?

Groetjes
Margo

Hallo Margo,

ik heb net je bevallingsverhaal gelezen, heftig hoor. Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet. Daarom is het nu ook wel prettig dat je bij een gyn zit waar je je op je gemak bij voelt. Ik moet woensdag weer naar de gyn.
Gelukkig is geen bevallilng hetzelfde, en voor jou kan hij bijna alleen maar beter gaan.

Levi mijn zoontje is nu bijna 22 maand, als zijn zusje geboren word zal hij bijna 2 zijn. Hij is nu druk om te leren praten, en hij is soms gefrustreerd dat hij niet uit zijn woorden kan komen en kan dat erg zeurderig zijn, voor de rest is hij heeeeeeeeeeeel lief en kan zich ook heel goed  alleen vermaken (heb meestal geen kind aan hem als hij maar een paar autotjes heeft om te spelen.)

Hoe oud ben je eigenlijk en werk je of ben je een huismoeder.
Ik ben 27 jaar en werk 4 dagen in de week op een middelbaaronderwijs school als gymdocente. Erg leuk en tot nu toe nog erg goed vol te houden.

Groetjes Anne
trotse mama van Levi en ??? 26maart 2009

Hallo Anne

Ik ben officieel een werkende mamma. Maar nu even niet meer. Ik heb nu sinds een week verlof.
Ik werk als vaste late dienst op een somatische afdeling in een verpleeghuis (dat is voor 16upw). Het is een klein contract, maar ik vind het genoeg.
We kunnen financieel goed rondkomen nu en ik vind het ook belangrijk om mijn man nog eens te zien.

Toen (bij de geboorte van Stefan) wilde ik niet dat hij 5 dagen in de week naar het KDV of een oppas zou gaan, dus vandaar de keuze om 's avonds te werken. In de verzorging is dat echt een uitkomst.
ik ben wel met een zwangerschapsduur van 20 weken 50% minder gaan werken omdat ik het echt moeilijk te combineren vond met thuis.
Het werk op zich ging nog best goed. Alleen moest ik werken tot 23u en de laatste tijd was ik echt helemaal op.....

Hoe doe jij het met de opvang van Levi (en de toekomstige beeb??)
Ik las dat je nu een meisje verwacht... wat leuk! Wij wilden niets weten, maar ik denk op de echo gezien te hebben dat we weer een jongen krijgen.
Ik vind beiden erg leuk. Een meisje zou alles weer nieuw zijn, maar een jongensgezin vind ik ook stoer!
Maar misschien heb ik het verkeerd gezien.... we wachten nog even af.

De bevalling komt nu wel heel dichtbij. Mijn beebje kan theoretisch gezien over 2,5 week geboren worden. Moet er eigenlijk nog niet aan denken. Gaat me een beetje te snel.... We zijn er verder wel klaar voor hoor. De babykamer is klaar en de kaartjes zijn besteld.... maar....
Ik voel me verder prima! Dus hij/zij mag nog wel even rustig blijven zitten daar.

Hoe voel jij je?
Ik heb in het begin veel last gehad van stemmingswisselingen. Kon heel boos zijn op Stefan en mijn man en was soms heel angstig en verdrietig. Gelukkig is dat nu een stuk minder.... verder geen gekke klachten hier (ja wel maagzuur enzo, maar welke zwangere heeft dat niet??)

Nou, ik ga mijn lekker warme bedje eens opzoeken. Lange dag gehad vandaag en 's middags geen tijd gehad om even te liggen.....

Welterusten....

Groetjes
Margo
(mv Stefan 13-07-06 en nu bijna 35 weken zwanger van ...)

hallo Margo,

Mijn man (nou eigenlijk vriend, nog niet getrouwd!!) werkt in een jeugdgevangenis als groepsleider en heeft onregelmatige diensten en ik werk nu nog 4 dagen in de week (nou ja  19 uur  over 4 dagen), en na de bevalling ga ik 3 dagen ( 14 uur over 3 dagen) werken. Levi gaat nu sinds 5 maanden 1 dag in de week naar het kinderdagverblijf, de andere 1,5dag gaat hij naar oma. En na mijn verlof (september 2009) gaat Levi 1 dag naar oma en 1 dag naar het kinderdagverblijf en de kleine meid gaat dan eerst 2 dagen naar oma en als ze 1 is gaat ze ook 1 dag in de week naar het kinderdagverblijf (vind ik wel goed voor haar ontwikkeling)

Op de zwangerschapssuiker ( waar ik trouwens geen hinder van ondervind) heb ik echt nergens last van, was wel iets misselijk geweest  de eerste 3 maanden maar voor de rest hoor je mij niet klagen.

Ben vandaag trouwens weer naar de gyn geweest, heb weer een echo gehad, kleine groeit volgens schema en doet het goed, ik ben 2 kilo afgevallen sinds vorig bezoek maar dat was geen probleem (moest natuurlijk ook letten op het eten i.v.m. zwangerschapssuiker.

Wat lekker trouwens dat je verlof al is ingegaan ik moet nog 3 1/2 week werken en dan kan ik van mijn verlof genieten. Maar ja ik  ben ook pas 26 maart uitgerekend.

Groetjes Anne

Terug
Bovenaan