man die in ploegen werkt

Wie van jullie heeft er ook een man die in ploegendienst werkt? Hoe vinden jullie dat? Op welke manier pas je je leven eraan aan?
Heeft het voor- en/of nadelen?
Ben zomaar benieuwd.

Niet mijn man, maar wel mijn vader. Ik vond het altijd heel fijn dat hij heel veel heeft 'meegemaakt' van ons toen we (mijn zusjes en ik) nog klein waren. Vaak tussen de middag samen eten, ons vaak naar bed gebracht, 's morgens samen ontbijten enz. Dus alle momenten van de dag maakte hij ook mee.
Hij is sinds een jaar of 3 overgegaan naar dagdiensten, maar volgens mij mist hij de ploegendienst nog steeds een beetje.
groetjes,
Ruth

die van mij loopt ook (5)ploegendienst 2o-2m-1vrij-2n-3vrij en dan weer opnieuw
zelf vind ik het prima zo in het begin was het soms vervelend bijvb. met de nachtdienst heb nl. een tweeling dus sowieso druk maar het is altijd goed gegaan vind het wel lekker dat hij overdag ook vaak thuis is als je wel eens iets wil doen is dat erg prettig maar soms vind ik het daartegenover ook wel eens jammer dat hij ook vaak savonds er niet is
tja het heeft voor en nadelen maar verder heb ik er geen moeite mee we zijn al 16jaar bij elkaar envanaf die tijd werkt hij ook ploegendienst dus ben het ook zo gewend

groetjes Elena

Hallo,

mijn vriend werkt in de jeugdzorg en heeft altijd slaapdiensten en onregelmatige dagen. Ik ben niet anders gewend,  en toen wij Levi kregen vond ik het ook geen probleem om alleen met Levi te zijn. Er zit namelijk ook een groot voordeel aan en dat is dat hij ook heel veel thuis. Ik werk 4 dagen (gymdocente op een middelbare school), en toch hoeft Levi maar max 2 keer in de week naar Oma.

Groetjes Anne
trotse mama van Levi (9 april 2007)

hallo, mijn man werkt niet in ploegen, maar die is de hele week van huis, van maandagmorgen tot zaterdagmorgen.. voordat wij getrouwd waren had ik er niet veel last van (ik woonde nog bij mijn vader en moeder) toen we getrouwd waren was het best eenzaam alleen thuis..nu ik een kind heb is dat natuurlijk heel anders, ik ben gewoon thuisblijfmoeder dus ons zoontje hoeft door de week niet steeds naar anderen om op te passen.. het went wel, soms heb je van die eenzame momenten, maar ja alles went zeggen ze altijd..

Terug
Bovenaan