Man en alcohol

Hi! Ik ben meerdere artikelen en draadjes tegengekomen waarbij het ook mannen wordt afgeraden alcohol te gebruiken wanneer je graag zwanger zou willen raken.
Ook las ik dat sperma 2 maanden nodig heeft te "verversen", mijn vriend drinkt minstens 2 biertjes per avond, dus dan zouden we technisch gezien over 2 maanden pas aan een baby'tje kunnen beginnen...

Of hebben jullie het niet zo nauw genomen?
 
Hoi hoi. Mijn vriend drinkt ook sowieso 1 biertje elke avond. Na  5 maanden zwanger geworden en nu een heel gezond meisje van 6 weken oud.
Volgens mij moet je het niet nauw nemen, wie weet zal het misschien helpen. Maar denk dat het een aantal factoren zijn die meewerken. 
Ik heb ook nooit verwacht van mijn vriend dat hij daarmee moest stoppen. Dat is echt even na het werk zijn ontstres momentje.  Ook vond ik dan datik hem het idee gaf dat hij nu al wat "op moest geven". 
Maar dat zijn wij:) zal bij iedereen anders zijn. 
 
 
Bij ons was het raak in de week dat mijn vriend veel had gedronken. Inmiddels 19wk zwanger. Ik zou niet zo moeilijk doen. Als het na een tijd nog niet raak is kunnen juie altijd nog overwegen dat hij stopt met zn biertjes.
 
Sperma heeft er zelfs 3 maanden voor nodig voor het helemaal ververst is. Het klopt dat er soms wordt afgeraden om alcohol te drinken als man. Dit wordt vooral gedaan wanneer een man slecht zaad heeft. Dus weinig levend of niet goed bewegend. Daar kom je pas achter als je sperma voor controle moet in leveren. Maar dan zijn er wel meer voorschriften bijv geen strakke broek, geen laptop op schoot en geen mobiel in broekzak. Maar voor nu zou ik me er nog niet druk om maken. 
 
Mijn vriend en ik waren er klaar voor om zwanger te worden maar er nog niet zo serieus mee bezig. De eerste eisprong waren we wel direct zwanger. Dit was ook nog eens ergens in een weekend waarin we allerlei feestjes en verjaardagen hadden en beide het hele weekend flink gedronken hadden. Denk dat als het na een tijdje nog niet is gelukt zwanger te raken het dan pas nodig is om verder te kijken en wat vaker het bier te laten staan. Veel succes! 
 
Terug
Bovenaan