Mammografie.....Zwanger??????

A

Anoniem

Guest
Lieve mensen,

ik heb morgen een Mammografie ivm een ontstoken klier in de borst.
Maar het kan zijn dat ik zwanger ben... Ik heb afgelopen weekend mijn eisprong gehad.
Wie weet of   het kwaad kan om een rontgenfoto te laten maken.
Ik wil nml niet 9 maanden ( als ik zwanger zou zijn....) voor de Mammografie.

Graag info!!

Hoi,

Ik zou het wel aangeven dat je bezig bent met zwanger worden, dan zouden  ze  daar rekening mee houden. Het is nou eenmaal zo dat röntgenstraling schadelijk kan zij voor een embryo.

Groetjes Mofa

Ik werk in het ziekenhuis op de rontgen afdeling en je doet er zeker verstandig aan om het te melden omdat het echt heel slecht is als je wel zwanger zou zijn, geef het gewoon even aan en dan weten hun wat ze er mee kunnen doen....

Succes met het onderzoek en natuurlijk het zwanger worden.

quote: santje_05 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-01-2007 13:38:58'));

Ik werk in het ziekenhuis op de rontgen afdeling en je doet er zeker verstandig aan om het te melden omdat het echt heel slecht is als je wel zwanger zou zijn, geef het gewoon even aan en dan weten hun wat ze er mee kunnen doen....

Succes met het onderzoek en natuurlijk het zwanger worden.

Hoi Santje_05

Fijn die info van jou.Maar als je het weekend een eisprong heb, je bent nu dus nog niet 'zwanger'. Kan het dan kwaad??

Misschien weet jij dit?
Dank !!

heej,

Ik was laatst op de rontgenafdeling, en daar staat dat als je zwanger bent je geen foto`s mag maken.
Ik zou de rontgenafdeling even bellen, zodat je advies aan hun kunt vragen.
Misschien dat je kunt vragen om een nieuwe afspraak (in de periode dat je je ongi verwacht, mocht je dan zwanger zijn kun je de afspraak afzeggen)

Gr. x mij

Terug
Bovenaan