mamma's met een 2e kindje, hoe gaat dat bij jullie???

Hoi meiden,

Ik vroeg me af of ik de enige ben, die vreselijk moet wennen aan de rituelen met 2 kindjes. Ik begin een beetje te twijfelen aan mijn organisatorisch talent geloof ik.

Hoe gaat het bij jullie met bijv in bad of douche gaan van de kids, of de oudste aandacht geven tijdens het voeden, of de een naar bed brengen terwijl de ander begint te huilen, of zowiezo het huishouden????

Begrijp me niet verkeerd, ik geniet enorm van mijn kids hoor, en het lukt ook allemaal wel, maar ik moet heel erg wennen aan het feit dat niet alles meer zo gestructureerd gaat als ik gewend was met mijn oudste. We waren volledig op elkaar ingespeeld, en nu is ook hij helemaal van zijn spoortje af geloof ik. Hahahaha. ik moet lachen om mezelf. Het lijkt bij andere altijd zo soepel te gaan. Als mijn man er is, is er hier volledige rust in huis, want dan doen we hat samen, maar zodra hij gaat werken, vind ik het toch lastig, vooral in de ochtenden.

Het schijnt te wennen, toch??

Liefs

Hallo Liff,

Ook hier wel eens wat organisatie problemen, maar moet zeggen gaat steeds beter.
Als ik de jongste aan het voeden ben (borstvoeding) pak ik van te voren wat leesboekjes en leg die naast me neer zodat ik de oudste tijdens het voeden kan voorlezen dat werkt heel goed ook al haalt ze wel eens dingen uit die ze anders niet doet zoals op de tafel klimmen. (ze is nov. 2 geworden). Ze zit in de fase kijken hoever ik kan gaan voordat mama boos word en alles zelf willen doen dat maakt het niet altijd makelijk gelukkig is ze wel gek op haar kleine broertje. Douchen en badderen doen we voornamelijk als me man ook thuis is werkt het beste. Merk dat het elke keer wat beter gaat en maak je niet te druk een dagje geen bad maar een washandje is toch ook prima voor de baby.

Groetjes,
Gea

Hey liff,

Ik heb 4kids van 0-6 en ik herken het helemaal. Ik ben alleenstaande moeder en loop vaak tegen dat soort dingen aan.
Ik heb de prioriteit bij Jesly als er iets met hem is. Ik doe de 2 oudste meiden samen in bad 2x per week. Tussendoor doe ik ze douchen. De 1na jongste doe ik 's ochtends altijd in badje of ff douchen. Jesly neem ik mee als ik onder de douche ga! Verder komt het huishouden tussen de kinderen door. Of als ze in bed liggen dat ik dan de was opvouw ed... Ik woon bij mijn ouders in, dus als de 2meiden naar school moeten dan laat ik de 1na jongste in bed liggen en Jesly geef ik meteen 's ochtends de fles als ik wakker wordt. Als ik ff naar de winkel ga dan ben ik een halfuur bezig om de kids klaar te maken haha, maar eenmaal gegaan gaat et super goed. Het is wat wennen met nog een kindje, maar voordat je et weet gaat alles weer perfect in de organisatie... Als ik nu 's ochtends te laat kom, dan begint de juf te lachen van mijn dochters en dan komt het welbekende verhaal, dat et 's ochtends nogal hectisch was haha... Maar krijg begrip van school gelukkig! Succes allen X

Hoi Liff,

Ik kom even inbreken op jullie forum omdat ik het heel erg goed herken wat je schrijft. Ik ben 18 november bevallen van de vierde (en laatste :))
Ik vond de overgang van 1 naar 2 kinderen tot nu toe het heftigst. Nu was mijn tweede ook niet echt makkelijk moet ik toegeven (veel ziek, huilen, spuugen etc) maar ik moest idd heel erg wennen aan organiseren, aandacht verdelen etc, Ik voelde me soms schuldig naar de oudste omdat ze niet meer alle aandacht kreeg die ze voorheen kreeg. Naar de jongste voelde ik me schuldig dat ik haar niet de aandacht kon geven die de oudste wel had gehad toen ze net geboren was. Ik kon, net als jij ook genieten gelukkig maar er waren momenten dat ik het echt zwaar vond.
Maar het went idd echt en je komt vanzelf in een ritme wat goed bij jullie past. Komt goed!
Bij ons is er daarna nog een dochter bijgekomen en in november dus een zoon.

(mocht je nog meer kids overwegen :)
De overgang van drie naar vier vond ik echt een eitje, Die kwam er gewoon bij en dat was meteen goed. Met de vierde dus vind ik het soms wel pittig maar meestal vind ik het wel goed te doen. Bij de tweede was het ook gewoon wennen dus.
Sorry, t is een heel verhaal geworden,
succes en veel plezier met je gezin!
groetjes Hanneke

Hoi Femke.

Buiten het feit dat ik echt overal te laat kom:) gaat het hier goed.
Roan is heel erg lief voor Finn!
Als ik aan het voeden ben is hij lekker aan het spelen of tv aan het kijken. De laatste paar dagen komt hij gezellig bij mij in de bank zitten tijden het voeden.
Ik ben wel heel veel met Finn op de arm aan het lopen omdat hij zoveel pijn heeft en weinig slaapt dus moet wel zeggen dat de tv hier meer aanslaat dan normaal.
Mijn man gaat altijd samen met Roan douchen, twee vliegen in 1 klap. Finn doe ik meestal overdag in bad en Roan speelt dan lekker boven of komt even helpen.

Het huishouden is een ander verhaal:) alleen er hoognodige wordt door mij gedaan, Finn gat toch echt voor en op dit moment vraagt hij gewoon hij veel aandacht door de pijnaanvallen. Dan maar even een minder schoon huis.
Vandaag heeft mijn moeder wen lekker lopen poetsen, fijn!

Succes en het heeft ewoon even tijd nodig! Je zult wel snel je draai vinden.
Liefs Danielle

He meiden,

Bedankt voor jullie lieve woorden. Soms komt de onzekerheid toch weer om de hoek kijken hier. Ben blij te horen dat de meeste van jullie tegen het zelfde aanlopen, en dat het bij jullie ook goed gekomen is. Dat geeft me weer een beetje hoop ;-)

liefs

Hallo,

Ik heb dat ook hoor.
Het lukt allemaal wel maar is enorm wennen.
Onze zoon gat naar school, dus het hele ochtend ritueel is nu helemaal anders, dat geld ook voor het douchen, eten koken, boodschappen doen ophalen en brengen naar school etc. Kortom alles is nu zo anders hahah.
Daarbij heeft mij
Man soms nachtdiensten of is hij laat thuis en dan sta ik er alleen voor pfff dan valt het soms echt niet mee.
Weet zeker dat over een paar weken alles weer gewoon is en iedereen weer gewend is aan de nieuwe situatie.

Suc6 meid

Grtjs mar

Terug
Bovenaan