Mamma Jes, lamme arm

Hoihoi, hoe is het nu met je schouder? Je had toch een soort 'lamme arm' van het voeding aanbieden aan je dochter? hihi. Beetje grappig verteld, maar het was een serieuze zaak toen geloof ik. Hoe is het er nu mee?
Liefs Nelleke

Hoi Nelleke

Lief dat je aan me denkt.

Het gaat wel weer een stukje beter. (zie je ook vast aan het feit dat ik weer wat meer op topics reageer)
Alleen zal het in mijn rechter schouder  zeker nooit meer weg gaan zei mijn vader (huisarts). Het is een soort van RSI, ontstaan door de combinatie van werk achter de pc en Ilse eten geven.
Ik muis nu links en dat werkt zeker, maar leg ik de muis aan de rechter kant dan is het meteen weer foute boel. Typen gaat wel, maar wel met de juiste hoogte van stoel, bureau ed.
Ilse kan ik beperkt eten geven, alleen als het niet anders kan (als Rob bijv niet thuis is).

Tja, het is niet anders en je leert er wel mee leven. Een uitval zoals op die ene zondagochtend heb ik gelukkig niet meer gehad, maar als ik mijn arm en schouder weer te veel zal gaan belasten kan die zeker weer terug komen. En dat wil ik niet, dus dan  mijn leven maar aanpassen.

Bedankt voor de interesse.

Liefs Jeske

Uhh, ja kan ik wel...
Even denken hoor, hoe zeg je dat...

de spier in mijn schouder op mijn rug is erg  opgezet en geeft constant een hele erge spierpijn die doortrekt in mijn nek en arm. Mijn arm tot aan de toppen van mijn vinder tintelt daardoor erg en de spieren in deze arm geven ook constant een spierpijn. Als je aan de spieren komt dan doet dat erg zeer. Vergelijk het maar wanneer iemand je rug en schouder masseert en dan over een 'knoop' gaat. Deze pijn voel ik constant.

De dagelijkse handelingen kan ik normaal doen, maar moet ik boven mijn schouder tillen, dan gaat dat niet.

Doordat het uitstraalt in mijn nek heb ik vaak aan het einde van de dag hoofdpijn.
Ook kan ik niet goed over mijn rechter schouder kijken (erg lastig met autorijden, dan moet ik mijn hele bovenlichaam draaien)

Doordat ik nu links muis en Ilse beperkt eten geef wordt de pijn iig niet erger en zwakt, als ik heel positief denk, wat af.

Hebben jullie gisteren Hart in aktie gezien? Met die vrouw die in een rolstoel zat en haar eigen kinderen niet kon verzorgen. Dat vind ik erg en valt  wat ik hierboven beschrijf  volgens mij nog wel mee.
Als ik mijn leven een beetje aanpas kan ik i.p. alles doen wat ik voorheen ook kon.

Liefs Jeske

Hè wat vervelend (mag hier geen klote zeggen, oeps) voor je. En het maakt toch niet uit in welke gradatie je pijn/belemmeringen hebt, dat maakt het niet minder erg hoor. En dan moet je helemaal uit gaan leggen wat je hebt en een hele lap tekst gaan typen, hahaha. Lijkt me erg vervelend hoor (niet dat typen, maar de belemmeringen). Sterkte hoor.

groetjes,
Nelly.

Terug
Bovenaan