Man in de binnenvaart

A

Anoniem

Guest
Lieve meiden

Ik heb eenman die veel van huis is door zijn werk. Nu is dat tijdens de zwangerschap niet heel erg. Maar straks rond de bevalling vind ik het wel spannend worden. Hij is binnenschipper en is altijd twee weken thuis fulltime en dan weertwee fultime weg. Hij gaat binnenkort met verre reizen beginnen. Hij vaart dan naar Basel en Antwerpen. Ik vind het erg spannend of hij op tijd kan terug zijn met de bevalling. Hoe hebben jullie dat met het werk van de vader? Mijn man heeft ook niet echt extra vrij. Als het geboren is kan hij wel wat overleggen, maar ik kan er al snel twee weken zonder hem weer voor staan.

Spannend he en ook niet leuk voor hem als ie gelijk weer weg moet.

groeten jufanne

Bij mijn eerste zat mijn vriend in het amerikaanse leger. Daar hoef je dus ook niks van vrij of wat dan ook te verwachten, de missie gaat daar altijd voor alles en iedereen. Toen het erop aan ging en de 40 weken verstreken werd ik wel nerveus want hij moest naar Duitsland. Uiteindelijk ben ik daarom ingeleid met 41 weken en 5 dagen. Maar die inleiding wilde niet echt lukken die dag dus ik werd naar huis gestuurd. De 'sarge' van mijn vriend was ook zeer verbaasd dat ik niet bevallen was die dag en wilde gelijk weten hoe lang het nog duurde. Gelukkig ben ik de daarop volgende nacht bevallen en was hij erbij. Maar ik geloof een dag of 4 later moest  hij gelijk voor een week naar Duitsland. Hij werkte ook 12 uur per dag soms 6 dagen achter elkaar en als ie dan vrij had moest ie 9 van de 10 keer toch naar het werk voor een of andere militaire oefening. Ik heb het eerste jaar dus eigenlijk alles alleen gedaan, daarna zijn we uit elkaar gegaan  Maar goed, dat had ook andere redenen buiten het veeleisende werkschema om. Maar het is wel te doen hoor, je raakt dadelijk helemaal gewend aan je baby en aan jullie ritme samen en dan gaat het allemaal vanzelf. het is natuurlijk leuker als hij er ook is, maar het lukt echt wel in je eentje.

Jane 31 weken

mijn man zit op de grote vaart.. bekend probleem. Alleen hij is 4 weken weg, 4 weken thuis. Ik maak me er maar niet te druk om. Rond de 40ste week zorgt hij ervoor dat ie thuis is, maar als het kindje eerder komt heb ik kans dat ik zonder hem moet bevallen (hij zit natuurlijk veel in buitenland).. zou jammer zijn, maar voor hem vervelender dan voor mij denk ik. Ik zou zeggen, maak je niet te druk, het gaat toch zoals het gaat, je kunt het niet veranderen. Misschien kan hij na de bevalling twee weken extra thuis blijven? Dat lukt hier waarschijnlijk wel!

Lieve meiden bedankt voor de reactie.

Ik zie het ook wel. Het gaat zo het gaat. En aan dat ritme van twee weken ben ik ook wel gewend. Straks heb ik er alleen een kleine bij.
Ik wacht maar gewoon af

groeten jufanne

Hoi meiden,

Dit onderwerp spreekt mij ook wel aan. Ik zit nl in hetzelfde schuitje.
Ook mijn man zit op de binnenvaart. Momenteel varen ze op Arnhem, hij is veel in Nederland. Maar vanaf nov gaat hij voor een andere baas werken (ook 2-2) en dan gaan ze vaker tot aan Basel.
Bij mijn eerste heeft mijn mannetje 3 weken vakantie gepakt, 1 week voor uitgerekende datum en 2 erna. Daarna moest hij dus wel 3 weken varen, maar daarvan ben ik samen met de baby de middelste week meegeweest.
Met de gyn hadden we toen afgesproken dat ik bij 40 + 5 ingeleid zou worden. Maar onze zoon is toen met 40 + 3 geboren. We hadden dus nog 1 en een halve week samen.
Daarna heb ik veel steun gehad van mijn moeder, die kwam dagelijks langs om te helpen. Ze vond het heerlijk om haar kleinzoon te badderen en ik ging bijna dagelijks bij hun eten.

Nu moet ook ik afwachten hoe het loopt. Weet ook nog niet hoe die 2-2 uitkomt. Omdat het een nieuw schip is, weten ze niet exact wanneer het afgebouwd is en hij daar kan beginnen. Als het slecht uitkomt gaat hij proberen te regelen 4-4 te doen. 4weken weg.... dat zal een lange tijd zijn. En met 2 kindje kan ik ook niet zo makkelijk mee. Maar ik weet wel dat ik weer op alle steun van mijn ouders kan rekenen.

Wanneer ben jij uitgerekend??

Liefs, Larissa

He larissa

Fijn om te lezen. Ja mijn man gaat binnenkort naar basel en in november op een ander nieuw schip die ook wordt afgebouwd.

Mijn man gaat met een eigen schip bezig, kan ik mee wanneer ik wil. Ik ben 4 november uitgeteld jij?

Hoi!

Ik ben 31 januari uitgeteld. Dus voor mij duurt het nog even. Bij jou begint het al te korten! Is dit jullie eerste kindje?
Een eigen schip, wat gaat hij varen dan? Mijn mannetje zit op een tanker.
Eigen schip hebben wij het ook al over gehad, maar dan heb je nooit echt vrij. Als ik zie hoe vaak de baas gebeld word en moet komen opdraven omdat er iets gerepareerd moet worden. En dat wil hij niet, vrij is vrij. En ik vind het eerlijk gezegd ook wel lekker zo.

Liefs, Larissa

Terug
Bovenaan